GTA Online: Ucieczka z więzienia (Prison Break), napad 2 - solucja, opis przejścia GTA 5 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 26 czerwca 2022
Za drugi napad w GTA Online, czyli Ucieczka z więzienia (Prison Break), będziesz musiał już wyłożyć trochę swojej gotówki na zaopatrzenie i organizację. Będzie to 40000$. Jednakże wydasz je jednorazowo - jeśli zadanie się nie powiedzie lub zostanie przerwane nie zostanie pobrane więcej pieniędzy. Przed wykonaniem zadania musisz wykonać małe przygotowania.
Samolot (Plane)
Pierwsze zadanie przygotowawcze polega na dostaniu się na lotnisko McKenzie i pozbyciu się wrogiego gangu. Jedna osoba (pilot) przechodzi w międzyczasie do hangaru i wykrada samolot. Po pozbyciu się pierwszej fali wrogów przybędą kolejni samochodami i będą blokować pas startowy, dlatego dobrze, żeby pilot nie był całkowitym laikiem. Gdy już rozpocznie jazdę pasem startowym osłaniaj go wszystkim co masz.
Gdy już wzniesie się w powietrze musi bezpiecznie dolecieć na lotnisko w południowej zatoce i wylądować we wskazanym miejscu. Wy w tym czasie zajmijcie się walką z pozostałymi członkami gangu lub ucieczką z miejsca zdarzenia.
Autobus (Bus)
Drugi wymagany pojazd do autobus więzienny. Do tej roboty wystarczyłaby tylko jedna osoba. Gracie razem w ekipie, lecz każdy może podejść do zadania na własną rękę. Dotrzyjcie do autobusu więziennego jadącego na pograniczu pustyni w północnej części mapy. Jest eskortowany przez helikopter, dlatego zajmij się nim w pierwszej kolejności, pozostali mogą przygotować blokadę i ukraść pojazd. Ważne, by go podczas kradzieży zbytnio nie uszkodzić, bo misja zostanie przegrana. Zawieź go finalnie we wskazane miejsce.
Policja (Station)
W kolejnym zadaniu dzielicie się na dwie ekipy - przebierani policjanci i złodzieje. Policjanci muszą zdobyć wóz policyjny i zgubić pościg. Następnie skierować się na posterunek. Jeśli nie masz gwiazdek pościgu po prostu wejdź do budynku, do pokoju po prawej i weź rozkład jazdy z biurka i wróć do samochodu.
Jeszcze tylko pojedźcie autem we wskazane miejsce. Znajdują się tam zbiorniki z paliwem - podpalcie samochód i zawieźcie dokument do miejsca organizacji napadu i zadanie skończone.
Złodzieje mają jednak więcej roboty. Dotrzyjcie do doków i wejdźcie na wskazany statek. Tam przedzierając się na dziób pozbywajcie się licznych przeciwników chowających się między kontenerami.
Gdy dotrzecie do celu musicie wyjść na kontener i po pokonaniu pozostałych niedobitków podejść do oznaczonego kontenera. Podczas przerywnika zostanie skradziony pojazd, który musicie doprowadzić na miejsce, by ukończyć zadanie.
Wskazówka: dokonajcie podziału drużyny: 1 policjant, 3 złodziei.
Odstrzał (Wet Work)
To zadanie dostępne jest dopiero po ukończeniu poprzednich przygotowań. Dwie ekipy muszą ściągnąć dwie ważne osoby. Jedna ekipa jedzie do miasta. We wskazanym miejscu wejdźcie po drabinie na budynek. Oboje będziecie wyposażeni w snajperki. Poczekajcie na przyjazd samochodu. Zabijcie równocześnie dwie wysiadające z niego osoby (i ewentualnie kierowcę) i natychmiast uciekajcie z miejsca zdarzenia. Przybędzie zaraz sporo policji, a wy musicie jeszcze wykraść dokumenty, które miał przy sobie cel. Po ich zebraniu zgubcie pościg i poczekajcie na drugą drużynę/wróćcie do bazy.
Druga ekipa musi wyeliminować jednego prawnika w jego domu. Willa otoczona jest ochroniarzami. Gra zaleca, aby wykonać zadanie po cichu, likwidując ochroniarzy tak, aby inni nie zdążyli odnaleźć ciała i usłyszeć strzałów. Jednak jeśli trochę pohałasujecie po prostu cel zacznie uciekać na piechotę.
