Gran Turismo 7: Porady na start
Ta strona poradnika do gry Gran Turismo 7 zawiera zestaw porad na start dotyczących m.in. jazdy, awansowania w grze czy rozgrywania trybu kariery.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Gran Turismo 7 możecie znaleźć porady na start przygotowane z myślą o osobach rozpoczynających przygodę z tą grą. Zamieszczone poniżej wskazówki i podpowiedzi dotyczą m.in. podstaw sterowania, zaliczania rozdziałów kariery, tuningowania aut czy unikania częstych błędów.
- Nie śpieszcie się z kupowaniem nowych pojazdów
- Zapoznajcie się ze wszystkimi dostępnymi kamerami
- Poprawiajcie osiągi i PP posiadanych aut, by lepiej radzić sobie w wyścigach
- Nie odkładajcie na później licencji B i A
- Tryb Praktyka na torze jest idealny do poznawania nowych tras
Nie śpieszcie się z kupowaniem nowych pojazdów

W Gran Turismo 7 dostępnych jest wiele ciekawych pojazdów - zarówno nowych, jak i klasycznych czy bardzo unikalnych. Zachęta do kupowania ich jest ogromna, ale powinniście wstrzymać się z nieprzemyślanymi decyzjami żeby nie marnować niepotrzebnie kredytów. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że co najmniej kilkadziesiąt aut możecie otrzymać w grze za darmo. Pojazdy są przede wszystkim nagrodami za zaliczanie kolejnych rozdziałów trybu kariery, ale możecie je też zdobywać m.in. za zaliczanie licencji oraz misji i jako nagrody z losowań z biletów (niestety szanse na otrzymanie auta są w tym przypadku niewielkie).
Drugim powodem do wstrzymania się z zakupami jest to, że podczas awansowania w karierze otrzymuje się zazwyczaj pojazdy przydatne do rozegrania kolejnych rozdziałów. Rzadko pojawia się więc potrzeba żeby zakupić coś spoza tej puli. Powinniście odkładać kredyty na zakup droższych pojazdów, których jest w grze niestety sporo - mogą to być m.in. super i hypercary, koncepty Vision Gran Turismo czy maszyny sportowe z kategorii Gr.1-4. Mogą się one Wam przydać do dalszego budowania kolekcji oraz w trybie multiplayer.
Zestawienie wszystkich pojazdów do odblokowania za darmo znajdziecie na osobnej stronie Lista samochodów z nagród.
Zapoznajcie się ze wszystkimi dostępnymi kamerami

W Gran Turismo dostępne są 4 różne kamery. Może się wydawać, że to mało, ale większość z nich ma jakieś praktyczne zastosowania. Powinniście postarać się spędzić trochę czasu z nimi żeby poznać ich wady i zalety. Może też zdarzyć się tak, że konkretna kamera przyda się w konkretnym rodzaju wyścigu, np. podczas ścigania się w godzinach nocnych czy przy silnym deszczu utrudniającym widoczność.
Najlepsza naszym zdaniem jest kamera ze zderzaka, dzięki której trasa jest wyświetlana na pełnym ekranie i nie jest przez nic zasłaniana. Dodatkowo przy tym ustawionym widoku macie na ekranie ogromne lusterko wsteczne. Kamera z kabiny samochodu zapewnia najlepsze wrażenia, ale niestety jest w stanie ograniczać widoczność, szczególnie jeśli prowadzicie samochód z niewielką przednią szybą oraz szerokimi słupkami A utrudniającymi precyzyjne pokonywanie zakretów.
Więcej informacji o dostępnych kamerach i naszych rekomendacjach znajdziecie na stronie Wybór optymalnej kamery.
Poprawiajcie osiągi i PP posiadanych aut, by lepiej radzić sobie w wyścigach

Dla przypomnienia PP to parametr opisujący ogólną "wydajność" samochodu - im wyższe PP, tym lepiej powinniście radzić sobie w tych samych wyścigach. Każdy samochód ma "startowy" parametr PP, ale możecie go zwiększać dzięki odwiedzaniu sklepu tuningowego i kupowaniu nowych części.
W trybie kariery możecie napotykać dwa główne rodzaje wyścigów i mistrzostw:
- Zawody bez limitu PP - mają one rekomendacje odnośnie wielkości tego parametru, ale możecie ją swobodnie przekraczać i używać aut znacznie szybszych i lepszych od zalecanych.
- Zawody z limitem PP - są one trudniejsze, bo musicie w taki sposób stuningować auto żeby zbliżyć się do maksymalnego limitu PP, ale go nie przekroczyć. Oznacza to konieczność lepszego planowania zakupu części żeby zaopatrzyć się w najbardziej pożyteczne i jednocześnie nie przesadzić z tuningiem.
Więcej porad i wskazówek znajdziecie na osobnej stronie Tuningowanie aut i ich ustawienia.
Nie odkładajcie na później licencji B i A

