Unieszkodliw kamery | W drodze do Elizjum | Goodbye Deponia Goodbye Deponia poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Unieszkodliw kamery
Okazuje się, że pomieszczenia pilnują kamery i trzeba jakoś odwrócić ich uwagę. To minigra, w której poruszasz się po kolorowej planszy, składającej się z 26 pól. Kamer jest 8, a terminali do wyłączenia - 3. Każda kamera obraca się o 45 stopniu przy jednym ruchu. Poruszając się po samym środku planszy, nie wzbudzasz zainteresowania kamer, ale jeśli zbliżasz się do krawędzi, kamery reagują. Musisz doprowadzić do sytuacji, w której Goal będzie mogła swobodnie przejść, by wyłączyć dany terminal. Na obrazku powyżej widnieje plansza z ponumerowanymi polami i kamerami (kamery oznaczone są symbolem literowym K wraz z cyfrą np. K1, K2, itd.). Poniżej sekwencja, którą musisz przejść, by Goal mogła dotrzeć do lewego terminala:
1. Zrób 2 kroki w prawo - wylądujesz na polu numer 2, a K1 obróci się w kierunku północnym.
2. Zrób 3 kroki w górę (pole 19), następnie 3 w prawo (pole 22) - K5 obróci się w kierunku południowym.
3. Zrób 1 krok w dół (pole 16) - K4 obróci się w kierunku południowo-zachodnim.
4. Zrób 1 krok w lewo (pole 15), 2 w dół (pole 4) i 1 z powrotem w górę (pole 9) - K2 obróci się w kierunku północno-zachodnim.
5. Zrób 1 krok w górę (pole 15), 4 w lewo (pole 11) i 1 w górę (pole 17) - K8 obróci się w kierunku wschodnim.
6. Zrób 1 krok w prawo (pole 18) - K7 obróci się w kierunku południowo-wschodnim.
Powiedz Goal, by wyłączyła lewy terminal.
Prawy terminal:
1. Zrób 2 kroki w dół (pole 6), 3 w prawo (pole 9) i 1 w dół (pole 4) - K2 obróci się w kierunku zachodnim.
2. Zrób 3 kroki w prawo (pole 1) - K1 obróci się w kierunku północno-zachodnim.
3. Zrób 4 kroki w górę (pole 23) - K7 obróci się w kierunku wschodnim.
4. Zrób 3 kroki w prawo (pole 26) - K6 obróci się w kierunku południowo-wschodnim.
5. Zrób 1 krok w dół (pole 21), 1 w prawo (pole 22) i 2 w dół (pole 10) - K3 obróci się w kierunku zachodnim.
6. Zrób 1 krok w lewo (pole 9), 1 w górę (pole 15), 1 w prawo (pole 16) i 1 w górę (pole 22) - K4 obróci się w kierunku zachodnim.
7. Zrób 1 krok w lewo (pole 21) - K5 obróci się w kierunku południowo-zachodnim.
8. Zrób 1 krok w górę (pole 26) - K5 obróci się w kierunku zachodnim.
Powiedz Goal, żeby wyłączyła prawy terminal.
Górny terminal:
1. Zrób 2 kroki w lewo (pole 24) - K6 obróci się w kierunku południowo-zachodnim.
2. Zrób 1 krok w lewo (pole 23), 1 w dół (pole 18) i 1 w lewo (pole 17) - K7 obróci się w kierunku południowym.
3. Zrób 1 krok w dół (pole 11), 2 w prawo (pole 13), 2 w górę (pole 24) i 2 w prawo (pole 26) - K6 obróci się w kierunku południowo-wschodnim.
Zawołaj Goal. Kiedy dziewczyna podejdzie kilka kroków i zatrzyma się, szybko (zanim Goal zawróci) idź jeden krok w dół (pole 21), 1 w prawo (pole 20) i jeden w dół (pole 14). Jeśli nie zdążysz, zawołaj Goal raz jeszcze i powtórz sekwencję tych trzech kroków.
Po wszystkim poproś Organona o kubek kawy. Opuść pokój drzwiami po prawej. Natkniesz się na Kletusa i Donnę, ukryj się przed nimi (dobre miejsce do ukrycia się, po prawej stronie lokacji). Po scence klikaj guziki machiny (nieistotne, w jakiej kolejności). Sprawa nie wygląda zbyt dobrze...