Poradnik do gry - Nowości w Broken World poradnik Dungeon Siege II: Broken World
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Twórcy gry wprowadzili kilka istotnych nowości w stosunku do wersji podstawowej:
Nowa rasa - Dwarf (Krasnolud), który otrzymuje następujące bonusy od początku gry:
- 1 point in Critical Strike
- 1 point in Survival
- 1 point in Chant of Stone
- +3 Strength
- +1 Intelligence
Dwie nowe klasy postaci (charakterystyka znajduje się niżej):
Blood Assassin (połączenie Ranger + Combat Mage)
Fist of Stone (połączenie Fighter + Nature Mage)
Trener (Trainer Vireni z mapy The Dryad Outpost) - za odpowiednią opłatą umożliwia reset umiejętności. Wszystkie punkty umiejętności możemy wówczas rozdysponować na nowo.
Najemnicy - w grze pojawia się trójka nowych najemników (Yoren, Ressa, Celeb'hel), których można zwerbować po ukończeniu odpowiednich zadań.
Przedstawiciel F&K Society - dość pomysłowa opcja, dzięki której posiadacze gry Dungeon Siege: Throne of Agony na konsolę PSP mogą transferować przedmioty za pomocą specjalnych kodów. Dodatkowo można wymieniać u niego znalezione starożytne tablice (Ancient Agallan Tablet) na przedmioty unikatowe.
Nowe zwierzęta - w Broken World pojawiają się (są dostępne od samego początku gry) dwa nowe zwierzaki: Pack Ram i Kohl Beast
Pet: | Weapon: | Power: | Emanation: |
Pack Ram | Kick | Earthquake - tworzy fale uderzeniowe raniące i paraliżujace wrogów | Determination - zwiększa maksymalny poziom energii i siły drużyny |
Kohl Beast | Claw Slash | Flurry - na 4 sekundy Kohl Beast zwiększa swą szybkość ataku i siłę zadawanych obrażeń | Deadly Strike - zwiększa częstotliwość i siłę ciosów krytycznych |
Receptury (Reagent Recipes) - dzięki nim możemy tworzyć unikatowe (z zestawów także!) przedmioty, receptury określają jakie składniki są potrzebne do otrzymania każdego z nich.
Blood Assasin
Blood Assasin - Krwawy Zabójca to bardzo ciekawa postać. Ranger z ofensywnymi czarami Combat Mage'a plus własne specjalności. Posiada ciekawą umiejętność namierzania kilku celów jednocześnie i rzucania na nie ofensywnego czaru.
Blood Assasin Powers: | ||
Execute | Moc pozwalająca w tym samym momencie użyć czaru ofensywnego na naznaczonych obiektach
| Zadaje obrażenia wszystkim naznaczonym celom |
Ravaging Strike | Umożliwia wykonanie za pomocą dystansowej broni specjalnego ataku o zwiększonej sile
| Specjalny atak kosztem 40% energii |
Rune of Blood | Moc pozwalająca zakładać śmiercionośne pułapki | Uaktywniona pułapka uderza we wszystkich znajdujących się w pobliżu wrogów (czas trwania 20 s)
|
Rune of Sacrifice | Moc umożliwiająca zwiększenie zadawanych obrażeń | Kosztem - 300% energii do regeneracji zwiększa na pewien czas zadawane obrażenia
|
Blood Assasin Skills: | ||
Shred Blood | Ataki przeprowadzane na odległość (Ranged) mogą doprowadzić do krwotoku przeciwnika
| Szansa na zwiększone obrażenia (dodatkowy bonus za inteligencję) |
Mark Mastery | Zwiększa efektywność naznaczania przeciwników | Zwiększa obrażenia zadane przez naznaczanie, wydłuża jego trwanie i skraca czas regeneracji
|
Bloodsoaked Shoots | Nasączanie broni własną krwią | Zwiększa obrażenia zadawane bronią dystansową (Ranged) kosztem energii |
Rune Mastery | Mistrzostwo w posługiwaniu się runami | Skraca czas regeneracji run
