Assault | Łowcy Evolve poradnik Evolve
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Assault
Markov
Markov jest pierwszym dostępnym przedstawicielem tej klasy. Jego główną bronią jest karabin elektryczny, który atakuje kilka celów na raz na bliskim i średnim dystansie. Warto jednak wspomnieć o jego minach które może rozstawiać podczas walki, a są bardzo efektywne w starciu z np. Goliatem.
Gdy zamkniecie swoją zwierzynę w mobilnej arenie to na początek warto jak najszybciej poustawiać dookoła potwora jak najwięcej min. Najlepiej jest stawiać je bezpośrednio pod jego nogami, ale to jest bardzo ryzykowne. Dodatkowo miny potrzebują chwili by się uzbroić dlatego dobrze je ustawiać blisko niego lub blisko siebie i sprowokować potwora do szarży przez nie.
Dodatkowym minusem między innymi jest to, że uzbrojone miny są łatwo widoczne. Jeżeli przeciwnik je zobaczy, będzie mógł je ominąć lub zmienić miejsce walki. Mimo to, jeśli dobrze się je podłoży to potrafią zadać przeciwnikowi naprawdę dużo obrażeń. Miny mogą też sprawdzać się, jako lokalizatory i można je rozstawiać co jakiś czas na mapie.
Gdy jesteś w opałach, a wsparcia od medyka lub Supportu ani widu, ani słychu możesz użyć na sobie tarczy którą masz w ekwipunku. Przez chwilę podtrzyma cię przy życiu i pozwoli na zmianę pozycji. Są dwie główne wskazówki do używania tarczy Markov'a. Pierwszą z nich jest używanie jej w momencie kiedy ma nastąpić mocny atak przeciwnika (umiejętności aktywne potworów) a nie w czasie kiedy okłada cię atakiem wręcz. Drugą wskazówką jest używanie tej umiejętności w momencie kiedy potwór będzie chciał cię na dobre wykluczyć z walki. Leżąc za ziemi, możesz jej użyć i dać swoim sojusznikom więcej czasu na odwrócenie uwagi przeciwnika.
Jako że Markov jest z klasy Assault, zadaje najwięcej obrażeń ze wszystkich, dlatego nawet podczas zmiany pozycji staraj się atakować potwora. Pamiętaj także, że jeśli masz w drużynie medyka, który zaznaczy czułe punkty potwora to celuj w nie używając Assault Rifle. Będziesz w takich momentach zadawać podwójne obrażenia.
Uzbrojenie
Lightning Gun
- Efektywny na małe dystanse
- Zadaje obrażenia wielu wrogom na raz
- Zadaje więcej obrażeń w porównaniu do Assault Rifle'a
- Dobrze współpracuje z tarczą
Arc Mines
- Zadaje duże obrażenia
- Potrzebują chwili by się uzbroić
- Przeciwnik może je dojrzeć i ominąć
- Możliwość postawienia wielu min w niewielkim odstępie czasu
Personal Shield
- Pochłania obrażenia
- Spory czas odnowienia
Assault Rifle
- Dobry na daleki zasięg
- Duże obrażenia i szybkostrzelność
- Dobrze współpracuje z naznaczaniem słabych punktów w pancerzu przeciwnika przez medyka drużyny
Hyde
Hyde jest drugim przedstawicielem klasy Assault i można go odblokować poprzez wypełnienie odpowiednich kamieni milowych. Po każdej rozgrywce twoim oczom ukaże się podsumowanie rozgrywki, gdzie możesz sprawdzić swój postęp. Kamienie milowe te bazują na zadawaniu ustalonej ilości obrażeń odpowiednimi umiejętnościami. Sama postać różni się całkowicie uzbrojeniem, a jedynie taka sama zostaje tarcza.
Najwięcej obrażeń zadaje jego miotacz płomieni, jednakże trzeba podejść bardzo blisko by z niego skorzystać, dlatego warto łączyć go z użyciem swojej tarczy. W ten sposób potwór nie będzie mógł cię powalić i po chwili oddalisz się na bezpieczną odległość.
