Hades 2: Jak pokonać bossa piekielna bestia? Hades 2 poradnik, porady
Na tej stronie naszego poradnika do Hades 2 opisaliśmy walkę z piekielną bestią – znanym z pierwszej części i wyrzuconym przez Chronosa z domu Cerberem.
Ostatnia aktualizacja: 9 maja 2024
Piekielna bestia jest trzecim bossem w Hades 2, z którą zmierzycie się na końcu Pól Żałoby. Gracze zaznajomieni z poprzednią grą rozpoznają w bossie Cerbera, którego Chronos wyrzucił z Domu Hadesa na dwór po swoim powrocie. Na tej stronie opisaliśmy jak uspokoić Cerbera i przywrócić go do normalności, jaką strategię obrać podczas walki i jak unikać ataków bossa.
Piekielna bestia w pigułce
- Piekielna bestia to test cierpliwości i wytrzymałości - jej ataków łatwo uniknąć, lecz każde potknięcie skutkuje ogromnymi obrażeniami.
- Trzymajcie się z dala od Cerbera i zbliżajcie się tylko pomiędzy jego atakami - przerwy miedzy animacjami bossa są najlepszymi momentami na zadawanie obrażeń.
- Macie sporo czasu na unikanie ataków bestii, lecz mają one znaczny zasięg i pokrywają duży obszar - nie bądźcie zachłanni z waszymi atakami, odbiegajcie od bossa zanim zaatakuje ponownie by mieć czas na unik.
- Pozbywajcie się wrogów gdy tylko się pojawią - nie chcecie walczyć z Cerberem i sługusami jednocześnie.
Ataki piekielnej bestii
- Zamach łapą - Cerber unosi łapę i wykonuje szybki zamach, wystrzeliwując szeroki łuk ognia w kierunku Melinoe. Łuk rusza się stosunkowo wolno - jeśli jesteście daleko od bossa możecie spróbować biec na bok, bezpieczniejszym sposobem na unik jest jednak odskok przez łuk.
- Rąbnięcie łapami - Cerber zaciska łapy w pięści i uderza w ziemię, tworząc dwie małe fale uderzeniowe. Użyje on tego ataku tylko, gdy zbytnio się zbliżycie - uważajcie gdy atakujecie go wręcz i zróbcie odskok by się oddalić gdy tylko uniesie łapy.
- Miazma - Cerber wystrzeliwuje pociski w niebo, które lądują na krawędzi areny. Po trafieniu w ziemię zmieniają się w szlamowatą miazmę, która czołga się po arenie i spowalnia was na kilka sekund, jeśli jej dotkniecie. Atak ten nie zadaje obrażeń, ale przeszkadza w unikaniu pozostałych ataków bestii - trzymajcie się z dala od krawędzi areny gdy znajduje się tam miazma. Z miazmy mogą wyjść także krwawe cienie, które szarżują na was z wystawionymi rogami - pozbądźcie się ich zanim skupicie się na Cerberze.
- Ogniste szczęki - Cerber wystrzeliwuje kilka płonących pocisków w kształcie psich kłów. Pociski bardzo powoli lecą w linii prostej po czym eksplodują na znacznym obszarze wokół siebie. Gdy tylko zobaczycie lecący blisko w waszą stronę pocisk, czas na relokację - powinniście być bezpieczni po drugiej stronie bossa.
- Ognisty krąg - Cerber tworzy kilka dużych, czerwonych okręgów na ziemi, które powoli zmieniają kolor na jaśniejszy. Gdy cały okrąg przybierze jaskrawy kolor, na jego obszarze pojawia się ogromny, ognisty psi łeb zadający obrażenia. Uciekajcie od razu, gdy tylko zauważycie, że stoicie na czerwonym okręgu. W fazie drugiej Cerber może także zagrzebywać się pod ziemię i wyskakiwać spod niej w ognistym kręgu, zmieniając swoje położenie.
