Rodzaje jednostek (3) | Pojazdy i jednostki poradnik Halo 2 - PC
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2016
Hunter
Wyglądem przypominające mechy, Łowcy to potężnie uzbrojone chodzące maszyny wojenne. Są uzbrojeni w specjalnie przygotowane Fuel Rod Gun, strzelający zielonym promieniem. Przed wystrzeleniem Łowca wydaje charakterystyczny dźwięk, więc nie jest trudno uniknąć obrażeń. Najbezpieczniej jest się w ogóle do nich nie zbliżać i po prostu wycelować ze snajperki tam, gdzie humanoidy mają zwykle czerep (lub znaleźć pomarańczowy punkt na zbroi i strzelić dokładnie w to miejsce). Kilka strzałów załatwi sprawę. Inna metoda to szybki bieg, rzut granatem plazmowym i odwrót na z góry upatrzoną pozycję itd.
Stopnie: brak.
Uzbrojenie: Zmodyfikowany Fuel Rod Gun.
Brutes
Brutes napotkasz dopiero w końcowych etapach gry. Atakują na dwa sposoby: strzelają do Ciebie z dystansu przy pomocy Brute Shot'a lub, gdy zginie inny Brute, wpadają w szał bitewny i biegną na oślep w Twoim kierunku, by przywalić Cię swoim cielskiem. Strzelaj do nich nie przebierając w środkach, każda broń będzie dobra, jeśli ich szybko usunie z powierzchni ziemi. Jeżeli masz okazję, ściągaj ich przy pomocy karabinu snajperskiego lub Beam Rifle. W etapach, gdzie możesz zastosować kamuflaż optyczny skuteczny będzie atak od tyłu mieczem plazmowym. Dobrze sprawdza się też seria z podwójnych Needler'ów.
Stopnie:
- żółty (szeregowy) - są najsłabsi i nie używają Brute Shot'ów;
- brązowy (weteran) - silniejsi i wyposażeni w Brute Shot. Potrafią też celnie ciskać granatami;
- Gwardia Honorowa - mają podobne zbroje do tych, które posiada Gwardia Honorowa Elites. Są nieco silniejsi od weteranów.
Uzbrojenie: Brute Shot, Shotgun, Brute's Plasma Rifle.