GreedFall: Zamknięte skrzynie i drzwi - jak otwierać? GreedFall poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lutego 2021
Na tej stronie poradnika do GreedFall informujemy o tym jak otwierać zamknięte drzwi i skrzynie ze skarbami, na które możesz natrafiać w trakcie eksploracji świata gry. W obu przypadkach z pomocą przychodzi przede wszystkim zdolność otwierania zamków, którą niestety trzeba sukcesywnie rozwijać.
Jak otworzyć skrzynię lub drzwi?
Tylko niektóre spośród odnajdywanych w grze skrzyń i drzwi są zamknięte. O poziomie zabezpieczeń dowiesz się po podejściu do skrzyni lub drzwi - możesz to być zamek pierwszego, drugiego lub trzeciego poziomu.
W GreedFall nie musisz dysponować wytrychami jako przedmiotami z inwentarza. Zamiast tego wymagane jest wyłącznie posiadanie talentu Otwieranie zamków (Lockpicking). Pierwszy poziom tego talentu możesz odblokować już w momencie rozpoczynania gry i tworzenia nowej postaci. Nie przejmuj się, bo jeśli wybierzesz inne startowe talenty, to Otwieranie zamków nadal będziesz mógł odblokować. Musisz w takiej sytuacji zaczekać aż awansujesz na dostatecznie wysoki poziom doświadczenia i zdobędziesz nowy punkt talentów.
Talent Otwieranie zamków ma 3 poziomy. Każdy kolejny poziom odpowiada za rozbrajanie bardziej złożonych zabezpieczeń. W lokacji z prologu gry będziesz odnajdywał skrzynie i drzwi z zabezpieczeniami pierwszego poziomu, ale w kolejnych lokacjach gry spodziewaj się już większego wyzwania.
Kupowanie talentów to nie jedyny sposób zwiększania umiejętności Otwieranie zamków. Parametr ten może także zostać tymczasowo zwiększony jeśli założysz ekwipunek opisany odpowiednimi statystykami. Stosowny sprzęt możesz znaleźć, zakupić lub osobiście wytworzyć.
W przykładzie z powyższego obrazka wykorzystaliśmy crafting do "zainstalowania" na płaszczu postaci jednego z ulepszeń powiązanych z sakiewkami (Lock Pouch, Pouch and Tools). Pozwoliło to na zwiększenie talentu Otwieranie zamków o 1 punkt bez konieczności wydawania na ten cel punktu rozwoju. Raz jeszcze przypominamy, że tego typu premie mają charakter tymczasowy, tzn. działają tylko gdy sterowana postać ma założony dany przedmiot.
Dobrym pomysłem na pootwieranie wszystkich zamkniętych skrzyń i przejść z prologu gry (miasto Serene) jest zdjęcie zbroi, którą domyślnie posiada Kurt i przekazanie jej głównemu bohaterowi. Kurt musi w zamian dostać jakąkolwiek inną zbroję (odnalezioną w świecie gry lub kupioną od handlarza), gdyż nie możesz podróżować z pustym slotem pancerza.
Jedną z cech zbroi Kurta (Blue-Silver Soldier's Doublet) jest właśnie to, że dodaje 1 punkt do Otwierania zamków. Kurt dołącza do drużyny praktycznie na samym początku gry, po zaliczeniu samouczka z podstaw walki.
Alternatywna metoda - odnalezienie klucza
Nie zawsze musisz korzystać z talentu Otwieranie zamków, bo możesz też odnaleźć klucz. Gra postawi cię wtedy przed wyborem - możesz użyć talentu otiwerania zamków lub skorzystać z klucza.
Klucze odnajduje się w tych samych lokacjach, w których są zamknięte skrzynie czy drzwi. Możesz je zazwyczaj odnaleźć na widoku (przykład na obrazku) czy przy zwłokach jednej z wyeliminowanych postaci.