Hades 2: Ereb Hades 2 poradnik, porady
Mroczny las Ereb jest pierwszym regionem, przez który będziecie przeprawiać się podczas waszych wypraw w Hades 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy na co powinniście uważać, jakie unikatowe cechy ma Ereb i jakich mini-bossów tam napotkacie.
Ostatnia aktualizacja: 17 maja 2024
Ereb jest pierwszym obszarem w grze Hades 2. Tu zaczyna się każda wasza wyprawa, przynajmniej do czasu odblokowania alternatywnej ścieżki. Jak przystało na obszar początkowy, jest to najprostszy region w grze nie posiadający wielu unikalnych mechanik. Na tej stronie poradnika opisaliśmy Ereb, jego unikalne cechy, groźniejszych wrogów i mini-bossów.
- Cechy Erebu
- Wrogowie w Erebie
- Materiały w Erebie
- Specjalne pomieszczenia w Erebie
- Rozlewacz Cienia
- Korzeniołap
Cechy Erebu
Ereb to pierwsza lokacja w grze, pozbawiona jest zatem unikatowych cech. Ma ona na celu wprowadzić was w podstawowe mechaniki rozgrywki i pozwolić wam stworzyć pierwszy zalążek waszego builda przed następnymi regionami, które znacznie zwiększają poziom trudności i wprowadzają unikalne elementy.
Ereb zaczyna się w Komnacie 1. Komnata 12 jest ostatnią pustą komnatą przed walką z bossem. W Komnacie 13 stawicie czoła bossowi lokacji, czyli Hekate. Komnata 14 jest natomiast przejściem do następnego regionu gry, Okeanusu. W regionie natraficie także na dwóch mini-bossów, z którymi zetknąć możecie się po przejściu przez drzwi oznaczone małą czaszką.
Pod względem specjalnych cech, jedyną takową jest obecność drzew na arenach. Atakując drzewa możecie je zniszczyć, co tworzy falę uderzeniową po ich drugiej stronie, zadającą pokaźne obrażenia wrogom. Zachęca to was do częstej relokacji i pomaga nauczyć się zalecanego stylu rozgrywki.
Wrogowie w Erebie
Przeciwnicy w Erebie są także bardzo podstawowi. Są nimi:
- Szeptacze - latające widma i najbardziej podstawowi przeciwnicy w grze. Próbują się do was zbliżyć, po czym atakują wręcz wokół siebie;
- Oprychy - wytrzymalsze, większe widma, które atakują potężnymi zamachami szponami;
- Krętniki - malutkie widma, które zatrzymują się w miejscu i obracają wokół siebie krótkim laserem. Mają na celu zajmować teren - mają jednak bardzo mało zdrowia, więc łatwo się ich pozbyć gdy już bezpiecznie się do nich zbliżycie;
- Wyjce - latające widma z rozszczepioną szczęką, atakujące raniącym na krótki dystans krzykiem. Prawdopodobnie najgroźniejsi wrogowie w Erebie z uwagi na ich wysoką szybkość i agresywność. Stosujcie swój czar aby wiązać je w miejscu lub blokować im drogę;
- Bandażaki - widma przypominające owiązane bandażami robale strzelające seriami pocisków. Trzymajcie je na oku by nie dać się postrzelić z zaskoczenia;
- Cierniopluje - wytrzymali, nieruchomi przeciwnicy strzelający korzeniami, które powoli ruszają się po ziemi i znikają dopiero, gdy zabijecie cierniopluja.
Materiały w Erebie
W Erebie zbierzecie następujące unikatowe materiały:
- Mole - złote kwiaty zbierane ręcznie, bez żadnego narzędzia;
- Muchomory - grzyby pojawiające się w czasie deszczu, zbierane ręcznie, bez żadnego narzędzia;
- Srebro - materiał wydobywany kilofem;
- Lulecznica - nasiona zbierane szpadlem a następnie zasadzane na Rozdrożach.
Specjalne pomieszczenia w Erebie
Specjalnym spotkaniem w Erebie (tj. unikatową komnatą, gdzie ekskluzywny dla danego regionu NPC da wam unikatowe bonusy) jest Arachne, pajęcza tkaczka. Daje wam ona rozmaite suknie, które zapewniają sporo punktów pancerza (a tym samym chronią przed obrażeniami) oraz bonusy trwające do czasu, aż nie stracicie całego posiadanego pancerza.
Poza spotkaniem z Arachne możecie także natrafić na komnaty wypełnione pajęczymi kokonami - oznacza to, że Arachne tam była i ułatwiła wam dalsze przejście. Kokony są puste, wypełnione złotem, wrogami lub nagrodą za ukończenie komnaty. Niszczcie je pojedynczo - jeśli wyjdzie z nich przeciwnik, pozbądźcie się go zanim zaczniecie niszczyć kolejne kokony.
Rozlewacz Cienia
- Rozlewacz Cienia to jeden z mini-bossów w Erebie. Jest to nieruchomy przeciwnik uzbrojony w organiczny kiścień, który całą walkę tkwi w środku areny. Środek areny wokół wroga pokryty jest cieniem - będąc poza tym obszarem nie widzicie nic, co jest wewnątrz obszaru i vice versa. Rozlewaczowi zawsze towarzyszy dwóch Ciernioplujów, którzy znajdują się na krawędzi areny - pozbądźcie się ich zanim skupicie się na głównym wrogu.
- Przeciwnik ma dwa ataki - zamach kiścieniem naprzeciw siebie z boku na bok i uderzenie z góry. Obu tych ataków unikniecie wychodząc z cienia lub robiąc odskok przez wroga na jego drugą stronę. Póki unikacie jego ataków i nie atakujecie zbyt zachłannie, powinniście dość łatwo sobie z nim poradzić.
Korzeniołap
- Korzeniołap to jeden z mini-bossów w Erebie. Jest to nieruchomy przeciwnik strzelający kolcami, uzbrojony w długi, ostry korzeń. Korzeń ten jest oddzielnym przeciwnikiem, który porusza się pod ziemią i próbuje wystrzelić w górę spod was - możecie się go pozbyć najpierw by ułatwić sobie walkę. Możecie też uwiązać go Czarem by zatrzymać go w miejscu na dłuższy czas.
- Przeciwnik ma trzy ataki - zamach szponem, chwyt korzeniami i strzał kolcami. Obiegajcie wroga dookoła sprintem by unikać jego strzałów, jednocześnie omijając obszar pokryty korzeniami. Nauczenie się walki nie powinno zająć wam zbyt długo.