Poradnik do gry - Szarańcza | Gears of War 2 poradnik Gears of War 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Szarańcza
Trep | |
Mięso armatnie Szarańczy wysyłane na śmierć całymi tysiącami. Wszystkie trepy są samcami, ponieważ ich żony, panie berserkerki, raczej nie nadają się na karnych i posłusznych żołnierzy. Spotykany w każdym miejscu planety Sera, zwykle w kilku lub kilkunastoosobowych grupach. Pojedynczo stanowi znikome zagrożenie. | |
Snajper | |
Na niższych poziomach trudności bardzo słabi, jednak im wyżej, tym lepszą celność osiągają i zadają więcej obrażeń. Potrafią porządnie uprzykrzyć życie, tak więc jeżeli atakują Cię trepy i snajperzy, to właśnie tych drugich najpierw się pozbywaj. Chyba, że masz wystarczająco dużo osłon i miejsca na wszelkie manewry. | |
Bumer | |
Bum i po Tobie. Powolni, ale wystrzeliwane przez nich pociski zabijają na miejscu. Na całe szczęście są dość mało rozgarnięci i przed każdym strzałem muszą wypowiedzieć słówko Boom! Strzelaj im w głowy, będą szybciej padać. | |
Bumer z miotaczem płomieni | |
Na bliski dystans bardzo niebezpieczni. Potrafią nieźle przypalić skrzydełka. Staraj się więc strzelać w przenoszone przez nich na plecach zbiorniki z imulsją. Jeden celny strzał ze snajperki i bumer wybucha wraz z najbliżej stojącymi towarzyszami. | |
Miażdżyciel | |
Ci panowie są także bardzo powolni, a w rękach dzierżą szybkostrzelne działka obrotowe. W dodatku z racji noszonego hełmu są odporni na strzały w głowę. W ich eliminowaniu najważniejsza jest cierpliwość i częste zmienianie miejsca osłony. | |
Oprawca | |
Stwory rodem z nordyckich bajek. Kryją się za potężną tarczą i wymachują wielkim, wybuchowy morgenszternem . Strzelaj im w głowę, a jeżeli zasłonią się tarczą, wal po łydkach. Pod żadnym pozorem nie zbliżaj się do nich na bezpośrednią odległość. Uwaga: jak chcą, potrafią być dość szybkie. | |
Theron | |
Elitarna piechota Szarańczy wyposażona w wybuchowe łuki. Na wyższych poziomach trudności są oni piekielnie celni, dlatego nie wolno wystawiać się ponad osłonę na dłużej niż to jest konieczne. Poczekaj aż wystrzelą pocisk i dopiero wtedy do nich strzelaj. | |
Kantus | |
Te osobniki to coś w rodzaju duchowych przywódców Locustów. Dowodzą zwykle punktami oporu, ale nie stanowią większego problemu. Co prawda są znacznie bardziej wytrzymali niż zwykłe trepy, ale po kilkunastu strzałach w twarz i oni w końcu padają na glebę. | |
Juchacz | |
Szybkie i na dodatek dysponujące potwornie mocnym kopnięciem. Ciężko im uciec, dlatego też trzymaj się od nich jak najbardziej na dystans. Nawet, jeżeli uda Ci się zabić jeźdźca, to juchacz wciąż jest bardzo niebezpiecznym zwierzęciem. | |
Rozrywacz | |
Kawaleria powietrzna Szarańczy. Bardzo niebezpieczna i dysponująca dużą siłą ognia. Kiedy wylądują na ziemi są dosyć niezdarne, nie pozwól jednak, aby stwór ten zbliżył się zanadto do Ciebie. Nawet osłona nie pomoże przeciwko jego atakowi odnóżem. | |
Parszywiec | |
Paskudne stworzenie ogłuszające swoich przeciwników dzikim wrzaskiem. Poruszają się na czterech kończynach i potrafią być naprawdę szybkie. Na niższym poziomie trudności wystarczy je raz zdzielić kolbą w łeb. Na wyższych walka z nimi wymaga już nieco zabiegu i zręcznych palców. Idealnie przeciwko nim sprawdza się shotgun. | |
Ticker | |
Małe, paskudne, szybkie i na dodatek wybuchają. Można je eliminować z większej odległości lub poczekać aż podejdą bliżej i uruchomią detonator. Szybkie odturlanie się pomaga uniknąć wtedy obrażeń. Ekstremalnie niebezpieczne przeciwko różnym pojazdom. | |
Brumak | |
Brumak czy nie brumak, ale świetny rumak, o czym zresztą będziesz miał okazję sam się przekonać. Są to wytrzymałe bestie przenoszące na grzbiecie cały arsenał. Ich słabe punkty to właśnie owo działko i uzębione paszczyska. Nie są specjalnie szybkie, dlatego też stanowią wręcz idealny cel. | |
Trupiarz | |
Wykorzystywane przez Szarańczę do przekopywania podziemnych tuneli. W bezpośrednim starciu są ekstremalnie groźne. Jedno ich uderzenie rozwala czołg w drobne kawałki. Są nie do ruszenia, kiedy zakrywają ciało długimi, pająkowatymi odnóżami. Kiedy jednak się odsłonią, stają się praktycznie bezbronne. | |
Skałoczerw | |
Mają ultramocne pancerze i uwielbiają czerwone owoce wiszące pod sufitami jaskiń. Doskonale sprawują się jako mobilne osłony i w kilku starciach z Szarańczą będą wręcz nieodzownym wyposażeniem każdego żołnierza koalicji. Nie są agresywne, choć na przytulani raczej się nie nadają. Głownie z powodu swojej wielkości i, co tu dużo mówić, obrzydliwego wyglądu. |