Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Freelancer - poradnik do gry

Freelancer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poruszanie się po bazach i po planetach | Freelancer poradnik Freelancer

Ostatnia aktualizacja: 19 września 2019

W każdej bazie, czy to planetarnej, czy sztucznej, znajdować się może pięć lokacji, pomiędzy którymi gracz się może przemieszczać. Są to: landing pad (lądowisko), bar, commodity trader (kupiec), equipment dealer (sprzedawca wyposażenia), ship dealer (sprzedawca statków).

Na lądowisku jedyną czynnością, którą się da wykonać jest odlot. Jest od tej reguły jeden wyjątek - jeśli statek gracza jest uszkodzony, wówczas pojawia się możliwość bezpośredniego przeniesienia się do sprzedawcy wyposażenia, gdzie przeprowadzane są naprawy.

U kupca przeprowadzane są wszelkiego rodzaju transakcje handlowe, stanowiące podstawę zarobku graczy nastawionych do życia mniej agresywnie. Każdy kupiec gotów jest kupić każdy towar, lecz jeśli nie jest nim szczególnie zainteresowany, wówczas zapłaci zań najniższą możliwą cenę. Czasami można tu spotkać inne postaci gotowe do rozmowy z graczem.

Sprzedawca wyposażenia udostępnia bronie, amunicję, tarcze, roboty naprawcze oraz baterie do tarcz. U niego również przeprowadza się naprawy uszkodzeń oraz sprzedaje się mu niepotrzebny sprzęt - przeważnie zdobyczny. Ceny na sprzęt są ujednolicone we wszystkich systemach, a cena sprzedaży stanowi 30% ceny kupna (jeśli sprzęt jest uszkodzony, wówczas jego cena jest odpowiednio niższa - dokładnie o cenę jego naprawy). To, do jakiego sprzętu gracz ma dostęp, jest uzależnione od jego reputacji u gospodarza bazy. Aby zakupić najlepsze bronie, trzeba pozostawać z nim w bardzo dobrych stosunkach.

Sprzedawca statków nie występuje we wszystkich bazach. W przypadku kupna statków ograniczenia wynikające z nie lubienia się z gospodarzem bazy nie są, o dziwo, zauważalne. Cena sprzedaży zaś statku oscyluje w granicach 70% jego wartości i jest bardzo zależna od uszkodzeń - absolutnie przed sprzedażą należy zaszpachlować wszystkie dziury w pancerzu, żeby uzyskać dobrą cenę.

Dodatkowo dostęp do każdego sprzętu ograniczony jest poziomem rozwoju gracza. Przeważnie jednak to nie poziom a ilość gotówki uniemożliwia pożądany zakup. Tak więc jak bardzo wprowadzenie do gry poziomów nie byłoby sztuczne, nie ma przeważnie wielkiego znaczenia. Z tego powodu, jak i z innego -niemożliwym jest sprawdzenie wszystkich baz na najniższym poziomie - informacja o wymaganym poziomie gracza dla zakupu takiego czy innego sprzętu pojawia się w tabelach sporadycznie. Zwykle jednak klasa sprzętu pomnożona przez 3 daje orientacyjny poziom gracza wymagany do jego zakupu.

Najważniejszym miejscem w każdej bazie jest bar. Tutaj można: zdobyć zlecenia, poznać najnowsze wiadomości, kupić reputację i kupić informacje. Zlecenia można dostać zarówno z tablicy jak i od napotkanych w barze osób (ikona teczki). W jednym i w drugim przypadku należy pozostawać z gospodarzem bazy w dobrych stosunkach, by móc dla niego pracować. Zlecenia brane od osób w barze mogą się okazać minimalnie lepiej płatne, gdyż w przypadku pomyślnego wykonania pierwszego, kolejne wzięte od tej samej osoby będą lepsze. Zawsze zaś należy sprawdzić, kto na wykonaniu danego zlecenia ucierpi, żeby niepotrzebnie nie popsuć sobie reputacji u przyjaciół.

Wiadomości można zdobyć również od osób w barze (ikona dymku z tekstem) jak i z serwisu informacyjnego (znajduje się on w większości baz, lecz nie we wszystkich). Przeważnie wiadomości mają charakter jedynie zabawowy i dodają grze klimatu, lecz czasem można dzięki nim poznać jakiś intratny szlak handlowy.

Kupno reputacji wygląda półlegalnie, lecz nie niesie ze sobą żadnych prawnych konsekwencji. Można go dokonać u napotkanych osób (ikona dolara) i przeważnie możliwe jest poprawienie sobie reputacji jedynie u przyjaciół gospodarza bazy. Zawsze należy dokładnie przeanalizować to, u kogo stracimy opinię w wyniku takiej transakcji, by niepotrzebnie sobie nie psuć stosunków.

Dzięki zakupowi informacji od napotkanych osób (ikona litery "i" w kółku) można poznać lokalizacje odległych baz, ich opis, czasem lokalizacje ukrytych jump holes (dziur do skoków nadprzestrzennych). Zwykle ich cena nie jest wygórowana, jakkolwiek zdarzyło mi się dokonać zakupu nawet za 50 tys.