Hades 2: Uskok Tesalski Hades 2 poradnik, porady
Po przeprawieniu się przez Miasto Efira waszym następnym wyzwaniem w Hades 2 jest powstrzymanie floty Chronosa. Na tej stronie poradnika opisaliśmy Uskok Tesalski, jego strukturę, unikalne cechy, groźniejszych wrogów i mini-bossów.
Ostatnia aktualizacja: 27 maja 2024
Uskok Tesalski jest alternatywnym drugim obszarem w grze Hades 2, prowadzącym na powierzchnię. Przemierzycie go na pokładzie statków Tytana Chronosa napierających na Olimp. Na tej stronie poradnika opisaliśmy Uskok Tesalski, jego strukturę, unikalne cechy, groźniejszych wrogów i mini-bossów.
- Cechy Uskoku Tesalskiego
- Wrogowie w Uskoku Tesalskim
- Materiały w Uskoku Tesalskim
- Specjalne pomieszczenia w Uskoku Tesalskim
- Jak pokonać Charybdę?
Cechy Uskoku Tesalskiego
Uskok Tesalski to druga lokacja ścieżki prowadzącej na powierzchnię. Odwiedzicie ją tuż po ukończeniu Miasta Efiry.
Uskok Tesalski, tak jak poprzedni obszar, posiada unikatową strukturę. Każda komnata w regionie to statek wojenny należący do Chronosa. Przechodząc z komnaty do komnaty przejdziecie również ze statku na statek - na każdym statku stoczycie jednak kilka bitew zanim będziecie mogli przejść dalej. W każdej komnacie znajdują się pojedyncze drzwi - nagrody za starcia wybieracie przy sterze statku, skręcając w lewo lub w prawo. Po kilku starciach ster rozpadnie się, odblokowując przejście na następny statek.
Podczas przemierzania Uskoku Tesalskiego istnieje szansa, że podczas jednego ze starć dołączy do was Ikar - sojusznik atakujący przeciwników powietrznym bombardowaniem. Na końcu walki Ikar wyląduje i zaoferuje wam jeden ze swoich unikatowych darów. Może to być duża ilość pancerza, ulepszanie losowych darów po ukończeniu konkretnej ilości starć, poświęcenie pewnej ilości magii by zwiększyć obrażenia waszych ataków lub wzbogacenie waszych czarów o dodatkową, potężną eksplozję, która rani zarówno przeciwników jak i was.
W połowie Uskoku Tesalskiego napotkacie albo mini-bossa, Charybdę, albo specjalne spotkanie, czyli Kirke. Tuż przed bossem lokacji, czyli Eris, zawsze natraficie także na sklep Charona.
Przemierzając Uskok Tesalski musicie uważać na wybuchowe beczki, a tym bardziej na rozlane kałuże oleju. Beczki najczęściej znajdują się obok oleju, zaś podpalony olej nie zgaśnie, permanentnie zmniejszając bezpieczny obszar na arenie i zadając wysokie obrażenia jeśli wejdziecie w ogień.
Wrogowie w Uskoku Tesalskim
W Uskoku Tesalskim natraficie na nowych wrogów. Są nimi:
- Morskie truchła - podstawowi przeciwnicy i wariacja na temat podobnych wrogów z Efiry, atakujący jedynie wręcz. Są bardzo powolni i niezbyt groźni.
- Kropelki - małe, niebieskie czaszki atakujące wręcz. Nie są zbyt wytrzymałe, lecz pojawiają się w dużych grupach, bardzo przyda wam się więc wasz Czar.
- Kordelasy - latające miecze, które teleportują się obok was i atakują wręcz. Wypatrujcie obszaru wokół siebie i bądźcie gotowi na unik gdy kordelas pojawi się nieopodal.
- Wodorostaki - wychylający się z ziemi przeciwnicy atakujący seriami trzech pocisków wystrzeliwanych na trzy strony. Wypatrujcie pocisków i spróbujcie zbliżyć się by szybko się ich pozbyć.
- Nadziewacze - dzierżący włócznie przeciwnicy atakujący dźgając was swoją bronią lub rzucając włócznię na dystans. Zawsze miejcie ich na oku, ponieważ mogą zagrozić wam z każdej odległości.
- Żłopijcy - przeciwnicy ukryci w beczkach, atakujący wręcz dwoma ostrzami. Trzymajcie ich na dystans i bądźcie gotowi, gdy się zbliżycie - ich cięcia są bardzo szybkie.
