[Tryb Carnage] Porady ogólne | FlatOut Apokalipsa poradnik FlatOut: Apokalipsa
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Porady ogólne
Poniższe porady dotyczą postępowania podczas wyzwań w trybie Carnage. Jeśli masz problem z jakąś konkretną konkurencją, zastosuj się do tych porad. Jeżeli to nie wystarczy, przeczytaj odnoszące się do Twojego problemu porady dodatkowe w sekcji Wyzwania .
- Zwykłe wyścigi (Carnage Race) polegają na zdobywaniu punktów za stłuczki, demolowanie otoczenia, zaliczanie punktów kontrolnych i wykonywanie dalekich skoków. W trakcie zabawy możesz przyjąć dwie taktyki. Pierwsza z nich to wyjście na prowadzenie i taranowanie wszystkiego, co stanie Ci na drodze (im lepsza pozycja, tym wyższy mnożnik punktów). Druga to utrzymywanie 7-8 miejsca i zderzanie się z innymi uczestnikami wyścigu. Każda z tych taktyk ma swoje wady i zalety. Pierwsza daje sporo punktów, ale tylko na krótką metę, bo w końcu zaczyna brakować obiektów do demolowania. Druga oferuje mały mnożnik, ale z drugiej strony za stłuczki program przyznaje najwięcej punktów. Najlepiej jest mieszać obie te taktyki.
- Derby są dość łatwe. Punkty dostajesz tu tylko i wyłącznie za niszczenie innych wozów. Rozglądaj się zatem za mocno zniszczonymi samochodami (oznaczone są czerwonym znaczkiem) i eliminuj je z zabawy. Używaj nitro, by zwiększyć siłę uderzenia, lecz najpierw upewnij się, czy Twój cel nie chce zjechać Ci z drogi. Rozglądaj się także za porozrzucanymi po arenie power-upami - zwiększone obrażenia, natychmiastowa naprawa, poprawiona wytrzymałość czy bomby niszczące wszystkie samochody w pobliżu bywają niezwykle przydatne.
- Podczas derbów możesz liczyć na ciekawe bonusy. Jeśli zniszczysz szybko dwa samochody (tak, aby w międzyczasie nikt inny nie został wyeliminowany), otrzymasz premię w postaci podwojonego punktowania Twoich poczynań. Długie przebywanie na arenie owocuje natomiast dodawaniem do konta punktowego co sekundę niewielkich kwot. Bonusy te kończą się w momencie wyeliminowania Cię z zabawy.
- Tryb Beat the Bomb potrafi być denerwujący. By jednak uporać się ze wszystkimi wyzwaniami, jakie stawia przed Tobą, trzeba zastosować się do jednej, złotej rady - nie pędź na złamanie karku. Na prostych odcinkach dodawaj gazu (no chyba, że droga jest mocno wyboista), przed zakrętami zwalniaj i wchodź w nie szeroko. Staraj się też w miarę możliwości unikać skoczni - łatwo przez nie wpaść w poślizg lub dachować. Nitro zdobędziesz, taranując te elementy, przez które koniecznie trzeba przejechać (np. drzwi od stodoły) i podczas szybkiej jazdy na prostych odcinkach. Od powyższych reguł istnieje sporo wyjątków; więcej na ten temat znajdziesz w następnej sekcji poradnika.
- Wykonując wyczyny kaskaderskie (stunts), ustal kąt i wystrzel kierowcę przez szybę, ZANIM samochód uderzy w barierkę, która ogranicza tory w niektórych wyzwaniach. Zauważ, że jeśli auto w nią uderzy, na pewno straci swą prędkość i przypuszczalnie się obróci, drastycznie zmniejszając szansę na poprawne wykonanie zadania.
- Podczas wszystkich wyczynów kaskaderskich masz możliwość przyspieszenia (ew. odbicia od tafli wody) swojego lecącego kierowcy. Jeśli zadanie polega na oddaniu jak najdalszego skoku, uruchom je tuż po wystrzeleniu kierującego z wozu. Jeśli jednak konieczne jest precyzyjne celowanie, włącz je nieco później.
- Przyspieszenie w wyczynach kaskaderskich podbija kierowcę troszkę do góry, toteż używaj go, gdy musisz trafić w cel ulokowany trochę wyżej niż przypuszczalny cel lecącego kierującego. Pamiętaj też o możliwości sterowania nim w locie - możesz dzięki temu korygować trajektorię lotu zgodnie z zaistniałymi potrzebami. Nie zapominaj jednak, że wykonywanie dodatkowych ruchów w powietrzu spowalnia kierującego.
- Zdobywając złote puchary w wyzwaniach, odblokowujesz sobie dostęp do samochodów używanych w trakcie tychże konkurencji. Możesz z nich później korzystać w pojedynczych wyścigach (single events).