[Tryb Flatout] Klasy, puchary, wyścigi | FlatOut Apokalipsa poradnik FlatOut: Apokalipsa
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Klasy, puchary, wyścigi
W trybie FlatOut możesz bawić się łącznie w czterech klasach. Każda z nich ma właściwe tylko dla siebie pojazdy, tak że wozem przypisanym do klasy Derby nie pojedziesz w wyścigach spod znaku Race czy Street i vice versa.
Derby - klasa, w której biorą udział samochody wyciągnięte ze złomowisk, z poprawionymi elementami pod maską i zamontowaną klatką, na wypadek, gdyby wóz dachował lub brał udział w walkach na arenach. To właśnie tutaj będziesz stawiać pierwsze kroki w swojej karierze. Liczy się tu zachowanie odpowiedniego balansu Twojego samochodu - musi być on szybki, ale i twardy jednocześnie.
Race - w tej klasie występują już samochody nadające się do wyścigów na asfalcie, przeważnie w miastach. Walki na arenach ustępują tu wyścigom prowadzonym na specjalnych torach sportowych i przejazdom na czas. Tuningując wozy z tej kategorii, stawiaj na przyspieszenie, prędkość maksymalną, nitro i jakość prowadzenia.
Street - wyżyłowane do granic możliwości samochody, biorące udział w wyścigach na torach owalnych i nie tylko.
Grand finals - cztery wyzwania o podwyższonym poziomie trudności, wieńczące cały tryb FlatOut. Dostęp do nich uzyskuje się po ukończeniu wszystkich wyścigów w jednym z pozostałych trybów zabawy.
Niezależnie od tego, którą klasę włączysz, zobaczysz listę pucharów i imprez, w których możesz wziąć udział.
Imprezy (przedstawiane zawsze w dolnym rzędzie) to pojedyncze wyścigi, walki na arenie lub przejazdy na czas.
Puchary (górny rząd) są dużo bardziej złożone. Jak widać na obrazku powyżej, składają się one z kilku wyścigów, które trzeba ukończyć, aby zdobyć upragnione trofeum.
Po każdym pojedynczym wyścigu gra będzie Ci podawać informacje, ile należy Ci się kredytów za przejazd. Nagradzane jest nie tylko zajęcie miejsca na podium, ale i wyróżnienie w jednej z czterech kategorii.
Best Wrecker - przyznawane za zadanie łącznie największych obrażeń;
Blast Master - przyznawane za wykonanie największej liczby najbardziej niszczycielskich zderzeń;
Fastest Lap - nagroda za najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia;
Bulldozer - nagroda za staranowanie największej liczby obiektów na planszy.
Pasek energii kierowców, których samochody uszkadzasz, widoczny jest zawsze w lewym dolnym rogu ekranu. Gwiazdki oznaczają siłę zderzenia - im ich więcej, tym poważniejsze szkody wyrządziła kolizja.
Za miejsce w wyścigu przyznawane są punkty, które zliczane są do klasyfikacji generalnej całego pucharu. Twoim zadaniem jest oczywiście mieć najwięcej punktów po zakończeniu ostatniego wyścigu w danym pucharze.