Misja 1 | Vault | Solucja Fantastic 4 poradnik Fantastic 4
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Misja 1
Zaczynasz jako Sue i Johnny. Początkowe cele misji:
- Pokonaj ochronę bloku więziennego (Defeat Cell Block Security).
Bonus (Profit: +10% Max Health):
- Ukończ misję w czasie krótszym niż 10 minut.
- Pokonaj 20 przeciwników.
- Nie używaj "Super ataków".
- Wyprowadź 3 kombosy złożone z czterech uderzeń.
Powiem jedno: ukończenie wszystkiego w 10 minut, z wykonaniem drugorzędnego celu BĘDZIE TRUDNE. Za pierwszym razem planszę przeszedłem w 15 minut. A 5 minut różnicy to dużo :).
Na początek klasyczna nawalanka (chyba już gdzieś użyłem podobnego wstępu - trudno to inaczej nazwać). Rozwal wszystkie atakujące Cię roboty oraz wejście, przez które dostają się do pomieszczenia.
Nowy cel misji: zlokalizuj Bena (Locate Ben).
Po wstawce pod kontrolą zostanie Ci jedynie Sue. Włącz niewidzialność i przejdź przez drzwi [041]. Ujrzysz krótką scenkę instruktażową pod tytułem "Dlaczego Będąc Więźniem Nie Warto Biegać Po Więzieniu W Którym Zainstalowane Są Czujniki Ruchu Reagujące Prądem". Bardzo...Ekhm...Pouczające.
Nowy cel misji: zaprowadź do cel przynajmniej 5 więźniów (Recapture at Least 5 Prisoners).
Nowy cel misji: zaprowadź do cel wszystkich więźniów (Recapture All Prisoners). (Profit: ukryty symbol F4 )
OK., pierwsza reguła: niszcz KAŻDE wejście robotów oraz KAŻDĄ skrzynkę odpowiedzialną za bariery z prądu. Druga reguła: walcz z robotami, nie z więźniami. Pierwszych masz zniszczyć, drugimi się zaopiekować :). Na początek skręć w prawo, przejdź przez bariery. Zniszcz kilka robotów atakujących więźniów. Uważaj, by nie zabić wszystkich dookoła - szczególnie rozważnie używaj umiejętności Force Wall. Teraz czas na pierwsze "rzuty więźniami". Złap jednego z nich za pomocą telekinezy i po prostu wrzuć do celi [042]. To samo zrób z drugim. Kraty wytworzą się automatycznie. Rusz dalej. Pamiętaj, że musisz się trochę spieszyć i to nie ze względu na takie a nie inne bonusowe wymagania: roboty mogą zabić więźniów, a to przekreśla szanse na spełnienie wartościowego, drugorzędnego celu. Załatw kolejne roboty i wsadź kolejnych więźniów tam, gdzie ich miejsce. Włącz niewidzialność i przejdź przez kolejne drzwi. Rozwal wiszącą na ścianie skrzynkę kontrolną. Wyłączy się co prawda tylko jeden promień, ale nad drugim możesz przeskoczyć. Tak też zrób. Na ścianie na wprost znajdziesz wyłącznik drugiego. Idź dalej i załatw robota, który się pojawi.
Teraz czeka Cię slalom między promieniami elektrycznymi [043]. Drugiego nie musisz się obawiać, poczekaj aż pierwszy będzie w górze i biegnij. Nad trzecim i czwartym musisz przeskoczyć. Skrzynki kontrolne odpowiedzialne za pierwsze cztery promienie są w Twoim zasięgu, nie przegap ich. W przypadku zabezpieczenia numer 5 i 6 - musisz wyczekać na odpowiedni moment, aż obydwa będą na dole. Wówczas nad nimi przeskocz. Idąc dalej pozbądź się kilku robotów i wsadź następnych dwóch więźniów. Ponownie musisz biegać między widoczną elektrycznością. W przypadku wszystkich odczekaj, aż będą w górze i biegnij. Pozbądź się robota, włącz niewidzialność i przejdź przez drzwi. Uwaga, dosyć trudna część. W pobliżu dużo robotów i więźniów. Szybko zlikwiduj wyjścia robotów. Chwilowo nie skręcaj, idź prosto - do ostatniej porcji przeciwników. Ten sam problem (ale już na troszkę mniejszą skalę). Na szczęście, to już ostatni więźniowie. Jeżeli Ci się udało - brawo, w nagrodę dostajesz ukryty symbol F4 :). Znajdziesz go w przejściu prowadzącym do kolejnego pomieszczenia, pomieszczenia z Benem [044]. Clobberin' Time!
Uwaga: jeżeli nie podobała Ci się niebezpieczna walka z robotami i więźniami...Lubisz wyzwania i ukrywanie się? Możesz spróbować powalczyć o bonusy na tej planszy. Jeżeli uda Ci się zapobiec wezwaniu robotów w tych miejscach, w których walczą z więźniami - dostaniesz 3000 punktów! Innymi słowy, żaden robot nie może Cię zauważyć, bo w takim właśnie wypadku prosi o wsparcie. To rozwiązanie wymaga trochę umiejętności, ale jest znacznie bardziej efektywne - oprócz punktów możesz bez problemów zgarnąć więźniów!
Nowy cel misji: uwolnij Bena (Disable Ben's Cage).
Wraz z nowym celem misji pojawi się licznik. Tak, licznik, odmierzający czas, po którym po prostu przegrasz. Rusz więc śmiało z kierunkiem, w którym obracają się pułapki w pomieszczeniu z Benem. Możesz albo przed nimi uciekać (moim zdaniem lepsze wyjście), albo przeskakiwać/omijać je i biec "pod prąd". Twój wybór. Tak czy inaczej, pokój jest naszpikowany wyjściami robotów i samymi robotami - choć nie jest tak groźnie, jak bywało przy więźniach, to mimo wszystko zniszcz je. Wyjść ewentualnie nie musisz niszczyć, ale jest to wysoce wskazane, szczególnie dla poziomu trudności Hard (chyba, że lubisz potyczki z hordami przeciwników) Oprócz tego, musisz zniszczyć cztery wiszące we wnękach kryształy. Bodajże po dwóch pojawi się Johnny oraz spory przeciwnik (wyłączą się również promienie). Po czterech Ben będzie (prawie) wolny.
Nowy cel misji: rozwal pozostałą część ochrony (Defeat the Remaining Security).
Nic dodać, nic ująć. Pozbądź się pozostałych przeciwników i wyjść dla robotów. That's all.