GTA 5: Pan Philips - solucja GTA 5 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 maja 2020
Na tej stronie poradnika do gry Grand Theft Auto V zamieściliśmy opis przejścia głównej misji 17 - Pan Philips. W naszej solucji do GTA 5 są wskazówki jak zaliczyć pierwszy pościg sterując Trevorem, jak pozbyć się wszystkich motocyklistów i jak zepchnąć przyczepę z Ortegą.
- Ogólne założenia misji 17 - Pan Philips
- Kompletny opis przejścia misji 17 - Pan Philips
- Nagrody i wyzwania misji 17 - Pan Philips
Ogólne założenia misji 17 - Pan Philips
Sposób odblokowania: Musisz ukończyć jedną z misji powiązanych z napadem na sklep jubilerski (Robótka u jubilera), czyli albo misję 13 (wariant głośny) albo misję 16 (wariant sprytny). Możesz już wyruszyć do domu Michaela (litera M na mapie świata).
Grywalne postacie: Trevor
Dodatkowe informacje: Początek tej misji może Cię zmylić, albowiem nie steruje się w niej Michaelem ani Franklinem, tylko po raz pierwszy w ramach głównej kampanii przejmuje się kontrolę nad Trevorem. Opisywane zadanie skonstruowane zostało w taki sposób żeby udowodnić jak porywczą i niestabilną psychicznie postacią jest Trevor - przed Tobą pościg, strzelanina, a nawet próba zepchnięcia przyczepy do rzeki!
UWAGA: Od momentu rozpoczęcia tej misji opcja przełączania się na Franklina oraz Michaela (także pomiędzy misjami) zostanie tymczasowo zablokowana. W celu ponownego odblokowania tych bohaterów musisz wykonać kilka głównych zadań zarezerwowanych dla postaci Trevora.
Kompletny opis przejścia misji 17 - Pan Philips
Pierwszy krok to udanie się do willi jako Franklin lub Michael i tradycyjnie dla tego typu sytuacji wybór grywalnej postaci nie odgrywa żadnej znaczącej roli. Wejdź do posiadłości Michaela, tak by gra mogła wyświetlić kilka nowych filmików przerywnikowych. Po ich zakończeniu przejmiesz kontrolę nad Trevorem. Zacznij od zajęcia miejsca na pokładzie pick-upa należącego do Trevora (Canis Bodhi) i zaczekaj aż dołączą do niego Ron i Wade.
Ruszaj w stronę lokacji o nazwie Grapeseed. Celem podróży jest niewielka farma, na której Trevor spotka członków gangu motocyklowego The Lost MC. Po obejrzeniu filmiku wyrusz w pościg za uciekającymi motocyklistami. W trakcie rozgrywania tego pościgu ignoruj atakowanie czarnej furgonetki. Warto natomiast w odpowiednim momencie zająć się postrzeleniem dwóch osób podróżujących na motocyklach (powyższy screen).
Kontynuuj podążanie za czarną furgonetką, pamiętając o tym żeby nie wykonywać żadnych niebezpiecznych manewrów i licz się z tym, że sterowany pick-up nie jest zbyt zwrotny. Pościg zakończy się w momencie dotarcia w okolice motelu (a raczej parku przyczep) i zmuszony tu zostaniesz do stoczenia dość dużej bitwy. Nie radzę używać w tym miejscu samochodu, tylko wysiąść z auta i wybrać z inwentarza jedną z dostępnych broni (np. strzelbę).
Przystąp do atakowania przebywających na terenie motelu motocyklistów, pamiętając o wykorzystywaniu zasłon oraz częstym sprawdzaniu radaru, tak by nikt nie zdołał zaskoczyć Trevora od tyłu czy od flanki. Okazjonalnie warto wychodzić zza zasłony i aktywować specjalną zdolność Trevora, wprowadzającą go w stan furii (powyższy screen). Po uaktywnieniu furii nie musisz tak bardzo martwić się o odnoszone obrażenia i zarazem łatwiej będzie ci pozbywać się przeciwników. Nie zapominaj naturalnie o tym żeby zawsze ponownie ukryć się za zasłoną zanim zdecydujesz się na wyjście z trybu furii lub zanim samoczynnie się ona zakończy.
Jak już wcześniej wspomniałem pilnuj swoich tyłów, bo niektórzy motocykliści dołączą do walk dopiero po pewnym czasie. Co najmniej jedna osoba spróbuje też użyć samochodu do opuszczenia motelu i warto ją postrzelić w momencie gdy będzie przejeżdżała obok Trevora. Ponadto polecam rozglądać się za wybuchowymi zbiornikami z gazem oraz doprowadzić do eksplozji jednej z większych przyczep. Motocykliści po pewnym czasie rzucą się do ucieczki i jeśli pragniesz zaliczyć tę misję w 100 procentach to musisz ich dopaść zanim się oddalą (użyj motocykla lub jakiegoś pojazdu jeśli nie chcesz niepotrzebnie ryzykować).
Po zakończonych walkach pozbieraj amunicję i bronie od pokonanych wrogów, po czym powróć do pick-upa, w którym powinien już na Ciebie czekać Ron. Musisz teraz dotrzeć do miejsca, w którym znajduje się przyczepa Ortegi. Po dotarciu na miejsce Trevor wdroży w życie plan zepchnięcia przyczepy z Ortegą do rzeki. Wciśnij i przytrzymaj przycisk/trigger odpowiedzialny za dodawanie gazu i nie puszczaj go do momentu, w którym przyczepy znajdzie się w korycie rzeki.
Po wysłuchaniu krótkiej wymiany zdań postrasz Ortegę wycelowując w niego z broni. Możesz w zależności od preferencji opuścić to miejsce i pozostawić Ortegę w spokoju lub go zabić. Wsiądź ponownie do pick-upa i powróć z Ronem do przyczepy Trevora, kończąc tym samym opisywaną misję.
Nagrody i wyzwania misji 17 - Pan Philips
Nagrody za ukończenie misji:
- odblokowanie przyczepy Trevora wraz z jej aktywnościami
- odblokowanie pojazdu Trevora (Canis Bodhi)
- odblokowanie garażu przy domu Trevora
- odblokowanie salonów tatuażu na mapie świata
- odblokowanie wyścigów offroadowych
Wymagania do ukończenia misji w 100%:
- No Survivors - Musisz w końcowej części bitwy staczanej na terenie motelu zabić wszystkich motocyklistów, którzy spróbują uciec (gra informuje o tym oznaczając ich na radarze na przemian kolorem niebieskim i czerwonym). Pomóż sobie jakimś środkiem transportu, tak by wrogowie nie zdążyli się szybko oddalić.
- Headshots - Musisz zabić 12 przeciwników strzałami w głowę.
- Time - Musisz ukończyć misję w czasie krótszym niż 12 minut. Jako że nie będziesz miał wpływu na długość początkowego pościgu przyłóż się jedynie do bitwy na złomowisku, sprawnie eliminując kolejne cele.
- Trailer Trashed - Musisz poważnie uszkodzić przyczepę Ortegi, tak więc kontynuuj jej spychanie aż znajdzie się ona w rzece.
- Lost and Damned - Musisz zabić obu motocyklistów (Clay'a i Terry'ego) podczas pościgu za furgonetką w początkowej części misji.