The Scale | Opis przejścia Furi Furi solucja, poradnik
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
The Scale to czwarty przeciwnik w grze. Posiada on przede wszystkim bardzo szybkie ataki wręcz. Nauczenie się ich parowania to podstawa sukcesu.
Faza 1
1. Zaraz po tym jak boss zacznie świecić się na zielono, wypuści proste promienie we wszystkie strony. Stojącą daleko od bestii, zrób jeden szybki krok w prawo lub lewo, a następnie cały czas strzelaj do wroga.
2. Trudniejsza wersja pierwszego ataku różni się tym, że wokół wroga pojawi się zielony okrąg. Wtedy zacznie wypuszczać promienie dużo szybciej. Unikaj ich dokładnie w ten sam sposób.
3. Trzeci typ ataku to krótkie fale uderzeniowe, które można ominąć unikiem lub po prostu stojąc w wyrwie fali.
4. Gdy boss zniknie pod wodą, przygotuj się na parowanie jego ciosów. W pierwszej fazie jego ataki są nieco opóźnione, więc jak tylko zobaczyć biały błysk odczekaj pół sekundy zanim wciśniesz odpowiedni przycisk. Wróg wykona tryz ataki pod rząd. Jak chcesz, możesz też unikać ciosów, ale nauka parowania przyda ci się w tej walce do regenerowania zdrowia.
Faza 1.5
W tej fazie wróg ma dwa ataki, które wykonuje naprzemiennie:
1. Gdy trzy czwarte okręgu zaczną świecić na czerwono, szybko wykonaj unik do mniejszej bezpiecznej strefy. Musisz zrobić to dwukrotnie, a następnie zacznij bić przeciwnika.
2. Po ataku z czerwonymi falami uderzeniowymi bestia zacznie atakować wręcz. Będą to dwa opóźnione o pół sekundy ciosy. Sparuj je i rozpocznij atak.
Faza 2
1. Podobnie jak w pierwszej fazie będzie wystrzeliwał pociski, ale tym razem będzie to jeden strzał rozdzielające się na trzy lecące po spirali. Możesz ich uniknąć na dwa sposoby:
a) Stój jak najdalej od wroga, żeby promienie do ciebie nie doleciały.
b) Stój na odległości promienia areny i rób szybki krok w bok zaraz po rozszczepieniu pocisku.
2. Drugi atak to ponownie zielony okręg wokół wroga i kolejne promienie, ale tym razem lecące po spirali. Unikaj ich wykonując drobne kroczki na boki. Nie zapomnij o ciągłym ostrzale.
3. Ataki wręcz będą takie same jak w pierwszej fazie, ale liczba wzrośnie do trzech.
Faza 2.5
1. Tym razem czerwone fale będą zajmowały dwie przeciwległe ćwiartki okręgu, które się będą zmieniać. Po uniknięciu dwóch fal, zaatakuj wroga.
2. Ponownie dwa lekko opóźnione ataki wręcz.
Faza 3
1. Jak przeciwnik zniknie pod wodą, przygotuj się do sparowania szybkiego pojedynczego ciosu. Ataki te wykona dwukrotnie.
2. W pewnym momencie bestia znowu zacznie świecić się na zielono, żeby chwilę później wypuścić dwie fale uderzeniowe. Pierwsza będzie miała 360 stopni, więc omiń ją unikiem. Druga jest bardziej poszarpana, więc możesz po prostu przebiec obok niej lub ustawić się tak, żeby cię minęła.
3. Gdy wróg straci połowę życia, przeniesie się na środek i wypuści szybko po sobie trzy okrągłe fale uderzeniowe. Musisz je ominąć swoim unikiem.
4. Mając połowę paska zdrowia wróg zmieni nieco swoje ataki wręcz. Tym razem będą to dwa pojedyncze ciosy oraz jeden podwójny. Te dwa ostatnie następują szybko po sobie więc błyskawicznie używaj parowania.
Faza 3.5
1. Tym razem fale uderzeniowe będą na zmianę raz zajmowały dwie ćwiartki, a raz trzy czwarte okręgu. Dodatkowo każda sekwencja będzie składała się z czterech fal. Dopiero po czwartej zacznij atakować.
