Gran Turismo 7: Wybór optymalnej kamery Gran Turismo 7 poradnik, najlepsze porady
Ta strona poradnika do Gran Turismo 7 zawiera informacje o dostępnych kamerach w grze oraz rekomendacje najlepszych kamer dla różnych typów zawodów.
Ostatnia aktualizacja: 16 marca 2022
Na tej stronie poradnika do Gran Turismo 7 możecie znaleźć informacje o rodzajach oferowanych kamer w grze. Oprócz ich listy znajdziecie też zalecenia odnośnie wyboru najlepszej kamery w zależności od rodzaju rozgrywanego wyścigu lub wyzwania.
- Informacje wstępne
- Kamera w kabinie
- Kamera na zderzaku
- Kamera na masce
- Kamera pościgowa za pojazdem
- Oglądanie się za siebie
Informacje wstępne
W Gran Turismo 7 możecie wybierać pomiędzy czterema kamerami, przy czym trzy z nich są naszym zdaniem przydatne. Jedynie opisana na końcu strony kamera pościgowa jest mało atrakcyjną propozycją.
Kamery możecie swobodnie zmieniać wciskając R1, także w trakcie rozgrywania wyścigu. Jest to przydatne jeśli po ruszeniu z miejsca uznaliście, że aktualnie wybrana kamera jest złym wyborem.
Niektóre kamery mogą przydać się bardziej w określonych sytuacjach, np. gdy macie słabszą widoczność albo musicie precyzyjnie wykonywać niektóre manewry. O tego typu unikalnych zastosowaniach wspominamy w kolejnych podpunktach.
Kamera w kabinie
Kamera umiejscowiona w kabinie jest domyślnym wyborem. Jest ona w stanie zaoferować najlepszy poziom imersji, choć niestety ma ona ograniczenia związane z widocznością. Stają się one szczególnie uciążliwe jeśli wybraliście np. jakieś sportowe auto z wąską przednią szybą lub jeśli Wasz pojazd ma szerokie przednie słupki. Mogą one zasłaniać dużą część pola widzenia i utrudniać Wam np. wyprzedzanie innych pojazdów lub precyzyjne pokonywanie zakrętów.
W przypadku niektórych pojazdów pojawia się też dodatkowe utrudnienie w postaci elementów HUD-a zasłaniających lusterka - boczne i/lub wsteczne. Może to Wam utrudnić korzystanie z lusterek, zmuszając do obracania kamery prawą gałką analogową lub chowania fragmentów HUD-a.
Kamera na zderzaku
W teorii kamera ta nazywana jest umiejscowioną na przednim zderzaku, ale w rzeczywistości znajduje się ona wyżej i bardziej przypomina widok FPP. Jest ona naszym zdaniem najlepszym wyborem pod kątem uzyskiwania dobrych rezultatów. Jej największą zaleta jest to, że trasa pokazywana jest na pełnym ekranie i w przeciwieństwie do widoku z kabiny nic jej nie zasłania. Musicie jedynie poświęcić trochę czasu na przyzwyczajenie się do wyczucia krawędzi pojazdu po to żeby unikać zderzania się z autami konkurentów i, co ważniejsze, z elementami toru.
Dodatkową zaletą kamery ze zderzaka jest duże lusterko wsteczne. Z powodzeniem zastępuje ono kilka lusterek z kabiny i w połączeniu z informacjami z HUD-a możecie używać go do precyzyjnego określania pozycji przeciwników. Widok ze zderzaka może słabiej sprawdzić się jedynie w wyścigach z ograniczoną widocznością - możecie zostać "oślepieni" przez inne pojazdy i mogą one jednocześnie łatwiej zasłaniać np. punkty hamowań.
Kamera na masce
Kamera zainstalowana na przedniej masce również sprawia wrażenie zainstalowanej wyżej, niemal na dachu pojazdu. Gwarantuje ona nieco inne wrażenia od tej opisanej powyżej. Może ona lepiej sprawdzać się w sytuacjach, w których musicie lepiej widzieć przed sobą trasę i może to być spowodowane np. chęcią bardzo precyzyjnego pokonywania zakrętów czy radzenia sobie z ograniczoną widocznością spowodowaną przez podróżowanie nocą czy w deszczu.
Widok ten ma niestety jedyną zasadniczą wadę - pozbawiony jest lusterka wstecznego. Kamera ta niespecjalnie sprawdzi się więc w wyścigach, w których jest dużo bezpośredniej walki, bo musielibyście polegać w większym stopniu na wskazaniach HUD-a lub na oglądaniu się za siebie.
Kamera pościgowa za pojazdem
Kamera umiejscowiona za pojazdem przypomina widok TPP. Jest ona naszym zdaniem najmniej przydatną. Sama kamera jest niestety umieszczona dość sztywno i może to powodować dyskomfort podczas pokonywania zakrętów. Możecie również mieć problemy z dokładnym dostrzeganiem zakrętów i planowaniem idealnej trasy przejazdu.
Opisywany widok może przydać się w wyjątkowych sytuacjach, np. w misjach zakładających uderzanie w pachołki albo zaliczanie prób driftowych.
Oglądanie się za siebie
W Gran Turismo 7 możecie i powinniście oglądać się za siebie - aktywuje się to przytrzymując L1. Z opcji tej powinniście korzystać przede wszystkim jeśli wybrana kamera nie oferuje dobrego lusterka wstecznego i w rezultacie bronienie się przed atakami konkurentów okazuje się utrudnione. Miejcie jednak na uwadze to, że widok do tyłu dopasowuje się do dobranej kamery. Przykładowo jeśli macie ustawioną kamerę z kabiny, to obrócenie się za siebie może wiązać się z ograniczoną lub bardzo ograniczoną widocznością i w rezultacie może Wam zaoferować jedynie minimalne wsparcie.