Możesz go w każdej chwili zabić poza jego rezydencją nie przejmując się ochroniarzami. Zgubcie ewentualny pościg i spotkajcie się z pierwszą ekipą.
Wskazówki: dokonajcie podziału drużyny: 3 jedzie na miasto, 1 do willi. Pierwsza ekipa: jedna osoba niech będzie czekać na dole, by jak najszybciej zebrać teczkę trupowi, przed przyjazdem policji. Jeśli to się nie powiedzie, weźcie szybki lub mocno opancerzony wóz, zajedźcie pod przedmiot i niech pasażer jak najszybciej go pochwyci.
Ucieczka z więzienia
Pula domyślna: 400 000$
Cele elitarne:
- Rashkovsky nie ponosi obrażeń (max 1%),
- Uwolnienie więźnia i załadowanie na pokład samolotu w ciągu 4:40min,
- Nikt nie ginie.
Druga akcja nie jest już taka prosta. Wykorzystacie wszystkie obiekty z przygotowań. Podział drużyny odpowiada 1:1:2. Pierwsza osoba to pilot. Jedzie na początku na lotnisko i bierze dostarczony w przygotowaniach samolot. Nie wjeżdżaj na lotnisko, dopóki nie otrzymasz informacji o odblokowaniu wejścia (powiadomienie SMS), aby nie goniła cię policja. Doleć na miejsce i oczekuj aż ekipa więzienna odbije cel. W międzyczasie atakować cię będą samoloty szturmowe - unikaj ich i nie daj się zestrzelić.
Później wyląduj, odbierz całą ekipę (poza saperem) i więźnia (nie zapomnij otworzyć bocznych drzwi samolotu), pozbądź się ogona i leć do wskazanego punktu.
Wskazówki: nim wylecisz z lotniska, poczekaj aż twój czas na wykonanie zadania będzie wynosił około 2:30 minuty, ponieważ ekipa więzienna szybko się nie upora z zadaniem, a czym szybciej dotrzesz na miejsce, tym więcej wrogich samolotów będziesz musiał unikać. Druga wskazówka - jeśli nie chcesz być pod ostrzałem, sam przejmij inicjatywę - zawróć za wrogi samolot i leć za nim wykonując te same manewry.
Saper - ten ma do wykonania kilka rzeczy: w pierwszej kolejności kradnie prawdziwy autobus, zawozi go na lotnisko McKenzie, a tam wysadza go. Następnie kradnie helikopter bojowy - pilnowany przez jednego mocno opancerzonego wojskowego Meryweather.
Następnie wzbij się w powietrze i osłaniaj pilota przed nadlatującymi samolotami - najlepiej spiszą się tu rakiety samonaprowadzające. Saper zostanie poinformowany, gdy ekipa z więzienia wydostanie się poza mury - wtedy leć ich osłaniać. Po odebraniu przez pilota więźnia i ekipy, eskortuj ich na miejsce, a potem odbierz z plaży i zabierz do miasta.
Wskazówki: nie próbuj pomagać ekipie więziennej - nad więzieniem zostaniesz zestrzelony; ochroniarza helikoptera pozbądź się na dystans celnym strzałem w głowę - nie próbuj go rozjeżdżać - przeżyje.
Ekipa więzienna, czyli przebrany strażnik i więzień. Bierzecie autobus i docieracie nim do więzienia. Zatrzymuj się przy bramach do kontroli, a następnie zaparkuj w wyznaczonym miejscu. Strażnik jako jedyny posiada broń - najlepiej od razu zacząć atak, gdyż prędzej czy później będziecie musieli walczyć z ochroną. Więzień nie posiada broni, dlatego niech szybko zabierze ją najbliższym policjantom. Gdy znajdziecie więźnia Rashkovskiego utorujcie sobie powrót do bramy, przy której znajdziecie wóz opancerzony - wykorzystajcie go, by dostać się na lotnisko, skąd odbierze was samolot.
Wskazówka: do tego zadania najlepiej wyznaczyć najmocniejszą ekipę, tak w obeznaniu z grą jak i parametrach postaci. Warto ukończyć ten fragment szybko, by pilot i saper długo nie czekali.