Dzień 1 | Opis przejścia Firewatch poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Dzień 1
Po krótkiej pogawędce z przełożoną rozpoczniesz pierwszy dzień swojej pracy. Odpowiedz na wezwanie Delilah (krótkofalówka leży na biurku przy którym siedzisz, po lewej stronie). Następnie nakieruj kursor na znajdującą się na środku pomieszczenia mapę (FIREFINDER) i zgłoś raport przez krótkofalówkę.
Podobnie zrób z widzianymi przez okno z lewej strony (skorzystaj z kompasu, aby odnaleźć zachód) fajerwerkami (widok możesz przybliżać korzystając z [PPM]). Raporty możesz wykonywać w różnych miejscach, należy znaleźć odpowiedni przedmiot, nakierować na niego wskaźnik myszy, a następnie skorzystać z krótkofalówki. W ten sposób nawiązujesz kontakt z Delilah, od Ciebie zależy, czy chcesz raportować wszystkie swoje znaleziska i czynności (jest to wymagane w paru określonych miejscach, reszta raportów jest opcjonalna).
Po tym jak otrzymasz hasło możesz wyjść z wieży i udać się po linę - skorzystaj z mapy, aby zlokalizować punkt CACHE 306 (od wieżyczki prowadzi do niego prosta droga). Aby szybciej dotrzeć do wymaganego punktu przejdź w tryb biegania ([R]).
Na polanie znajdziesz pudło z zapasami (SUPPLY CACHE), o którym opcjonalnie zawiadom Delilah. Następnie podejdź bliżej i otwórz zamek (kod to 1-2-3-4, ustaw na kolejnych miejscach podane cyfry i na koniec jeszcze raz "przesuń się" w prawo).
Ze środka możesz zabrać notatkę, skopiować mapę (posiadana przez Ciebie zostanie uaktualniona o wyraźnie zaznaczone ścieżki, podobnie rzecz ma się w przypadku innych skrzynek z zapasami, które są zaznaczone na mapie) oraz zabrać linę i opcjonalnie zjeść batonik (GRANOLA BAR).
Dalej wybierz drogę prowadzącą na zachód, w stronę jeziora (JONESY LAKE). Pod koniec drogi znajdziesz się nad urwiskiem - zaraportuj sytuację swojej szefowej oraz wybierz nazwę dla tego miejsca (jeśli chcesz, zostanie ono w ten sposób oznaczone na mapie). Przytwierdź posiadaną linę do skały (ROPE HOOK) i zejdź na dół ([SPACJA]). Lina po drodze się urwie - możesz skorzystać z krótkofalówki i złożyć raport z wypadku.
W dalszej kolejności idź ścieżką całkowicie przed siebie, aż dotrzesz na polanę. Możesz złożyć kolejny raport, w tym także o porozrzucanych puszkach piwa. Znajdziesz tutaj kilka przedmiotów, które możesz podnieść - np. wszystkie puszki po piwie mogą zostać przez Henry'ego posprzątane.
Kawałek dalej znajdziesz dogasające ognisko, kilka kolejnych puszek po piwie, fajerwerki oraz whisky. Możesz skonfiskować fajerwerki oraz posprzątać puszki z piwa, a także zabrać butelkę z whisky i dogasić ognisko. Możesz także niczego nie ruszać.
Dalsza droga prowadzi prosto do jeziora. Wzdłuż ścieżki znajdziesz porozrzucane ubrania (możesz je oglądnąć lub nie ruszać, od Twojej decyzji zależeć będzie jedna z opcji dialogowych), a w jeziorze dwie pijane nastolatki. Uporasz się z nimi, mówiąc im o tym, że znalazłeś wszystkie rzeczy (jeśli je ruszyłeś) lub mówiąc, że nie dotykałeś ich rzeczy (będą nieco milsze, o ile rzeczywiście nie ruszałeś ich ubrań). Możesz także podnieść odtwarzacz, co nieco je zdenerwuje. Ostatecznie ten ostatni może także zostać wrzucony do wody - zależnie od Twojego zachowania nastolatki zwyzywają Cię mniej lub bardziej, ale w końcu odejdą.
Ostatnim etapem jest powrót do punktu startowego, czyli do wieżyczki. Skieruj się w stronę wąwozu i idź wzdłuż niego, aż do miejsca pokazanego na screenie, po drodze rozmawiając z Delilah. W skrzyni z zapasami nr 303 znajdziesz mapę (uaktualnij własną) oraz latarkę (FLASHLIGHT). Koniecznie ją zabierz i wejdź do znajdującej się w rogu wąwozu jaskini (CAVE 452).
W środku znajdziesz zamkniętą póki co bramę, o której możesz złożyć raport. Następnie z lewej strony możesz wyjść na zewnątrz, wspinając się po skałach. Na zewnątrz natkniesz się na tajemniczą postać.
Sama droga do schroniska nie jest trudna - kieruj się wzdłuż jednej z dwóch możliwych ścieżek, które następnie złączają się w jedną. W kilku miejscach parę razy wespnij się po skałach. Będąc na górze złamiesz znak, o czym możesz zdać kolejny raport. Podobnie gdy miniesz toaletę znajdującą się na zewnątrz.
Przy schodach wieży znajdziesz zrzuconą na ziemię maszynę do pisania (TYPEWRITER). Zanieś ją na górę i odłóż na miejsce. Następnie zdaj raport z aktów wandalizmu (rozbite okno, przewrócone krzesło) i ostatni raz porozmawiaj z Delilah przez krótkofalówkę.