Licencje krajowa B (National B) oraz krajowa A (National A) są dwoma spośród pięciu ich dostępnych kategorii. Menu Centrum licencji (Licence Centre) odblokujecie już po przystąpieniu do menu 2 trybu kariery. Powinniście z własnej inicjatywy postarać się zaliczyć wszystkie wyzwania licencji B oraz A, bo stanie się to obowiązkowe w określonych momentach kariery i dobrze jest wyprzedzić ten wymóg. Zajęcie się licencjami pozwoli Wam przede wszystkim poznać podstawy sterowania w najczęstszych rodzajach sytuacji (różne typy zakrętów i pojazdy z różnym napędem). Dodatkowo będziecie mogli odblokować 2 lub 4 darmowe pojazdy (zdobycie 100% brązu i 100% złota), które mogą przydać się w dalszych zmaganiach.
Licencje IB, IA oraz Super są dla odmiany opcjonalne i zainteresowanie się nimi nie jest wymagane do ukończenia trybu kampanii. Mogą one Was jednak nauczyć bardziej złożonych kwestii i podnieść jeszcze bardziej Wasze umiejętności. Umożliwiają one też odblokowanie łącznie 6 kolejnych darmowych aut. Polecamy spróbować rozegrać każde z wyzwań na długo przed dokończeniem kariery.
Na osobnej stronie Licencje B i A znajdziecie omówienie wyzwań dwóch początkowych licencji, a także informacje o bonusowych pojazdach do odblokowania.
Tryb Praktyka na torze jest idealny do poznawania nowych tras

W GT7 dostępna jest duża liczba tras, przy czym spora ich część jest unikalna dla kolejnych części tej serii i możecie w rezultacie mieć z nimi pierwszą styczność lub słabo pamiętać je z poprzednich odsłon Gran Turismo. Dla każdego toru dostępny jest tryb Praktyka na torze (Circuit Experience), który możecie włączyć po wybraniu trasy z globusa.
Praktyka na torze umożliwia uczenie się poszczególnych sektorów danej trasy po to żeby zapamiętać wszystkie zakręty oraz wypracować sobie idealną linię wyścigową i nauczyć się optymalnych punktów hamowań. Po zapoznaniu się z sektorami możecie dodatkowo przejechać okrążenie toru na czas i sprawdzić ostatecznie swoje umiejętności. Korzystajcie z Praktyki na torze przede wszystkim dla trudniejszych i dłuższych torów, a także jeśli planujecie spędzić więcej czasu w multiplayerze grając z innymi osobami zamiast z AI.
Gra zaproponuje Wam zapoznanie się z Praktyką na torze po awansowaniu do menu 24 trybu kariery. Rozdział ten dokładniej omówiliśmy na stronie Menu 21-30.
Komentarze czytelników
Witam, czy odblokowują mapy w cafe odblokowuję je później do trybu split screen czy w trybie podzielonego ekranu jest ograniczona ilość map? Brakuje mi przede wszystkimGrind - Special Stage Route X Z góry dziękuję za pomoc
Witam. Odblokowałem menu 11 ale nie mam na mapie dostępnych wyścigów, żeby odblokować te auta z menu! Co robić?
Witam, proszę o informację. Zauważyłem, że w grze GT7 na PS5 te same samochody mają różne przyspieszenia w zależności od pada. Wybierając te same auta do wyścigu dwuosobowego, na jednym padzie auto jeździ dużo szybciej. W czym może być problem?
Z mojego doświadczenia na dzień dzisiejszy najlepiej się zarabia na World Touring Car 600 - Tokyo Express za wyścig 12 okrążeń co zajmuje średnio 27 minut w moim przypadku jadąc NSX'17. Za pierwsze miejsce generuje 550K (z bonusem za czystą jazdę 825K co jest łatwe do osiągnięcia bo przypadkowe obcierki nie są karane).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
