Goliath | Potwory Evolve poradnik Evolve
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Goliath
Goliath jest pierwszym potworem, który jest dostępny po włączeniu gry. Jest podobny do wielkiej małpy i łączy w sobie zręczność, szybkość i siłę. Potrafi daleko skakać i wspinać się na każdą powierzchnię, więc poruszanie się po nierównym terenie nie stwarza mu żadnych niedogodności.
W zależności od ewolucji Goliath posiada odpowiednią ilość życia:
Stage 1 = 5 pasków
Stage 2 = 8 pasków
Stage 3 = 10 pasków
Dodatkowo posiada dwie umiejętności, które może używać nie tylko do ataku, ale także do ucieczki. Są to: "Charge" oraz "Leap Smash", które pozwalają zadać duże obrażenia, ale także szybko oddalić się od przeciwników.
Podczas ewoluowania na kolejne poziomy można zauważyć, że Goliath cały czas rośnie, a co za tym idzie traci na szybkości, ale zyskuje na sile.
Walkę z łowcami najlepiej zacząć w miejscu, które będzie dla ciebie najkorzystniejsze . Najlepiej w jakimś tunelu, jaskini czy wnętrzu budynku (np. z generatorem). Dzięki temu przeciwnicy będą mieli mniej miejsca na unikanie twoich ciosów, a ty sam zyskasz przewagę. Jedynym wyjątkiem jest tutaj pobyt w budynku z generatorem. Jeżeli łowcy wejdą za tobą do środka, będziesz mieć przewagę. Jeżeli natomiast będą cię ostrzeliwać spoza wejścia do niego, czym prędzej stamtąd wyjdź.
Najlepiej jest skupić się na jednym celu i zaszarżować tak by wpaść, razem z nim w ścianę. Łowcy mają bardzo duże problemy, by zwiać spod ściany, gdy stoi na nich potwór. Po wbiciu takiego przeciwnika od razu warto użyć całej reszty umiejętności, a ten na pewno padnie.
Pamiętaj by cały czas obserwować swoją powaloną ofiarę, a gdy ktoś będzie chciał ją podnieść to użyj umiejętności, która powoduje skok lub rzut kamieniem, by to uniemożliwić. Gdy będziesz pewny, że pierwsza ofiara jest martwa możesz skupić się w pełni na pozostałych.
Możesz także zabić powalonego przeciwnika. Nad przeciwnikiem takim pojawia się wtedy ikona czaszki, z upływającym paskiem życia. Żeby przyspieszyć ten proces zacznij okładać taką ofiarę, by pozbyć się jej na dobre (przynajmniej do czasu kolejnego zrzutu).
Umiejętności:
Rock Throw - Goliath podnosi wieli kamień i rzuca go w wyznaczonym kierunku. Ważne jest to że nie zadaje on obrażeń dopiero po upadku, ale może też w trakcie lotu trafić Łowcę unoszącego się w powietrzu i tym samym strącić go na ziemię. Rzut taki możesz opóźnić poprzez przytrzymanie przycisku odpowiadającego za tą umiejętność. Goliath będzie wtedy od razu w pozycji do rzutu i jest to doskonała taktyka na łowcę, który chciał uniknąć ataku za pomocą jego jetpack'a.
Leap Smash - Goliath skacze w wybrane miejsce i odrzuca wszystkich wrogów, którzy znajdą się w miejscu jego upadku. Może też służyć do ucieczki bądź szybszego przemieszczania się po mapie.
Fire Breath - Miotacz ognia wypuszczany z pyska. Działa przez dłuższą chwilę i można się poruszać podczas używania. Warto używać, gdy ofiara jest pod ścianą i nie może uciekać lub do zadania dodatkowych obrażeń łowcom, którzy unoszą się w powietrzu.
Charge - Goliath szarżuje przez dłuższą chwilę w wybranym kierunku odrzucając do tyłu trafionych przeciwników. Warto używać do rozpoczęcia walki gdy łowcy cię gonią. Gdy się obrócisz nagle i zaszarżujesz jest duża szansa, że jeszcze się rozbiegną na wszystkie strony. Zdjęcie 1/3 życia wszystkim przeciwnikom na początku walki dobrze rokuje na jej zakończenie.