Poziom 01- Więzienie | Opis przejścia | FEAR 3 F.3.A.R. poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Poziom 01: Więzienie
Gra rozpoczyna się krótkim wprowadzeniem, w którym Fettel pomaga Point Manowi zabić dwóch strażników [1].
Naszym pierwszym zadaniem jest ucieczka z więzienia. Przemierzając korytarze między celami dotrzemy do żołnierza majstrującego przy drzwiach. Zabijamy go nożem i podnosimy broń z jego zwłok [1]. Natrafimy na kratę zamkniętą elektronicznym zamkiem [2], niszczymy go i otwieramy przejście.
Spotkamy kolejnego przeciwnika, chowając się za zasłoną, zabijamy go i wchodzimy do pokoju z pulpitami kontrolującymi zamki w kratach. Przesuwamy dźwignię znajdującą się na jednym z paneli [1] i przechodzimy przez otwartą kratę. Staniemy do walki z dwoma żołnierzami, po krótkiej wymianie ognia przechodzimy przez podwójne drzwi na klatkę schodową. Na jej początku znajdziemy skrzynię [2] z granatami i pistoletem. Podnosimy uzbrojenie i wchodzimy po schodach na wyższe piętro.
Eliminujemy kilku przeciwników ćwicząc przy tym rzucanie granatami i zabieramy od nich nową broń. Najlepiej z tego miejsca ruszyć dalej przez kolejne podwójne drzwi. Po prawej stronie miniemy pokój z drewnianymi drzwiami [1]. Możemy się do niego dostać przez okno by w środku odnaleźć kilka sztuk broni i granaty. Dojdziemy do pomieszczenia, z którego słuchać rozmowę strażników. Aby się do nich dostać wyważamy drzwi [2], a następnie zabijamy wszystkich przeciwników. Do dyspozycji mamy krótkotrwałe spowolnienie czasu, jego wykorzystanie ułatwi proces pozbywania się wrogów.
Po potyczce zbieramy broń pozostawioną przez zabitych i przechodzimy przez drzwi oznaczone zielonym światłem [1]. Wylądujemy w mrocznym korytarzu, na jego końcu odnajdziemy zwłoki [2], z którymi możemy utworzyć "więź mentalną". Eksplorując ciemne pomieszczenia możemy korzystać z latarki, włączamy i wyłączamy ją przez wciśnięcie klawisza "F".
Wkrótce wejdziemy do trójpoziomowego bloku więziennego [1], na jego terenie stoczymy potyczkę z kilkoma przeciwnikami. Należy przy tym pamiętać by korzystać z zasłon i uciekać przed granatami. Duża część przeciwników znajduje się na wyższych poziomach, mają oni stamtąd dobrą pozycje do ostrzeliwania nas. Najkrótsza droga na wyższe piętra znajduje się na prawo od wejścia, musimy tylko przestrzelić elektroniczny zamek na kracie. Po zabiciu wrogów przeszukujemy lokację by odnaleźć kilka skrzyni z bronią [2].
Na pierwszym piętrze odnajdziemy przejście [1] prowadzące na klatkę schodową. Dostaniemy się nią do pokoju kontrolnego, w którym skorzystamy z przełącznika by otworzyć kratę. Wybiegnie z niej kilku żołnierzy, eliminujemy ich i ruszamy otwartym wyjściem [2].
Korytarzami dotrzemy do drewnianych drzwi [1] znajdujących się po lewej stronie, gdy przez nie przejdziemy zabijamy kilku wrogów. Wkrótce dostaniemy się do kantyny, gdzie czekać na nas będzie większa grupa żołnierzy. Na lewo od wejścia natrafimy na skrzynię z bronią zamkniętą w zakratowanym pomieszczeniu. Po przejściu przez kuchnie skręcamy w lewo i kierujemy się na wyższy poziom schodami [2].
Zabijając paru przeciwników dotrzemy do pokoju kontrolnego, możemy się z niego wydostać przesuwając dźwignię lub rozbijając zamek elektroniczny [1]. Druga opcja jest korzystniejsza, gdyż odnajdziemy przy okazji skrzynię z bronią. Za kolejną kratą stoczymy potyczkę i opuścimy poziom nad kantyną przez oznakowane czerwonymi lampami przejście [2].
Znajdziemy się w ten sposób na klatce schodowej [#1.1], schodzimy nią na sam dół roztrzaskując po drodze elektroniczny zamek. Na samym dole pod schodami odnajdziemy "lalkę Almy" [1]. Po jej podniesieniu opuszczamy klatkę schodową przez podwójne drzwi znajdujące się poziom wyżej.
Idąc korytarzem obejrzymy kilka niepokojących zjawisk i dojdziemy do roztai. Skręcamy w prawo i przechodzimy przez kratę by dojść do kolejnej klatki schodowej [1]. Na jej szczycie otwieramy podwójne drzwi, przez które dostaniemy się na teren jednego z bloków więzienia [2].
Po oczyszczeniu górnego poziomu schodzimy w dół i kontynuujemy mordowanie. Naszą drogę zablokuje wybuch gazu, omijamy go wchodząc do otwartej celi. Znajdziemy w niej dziurę w ścianie [1], dostaniemy się nią do wąskiego przejścia, które pozwoli nam ominąć niewielki pożar. Po wyjściu drugą celą udajemy się schodami na najniższy poziom bloku więziennego [2]. Gdy pozabijamy na nim wszystkich przeciwników, nastąpi seria wybuchów i będziemy świadkami krótkiej cut-scenki, po której znajdziemy się w kanałach.