Poruszanie się i dostępne umiejętności | Podstawy Firewatch poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 sierpnia 2016
Poruszanie się i dostępne umiejętności
Oznaczenia kolorystyczne w poradniku
W poradniku zostały użyte następujące oznaczenia kolorystyczne oraz sposoby formatowania tekstu:
- kolor zielony oznacza przedmioty i obiekty, z którymi możesz wchodzić w interakcję,
- kolor pomarańczowy to nazwy postaci,
- pogrubiony tekst odnosi się do charakterystycznych miejsc na mapie,
- pogrubione nawiasy kwadratowe [PRZYCISK] oznaczają domyślny klawisz sterowania.
Interakcja
Większość przedmiotów w świecie gry możesz podnieść oraz dodatkowo obejrzeć. Wystarczy znaleźć się odpowiednio blisko i użyć odpowiedzialnego za tą czynność przycisku ([LPM]). Niektóre przedmioty, takie jak np. żółw, notatki czy butelka Whisky mogą przez Henry'ego zostać zabrane ([E]). Zostaną wtedy przeniesione do jego wieży strażniczej.
Omijanie przeszkód
Niektóre drogi mogą być początkowo niedostępne lub zostać zablokowane po określonych wydarzeniach. Wtedy pozostaje Ci poszukanie innej drogi, co zwykle nie jest trudne, a przy tym zawsze możliwe. Niektóre krzaki mogą zostać przez Henry'ego pokonane - wystarczy podejść bliżej, a możliwe stanie się ich odgarnięcie ([E]). Zwalone konary też mogą zostać usunięte, ale dopiero w momencie, gdy zdobędziesz topór strażacki.
Ścinanie drzew
Po zdobyciu topora strażackiego możesz ścinać niektóre drzewa. Dzięki temu odblokujesz nowe ścieżki i skróty. Aby ściąć drzewo, wystarczy do niego podejść i skorzystać z interakcji.
Wspinaczka
W kilku miejscach możesz natrafić na strome zbocza, których Henry nie będzie mógł pokonać. Sytuacja szybko się zmieni, gdyż już w drugim dniu przygody odnajdziesz plecak ze sporym zapasem lin. Aby z nich skorzystać wystarczy podejść do skały i wejść w interakcję z zawiązanym wokół niej kawałkiem innej liny. Dzięki temu Herny zrzuci linę na dół, co umożliwi zejście ([SPACJA]). Liny zostają na swoich miejscach, umożliwiając w przyszłości podróż w drugą stronę.
Henry może się również wspinać na mniej okazałe przeszkody i bloki skalne. Aby odnaleźć takie miejsca zwracaj uwagę na kolor krawędzi - gdy jest ona biała oznacza to, że można po niej wyjść. Wszystkie bloki skalne wyglądają identycznie.
Korzystanie z mapy i kompasu
Henry w każdym momencie może orientować się w terenie za pomocą mapy ([M]) lub kompasu ([N]). Jeżeli nie wiesz, gdzie iść, wyjmij mapę.
Rozmowy przez radio
Z Delilah możesz być w ciągłym kontakcie, dzięki krótkofalówce, którą posiadasz. Mechanizm wybierania odpowiedzi jest następujący - gdy po lewej stronie ekranu pojawi się ikona radia będziesz miał określoną ilość czasu na udzielenie odpowiedzi. Aby to zrobić przytrzymaj [SHIFT], a następnie wybierz interesującą Cię odpowiedź i zwolnij przycisk. Jeżeli będziesz zwlekał zbyt długo Henry nie udzieli żadnej odpowiedzi.
Raporty radiowe
Podczas wędrówki sam możesz inicjować rozmowy radiowe. W tym celu możesz składać raporty na temat znalezionych przedmiotów bądź mijanych miejsc. Raport składasz korzystając radia w ten sam sposób, jak podczas rozmowy. W przypadku mijanych miejsc (lub zdarzeń, które zaszły) po prawej stronie ekranu pojawi się odpowiednia ikona, informująca o możliwości złożenia raportu Raport możesz złożyć także, gdy skierujesz kursor na interesujący przedmiot - obok jego nazwy pojawi się wtedy mała ikona symbolizująca krótkofalówkę. Podobnie raporty możesz składać trzymając niektóre przedmioty w ręce.
Robienie zdjęć
W drugim dniu rozgrywki odnajdziesz plecak z linami i aparatem w środku. Aparatu możesz używać ([C]) do robienia zdjęć w dowolnym momencie. Pamiętaj jednak, że ilość zdjęć jest ograniczona. Wszystkie zrobione fotografie zostaną wyświetlone wraz z napisami końcowymi po zakończeniu rozgrywki.
Wykrywacz fal
Po znalezieniu w dniu 77 wykrywacza fal będzie on pełnił rolę kompasu (możesz więc normalnie go wyciągać w dowolnym momencie [N]). Za jego pomocą musisz odnaleźć dwa miejsca, które zaznaczone zostały na mapie w niniejszym poradniku (dzień 77 i 79). Generalnie wykrywacz zaczyna szybciej pikać, gdy zbliżasz się do odpowiedniego miejsca. Ponadto zwróć uwagę na kropki - jeżeli zwrócisz się w odpowiednim kierunku zapali się więcej lampek.