Na dalsze odległości lepiej spisuje się Minigun Hyde'a, który posiada najwięcej amunicji w grze i największą szybkostrzelność. Mimo wszystko podczas ostrzału jego celność ciągle się zmniejsza, co powoduje, że lepiej trafia na bliższych dystansach. Dobrze współpracuje z naznaczaniem słabych punktów przez medyków.
Ostatnią zabawką Hyde'a jest toksyczny granat uwalniający gaz który rani i spowalnia przeciwników w nim stojących. Warto używać dosyć często na zmianę z inną bronią ze względu na średni czas odnowienia. Najlepiej rzucać granat i przełączać się na miniguna lub miotacz płomieni, a gdy ten znów będzie do użytku rzucić go znów. Bestie mają czasami skłonność do pilnowania powalonych Łowców, by nikt ich nie podniósł. Granat jest idealny na takie okazje, ponieważ rzucając go w stojącego przeciwnika zmusisz go by się ruszył, a ty będziesz mógł podnieść towarzysza. Toksyczny obłok tworzony przez granat spowalnia nie tylko przeciwników ale także twoich sojuszników, dlatego nie używaj go w momencie pogoni za potworem czy w krytycznych dla łowcy sytuacjach.
Uzbrojenie
Flamethrower
- Doskonały na bliskie odległości.
- Zadaje najwięcej obrażeń z arsenału Hyde'a
- Dobrze się sprawdza z tarczą
Minigun
- Daleki zasięg
- Dobre obrażenia i szybkostrzelność
- Najwięcej amunicji
- Słaba celność
- Dobrze współpracuje z naznaczaniem słabych stron przez medyków
Toxic Granade
- Spowalnia
- Zadaje dobre obrażenia
- Sprawdza się dobrze, gdy bestia stoi w miejscu (np. pilnuje powalonego)
Personal Shield
- Pochłania obrażenia
- Spory czas odnowienia
Parnell
Parnell to trzecia już klasa z rodziny Assault. Odblokowanie klasy polega na uzyskiwaniu kamieni milowych w zadawaniu obrażeń postacią Hyde'a. Tak jak w przypadku Markov'a, kamienie te możesz sprawdzić po rozegranym meczu, w oknie podsumowania. Sam Parnell posiada zgoła odmienne umiejętności od dwóch poprzednich klas. Jego umiejętność główna - Super Soldier stwarza doskonałą okazję do zadawania ogromnych obrażeń przeciwnikom. Najlepszy moment na jej użycie to ten, w który potwór zostaje uwięziony w mobilnej arenie, przez trappera. Sama umiejętność powoduje znaczące zwiększenie szybkostrzelności co w połączeniu z wyrzutnią rakiet (Multifire Rocket Launcher) stanowi nie lada wyzwanie dla potwora. Poza zwiększeniem szybkostrzelności, umiejętność powoduje także ogólny wzrost szybkości poruszania się. Wadą tej umiejętności jest zmniejszenie maksymalnej ilości życia tak więc nie jest rekomendowane używanie jej w trakcie bezpośredniego starcia z potworem.
Combat Shotgun to automatyczna strzelba, która idealnie sprawdza się na bliskich dystansach. Rozrzut śrutu jest duży dlatego w tandemie z medykiem i jego umiejętnością zaznaczania luk w pancerzu przeciwnika, jest świetną alternatywą w trakcie bezpośredniego starcia z potworem. Ostatnią już umiejętnością jest, stała dla wszystkich klas z rodziny Assault, tarcza pochłaniająca obrażenia (Personal Shield). Tak jak w przypadku Markov'a i Hyde'a używaj jej tylko w nagłych wypadkach.
Uzbrojenie
Multifire Rocket Launcher
- Średnie obrażenia
- Duży zasięg
Combat Shotgun
- Krótki zasięg
- Duże obrażenia
Super Soldier
- Zwiększa szybkość poruszania się
- Wyższe skoki
- Znacząco zwiększa szybkostrzelność
- Zmniejsza maksymalną ilość życia twojej postaci
Personal Shield
- Pochłania obrażenia
- Spory czas odnowienia