2. W pewnym momencie wróg może wciągnąć się pod wodę. Wykonuj wtedy polecenie pojawiające się na ekranie.
3. Jeśli chodzi o ataki wręcz w tej fazie, to przeciwnik będzie wykonywał sekwencję dwóch szybkich ciosów.
Faza 4
1. Pierwszy atak to zielony promień, który po krótkiej chwili rozszczepia się na wszystkie strony w linii prostej. Unikaj go w standardowy sposób, stojąc w dalszej odległości robiąc małe kroczki na boki. Nie zapomnij o stałym ostrzale.
2. W połowie fazy przeciwnik sklonuje się, a każdy jego klon będzie wypuszczał po kolei zielony promień w linii prostej lub po spirali. Poruszając się po okręgu strzelaj do kolejnych wrogów, unikając jednocześnie ich ataków. Pamiętaj, że atakujący przeciwnik jest przez chwilę niewrażliwy na ciosy.
3. Ataki wręcz bestii staną się nieco trudniejsze. Tym razem będzie ona wykonywała jeden spowolniony cios, po którym nastąpią trzy błyskawiczne.
Faza 4.5
1. Sekwencja dwóch ataków wręcz. Pierwszy spowolniony, a drugi bardzo szybki.
2. Taka sama sekwencja co w pierwszym przypadku tylko po ataku szybkim nastąpi faza uderzeniowe na wprost.
3. Co jakiś czas boss może również przyzywać okrągłą zieloną falę uderzeniową. Aby ją ominąć, użyj szybkiego uniku.
Faza 5
1. Pierwszy atak polega na wypuszczaniu krążących zielonych kul, które rozszczepiają się potem na kilka mniejszych. Unikaj ich stojąc bardzo daleko od bossa i cały czas strzelaj.
2. Gdy wróg do ciebie podbiegnie, rozpocznie sekwencję czterech ataków. Pierwszy będzie lekko spowolniony, drugi szybki, trzeci znowu spowolniony, a czwarty znowu szybki. Sparuj je wszystkie.
3. W połowie fazy przyzwie kolejne kopie, które tym razem zaczną strzelać krążącymi po okręgu kulami. Zabij wrogów jak najszybciej, biegając dookoła ringu. Alternatywna wersja to okrągłe fale uderzeniowe. Omijaj je szybkimi unikami.
Faza 5.5
1. Pierwsza sekwencja ciosów po wyskoczeniu stwora z wody polega na dwóch pojedynczych atak oraz jednym podwójnym. Są to świetne ataki do zregenerowania życia dobrym parowaniem
2. Druga sekwencja jest nieco trudniejsza. Na początku wróg wykona dwa szybkie ataki, a następnie dwie szybkie fale uderzeniowe, których musisz uniknąć. Po drugiej fali możesz zacząć zadawać ciosy.
Faza 6
Ostatnia faza jest krótka, ale wymaga świetnego opanowania uników. Na samym początku wróg zmniejszy arenę, tworząc dwa zielone okręgi, a następnie zacznie wypuszczać na zmianę kule energii oraz fale uderzeniowe. Żeby uniknąć obrażeń, stań jak najdalej od wroga i nieprzerwanie strzelaj do niego w linii prostej. Będziesz w ten sposób niszczył nadlatujące kule. Gdy fala uderzeniowa się do ciebie zbliży, omiń ją unikiem, a następnie cały czas strzelając znowu oddal się od wroga.
Po kilku powtórzeniach zrobi się jeszcze mniej miejsca, bo najpierw pojawią się pionowe zielone linii, a potem takie same poziome. Gdy powstanie kratka, stań na jednej z czterech środkowych i uważnie obserwuj lokacje. Jak zobaczysz jakąś bestię, przygotuj się na lecącą od niej falę uderzeniową. Żeby jej uniknąć, a jednocześnie nie wpaść na jeden z zielonych linii, postaraj się ustawić na najdalszej z środkowych kratek (w stosunku do źródła fali), żeby jednym unikiem móc ominąć fale oraz przeskoczyć z jednej kratki na drugą. Kluczem do sukcesu jest dobre pozycjonowanie w stosunku do wroga, który zaraz wystrzeli fale oraz dobre wykonywanie uników, żeby nie wpaść na linie.
Gdy linie zniknąć, sparuj jeden cios wroga i go wykończ.