Przeciwnicy i elementy rozgrywki | Gunpoint poradnik Gunpoint
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Rodzaje przeciwników
W Gunpoint są trzy rodzaje przeciwników, do każdego z nich wymagane jest inne podejście.
1: Normal Guard - można się go pozbyć na wiele sposobów. Jego jedynym elementem obrony jest pistolet, którego używa gdy zobaczy gracza.
2: Enforcer - można się go pozbyć za pomocą Boobytrap, Resolvera bądź wskakując na niego tylko wtedy gdy jest koło szyby, aby przez nią wyleciał.
3: Pro - widzi w ciemnościach i strzela nawet wtedy, gdy celuje się w niego Resolverem.
Elementy Rozgrywki
Zanim przejdziesz do opisu przejścia powinieneś wiedzieć kilka rzeczy na temat kilku różnych elementów znajdujących się w grze.
To są Circuit Boxy, które potrzebne będą do przekablowywania różnych rzeczy. Aby aktywować jednego z nich, trzeba do niego podejść.
Od lewej: winda oraz klatka schodowa, którymi przemieszczamy się między piętrami, następnie drzwi z czujnikiem ruchu (otwierają się gdy do nich podejdziesz), drzwi z panelami aktywującymi, które można przekablować oraz drzwi które otwierają się tylko na kilka sekund i tylko za pomocą Crosslink lub Wirelink.
Każda misja ma oczywiście jakiś cel, a w Gunpoint jest to zazwyczaj hackowanie komputerów. Większość poziomów ma kilka głównych obiektów którymi trzeba się zająć, ale często znajdzie się również opcjonalne zadanie. W poradniku autor odnosi się do nich jako: główny komputer, laptop oraz walizka.
To małe urządzenie wiszące na ścianach jest alarmem, który aktywuje się gdy gracz jest w jego pobliżu. Aktywacja alarmu powoduje zbiórkę strażników w to miejsce, więc najlepiej jest go unikać lub przekablować za pomocą Crosslink lub Wirelink.
Te przerywane kreski na obrazku powyżej to zasięg wzroku danego strażnika, a świecący się na czerwono obiekt to pistolet, który za pomocą Crosslink lub Wirelink może stać się zupełnie bezużetyczny.