- Wdech - Cerber wdycha powietrze, przyciągając Melinoe do siebie. Atak sam z siebie nie zadaje obrażeń, ale może wciągnąć was w zamach łapą, rąbnięcie łapą lub w ognisty krąg. Biegnijcie sprintem na bok i róbcie odskoki by trzymać się z dala od bossa.
- Posiłki - gdy Cerberowi zostanie połowa zdrowia, zagrzebie się on pod ziemię i przyzwie kilku Złamanosercych, którzy ustawiają wybuchające miny na ziemi. Pozbądźcie się wrogów jednocześnie trzymając się z dala od zaminowanych obszarów. Gdy wyelimujecie wrogów, na arenie pojawi się ognisty krąg, z którego wyskoczy Cerber.
- Ognisty oddech - Cerber wykonuje krótki wdech po czym zaczyna ziać ogniem w waszym kierunku. Jest to najtrudniejszy do ominięcia atak bestii, jako że strumień płomienia sięga aż do krawędzi areny, a Cerber obraca się szybciej, niż wy możecie biec sprintem. Biegnijcie sprintem naokoło bestii przy krawędzi areny, a gdy strumień ognia zbytnio się do was zbliży, wykonajcie odskok by zyskać trochę dystansu. Atak ekskluzywny dla fazy drugiej.
- Ognista ziemia - cała arena, z wyjątkiem obszaru tuż wokół Cerbera, przybiera czerwony kolor. Po chwili czerwony obszar zapala się płomieniem. Zbliżcie się do Cerbera, zadajcie mu przez ten czas trochę obrażeń, a gdy ogień zniknie, natychmiast oddalcie się by uniknąć następnego ataku. Atak ekskluzywny dla fazy drugiej.
- Wyskok naprzód - Cerber nagle szarżuje w waszą stronę, tworząc ognisty łuk który szybko rusza się na wprost. Musicie zrobić odskok w bok - w innym przypadku nawet jeśli nie trafi was Cerber, to trafi was ogień. Atak ekskluzywny dla fazy drugiej.
- Czołganie się - Cerber czołga się w waszą stronę, jednocześnie uderzając łapami o ziemię - każde uderzenie tworzy falę uderzeniową wokół bestii. Uciekajcie przed Cerberem sprintem, robiąc odskoki jeśli zbliży się do was za bardzo.
Jak walczyć z piekielną bestią?
Walka z piekielną bestią jest testem cierpliwości i wytrzymałości. Ataki Cerbera są w większości powolne i łatwo na nie zareagować, pokrywają jednak znaczną część mapy i zadają wysokie obrażenia. Zaledwie kilka błędów wystarczy zatem, by zakończyć waszą wyprawę lub znacznie osłabić was przed dotarciem do ostatniego obszaru gry. Walczcie z Cerberem powoli i metodycznie i nie podejmujcie nadmiernego ryzyka, jako że błędy w tej walce karzą was znacznie bardziej niż w innych starciach.
Pierwszą połowę walki bestia spędza nieruchomo w centrum areny. Walka jest nieco łatwiejsza jeśli macie broń dystansową, możecie bowiem strzelać do Cerbera z bezpiecznych pozycji. Jeśli skupiacie się na walce wręcz, będziecie musieli zbliżać się do bestii - róbcie to między jej atakami, zadawajcie kilka ciosów i oddalcie się by uniknąć kolejnego ciosu.
W drugiej połowie walki Cerber zyska nowe ataki, które pozwolą mu poruszać się po arenie. Strategia starcia pozostanie jednak taka sama - trzymajcie dystans od bossa i zbliżajcie się tylko pomiędzy jego atakami by zadać mu obrażenia, po czym uciekajcie.
Starcie jest długie, lecz nie traćcie ducha - brak cierpliwości was zabije. Gdy już powalicie bestię, nic już nie będzie stało wam na drodze do ostatniego obszaru - Tartaru.