|
Living Death | Umiejętność balansowania na krawędzi życia i śmierci | Zwiększa odporność na obrażenia fizyczne kosztem zmniejszenia odporności na ogień
|
Improved Weapon Enhacements | Umiejętność wydajniejszego wykorzystania broni za pomocą magii
| Zwiększenie czasu trwania czarów modyfikujących broń |
Ignite Blood | Umiejętność doprowadzenia do podpalenia krwi przeciwnika przy użyciu Ravaging Strike
| (umiejętność jednopunktowa)
70 obrażeń przez 5 sekund |
Improved Runes | Udoskonalone posługiwanie się runami | (umiejętność jednopunktowa)
+1 metr do zasięgu działania Rune of Blood i Rune of Sacrifice
|
Improved Execute | Udoskonalone posługiwanie się mocą Execute
| (umiejętność jednopunktowa)
+4 metry do zasięgu działania Execute |
Grace of the Night | Umiejętność zwiększenia atrybutów | (umiejętność jednopunktowa)
+24 do zręczności +16 do inteligencji
|
Fist of Stone
Fist of Stone - Kamienna Pięść jest postacią bardziej defensywną i przeznaczoną do walki bezpośredniej. Połączenie magii natury i wojownika wraz ze specjalnymi umiejętnościami daje ciekawe zestawienie mogące służyć drużynie jako "mur obronny".
Fist of Stone Powers: | ||
Stone Form | Umiejętność przybrania kamiennej formy
| Zwiększa siłę i pancerz całej drużyny na 10 sekund |
Eathquake Aura | Wytworzenie aury powodującej trzęsienie ziemi | Powoduje zadawanie obrażeń o określonym zasięgu przez określony czas (uzależnione od poziomu)
|
Fault Line | Wyznacza granicę, przez którą nie mogą przejść wrogowie | Fragment terenu jest przez kilka sekund nie do przejścia dla wrogów, zadaje im obrażenia i paraliżuje ich
|
Eruption | Powoduje pojawienie się dookoła bloków kamiennych wyrastających spod ziemi | Bloki zadają ogromne obrażenia przez określony czas i o określonym zasięgu (uzależnione od poziomu)
|
Fist of Stone Skills: | ||
Tremor | Wykorzystując siły natury zwiększa zadawane obrażenia | Wywołuje wstrząsy zadające dodatkowe obrażenia przeciwnikom (bonus za inteligencję)
|
Chant of Stone | Czerpanie sił z kamieni | Zwiększa energię i pancerz (bonus za inteligencję)
|
Soul of Protection | Umiejętność wydajniejszego używania czarów defensywnych modyfikujących broń | Dodatkowo zwiększa szansę na natychmiastową regenerację mocy defensywnych
|
Soul of Strenght | Umiejętność wydajniejszego używania czarów ofensywnych modyfikujących broń | Dodatkowo zwiększa szansę na natychmiastową regenerację mocy ofensywnych
|
Fast Recovery | Umiejętność szybszego odzyskiwania świadomości i leczenia | Zwiększa szybkość regeneracji energii i powrotu do świadomości.
|
Quake | Rozwinięcie umiejętności Tremor | Zwiększa zasięg działania i obrażenia zadawane przez Tremor
|
Improved Fault Line | Ulepszenie mocy Fault Line | (umiejętność jednopunktowa)
Przedłuża czas działania Fault Line
|
Healing Hands | Leczenie dotykiem | (umiejętność jednopunktowa)
+125% efektywności leczenia
|
Strenght of the Mountain | Umiejętność zwiększenia atrybutów | (umiejętność jednopunktowa)
+16 do siły +12 do inteligencji
|
Improved Tremor | Rozwinięcie umiejętności Tremor | (umiejętność jednopunktowa)
+15 obrażeń przy użyciu Tremor
|
Groundshaker | Zwiększa zasięg działania Earthquake Aura i Eruption | (umiejętność jednopunktowa)
+0.5 metra do Erathquake Aura +0.75 metra do Eruption
|