- Kotwicznicy - duzi przeciwnicy dzierżący kotwice. Atakują obszarowo, tworząc falę uderzeniową wokół siebie gdy uderzają kotwicą w ziemię. Po kilku sekundach wyrywają kotwicę z podłogi, ponownie zadając obrażenia na tym samym obszarze. Trzymajcie się od nich z dala i pozbądźcie się ich szybko gdy wyrwą kotwicę z ziemi - mogą bardzo ograniczyć bezpieczny obszar na arenie.
- Harpioszpony - latające harpie atakujące pazurami lub miotające cyklonami ostrzy, które pokrywają duży obszar na arenie. Najgroźniejsi przeciwnicy w regionie - powinniście ich priorytetyzować, ponieważ ich ataki są szybkie, trudno ich uniknąć i pokrywają znaczny obszar areny, ograniczając wasze możliwości ruchu.
Materiały w Uskoku Tesalskim
W Efirze zbierzecie następujące unikatowe materiały:
- Dryfujące drewno - brązowe gałęzie zbierane ręcznie, bez żadnego narzędzia;
- Żelazo - materiał wydobywany kilofem.
Specjalne pomieszczenia w Uskoku Tesalskim
Specjalnym spotkaniem na Polach Żałoby (tj. unikatową komnatą, gdzie ekskluzywny dla danego regionu NPC da wam unikatowe bonusy) jest Kirke. Jeśli spotkacie Kirke, oznacza to, że nie natraficie na mini-bossa regionu, Charybdy - i vice versa. Bonusy Kirke mogą np. leczyć was, tymczasowo ulepszyć jedną z waszych Arkan Tarota lub zwiększyć/zmniejszyć Melinoe - co zmienia jej głos na resztę wyprawy i zwiększa zadawane obrażenia lub przyspiesza ją, dając jej szansę na unikanie obrażeń.
Jak pokonać Charybdę?
Charybda jest jedynym mini-bossem w Uskoku Tesalskim. Jeśli spotkacie Charybdę, oznacza to, że nie natraficie na specjalne spotkanie regionu, czyli Kirke - i vice versa. Choć moveset Charybdy jest bardzo prosty, walka jest długa i łatwo w niej o potknięcia - zaś każdy błąd kosztować was będzie sporo zdrowia, które bardzo przyda wam się w walce z bossem regionu.
Boss ma cztery ataki:
- Cios macką - macka Charybdy kładzie się na podłodze, przygotując się do wymachu, po czym wykonuje zamach wokół siebie. Odskoczcie od macki gdy zobaczycie jak przygotowuje się do ciosu.
- Fale uderzeniowe - macka Charybdy unosi się w górę po czym uderza w podłogę tworząc trzy fale uderzeniowe - dwie szerokie po bokach macki i jedną wąską na wprost. Ustawcie się na ukos od macki lub zróbcie odskok przez falę gdy się zbliży.
- Fioletowe strzały - macka Charybdy uchyla się na bok po czym strzela dużym pociskiem w kształcie strzały na wprost. Zróbcie odskok lub odsuńcie się na bok by uniknąć pocisku.
- Rozszczepiające pociski - Charybda używa tego ataku za każdym razem, gdy odbierzecie jej około 25% zdrowia. Boss wystrzeliwuje w waszą stronę mnóstwo pocisków, które wybuchają po zbliżeniu się do was i rozszczepiają się na więcej pocisków. Ustawcie się blisko krawędzi areny i biegnijcie sprintem do drugiej krawędzi aż pociski nie znikną. Jeśli was dogonią lub dobiegniecie do końca areny, zróbcie odskok dalej lub przez pociski by zmienić kierunek biegu.
Charybda nie jest skomplikowanym przeciwnikiem, zadaje jednak wysokie obrażenia i jest bardzo wytrzymała, łatwo więc o potknięcie. Boss spędza całą walkę w środku wiru morskiego - by zadawać jej obrażenia, musicie atakować jej macki. Unikajcie obrażeń za wszelką cenę, walczcie na odległość jeśli możecie. Jeśli macki Charybdy pojawią się blisko przy sobie, możecie użyć waszego Czaru Omega lub innych ataków obszarowych by ranić kilka macek naraz, znacznie zwiększając obrażenia zadawane mini-bossowi.