Wieża Energii Argentu | Opis przejścia | Doom poradnik Doom
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Wieża Energii Argentu
Wyzwania
Kręgarz
Dokonaj na 4 diablikach zabójstw chwały "łamacz szczęk" lub ciosem w kark (od tyłu).
Dobrym momentem na zaliczenie zlecenia jest walka po spotkaniu z Olivią.
Jak igły w stogu siana
Znajdź 3 sekrety.
Lokalizację sekretów znajdziesz w osobnym rozdziale im poświęconym.
Nadgorliwość
Zabij 15 demonów korzystając z Poczwórnych Obrażeń.
Powerup potrzebny do tego wyzwania występuje w dwóch miejscach. Podczas pierwszej walki po spotkaniu Olivi oraz podczas starcia z Antropokubami.
Przejdź przez most
Po rozpoczęciu etapu idź cały czas prosto, aż do zamkniętej bramy. Gdy tam dojdziesz, skręć w prawo i zeskocz poziom niżej. W pomieszczeniu obok zaatakują cię demony wśród których będzie strzelający rakietami Revenant. Pierwszego wroga tego typu zabij na odległość, chowając się za pobliską ścianą jak zacznie strzelać. Po jego pokonaniu zeskocz na dół i pozbądź się reszty wrogów.
Gdy walka dobiegnie końca, udaj się do pomieszczenia z drzwiami z lewej.
W środku oprócz stacji medycznej oraz Dziennika zapytań znajdziesz buty Buty odrzutowe Delta V, które umożliwią ci wykonywanie podwójnych skoków. Możesz je przetestować doskakując do miejsca, z którego przyszedłeś.
Stamtąd wskocz kolejny poziom wyżej (krawędź z prawej strony z zielonymi światłami), a następnie przejdź kawałek i zeskocz w lewo do pierwszego Wyzwania Run oraz dodatkowego pancerza.
Żeby zaliczyć wspomniane wyzwanie musisz zabić 30 wrogów za pomocą Superstrzelby. Wszystko to oczywiście w określonym czasie, który wydłuża się co każde zabójstwo. W nagrodę otrzymasz runę Zwiększenie amunicji, która zwiększa ilość odzyskiwanej amunicji z demonów i przedmiotów. Na samym początku zabij wszystkie bestie stojące przed tobą, a następnie idź prosto, zeskocz poziom i zabij kolejne demony. Dalsza droga prowadzi cały czas w prawo wzdłuż ściany. Obchodząc w ten sposób lokacje powinieneś trafić na wszystkie bestie. Pamiętaj, żeby kierować się słuchem, bo bestie dość głośno zawodzą.
Po zaliczeniu wyzwania, zeskocz przez pobliską dziurę poziom niżej, a następnie udaj się na przeciwną stronę magazynu. Musisz wdrapać się poziom wyżej, a następnie odszukać zaznaczoną zielonym światłem platformę.
Gdy do niej doskoczysz, obok zobaczysz długą rurę. Wskocz na nią i idź po niej w lewo.
Na końcu znowu skręć w lewo i zeskocz do wnęki, w której ukryto Baterię Argentu.
Możesz teraz wrócić do miejsca, z którego doskakiwałeś do platformy obok rury i udać się w prawo. Wdrapując się na górę po platformach dojdziesz do miejsca, gdzie będą dwie równoległe do siebie ścieżki. Musisz iść po nich cały czas prosto, przeskakując raz na jedną raz na drugą stronę, żeby ominąć blokady. Zadanie powinny ułatwić ci zielone światła wskazujące platformy, na które musisz wejść.
Mniej więcej w połowie zaczniesz być ostrzeliwany przez Diabliki. Możesz je zdjąć z daleka zasięgową bronią i bezpiecznie iść dalej lub zabić z bliska wykonując Zabójstwa Chwały od tyłu. Ten drugi sposób pozwoli ci na zaliczenie jednego z wyzwań.
Gdy dojdzie na sam koniec, przeskocz na ścieżkę z lewej i wdrap się na samą górę po kolejnych platformach. Dalsza droga prowadzi w lewo, ale zanim tam pójdziesz warto skręcić w prawo, a następnie zeskoczyć na znajdującą się z prawej klatkę schodową.
Na jej szczycie jest chodnik prowadzący do pomieszczenia z demonami. Jak zabijesz wszystkie stwory, będziesz mógł podnieść ukryty tam Dziennik zapytań oraz skorzystać z pomocy Drona polowego.
Potem wyjdź na zewnątrz drugi dostępnymi drzwiami i obejść pomieszczeni dookoła. Na końcu znajdziesz zieloną zbroję. Po jej zebraniu będziesz mógł wrócić na sam szczyt ścieżki z Diablikami i ruszyć dalej prosto.
Po przeskoczeniu przez szeroką wyrwę, podejdź do krawędzi z lewej i spójrz w dół. Zobaczysz tam pierwszego Elitarnego Strażnika. Zeskocz na dół, żeby go przeszukać, a następnie wdrap się z powrotem na górę korzystając z podwójnego skoku.
Wejdź na wieżę
Dalsza droga zaprowadzi cię do miejsca, w których spotkasz Olivię. Gdy krótka scenak dobiegnie końca, wejść do pomieszczenia za szybą, używając drzwi po lewej. W środku znajdziesz kolejny Dziennik zapytań, stację medyczną oraz Automapę.
Po zebraniu wszystkiego przejdź przez kolejne zamknięte drzwi na drugim końcu pokoju. Za nimi czeka cię walka ze sporą liczbą demonów. Początek walki możesz wykorzystać, żeby zaliczyć wyzwanie związane z Diablikami.
Jeżeli jednak już wykonałeś, jak najszybciej przebij się na drugi koniec korytarza i podnieś powerup czterokrotnie zwiększajacy zadawane przez ciebie obrażenia (Poczwórne obrażenia). Nie tylko pozwoli ci on szybciej uporać się z demonami, ale też umożliwi realizacje drugiego wyzwania. Musisz tylko szybko zabić 15 stworów.
Gdy walka dobiegnie końca, udaj się na koniec korytarza i przejdź przez drzwi po lewej. Dojdziesz w ten sposób do miejsca ze stale przesuwającymi się kontenerami. Poczekaj, aż jeden z nich przejedzie, a następnie biegnij za nim i zeskocz na dam dół. Stamtąd w będziesz mógł wdrapać się na chodnik z lewej. Zanim pójdziesz dalej przed siebie, odwróć się. Za twoimi plecami powinien leżeć Elitarny Strażnik.
Po jego przeszukaniu idź prosto, aż do miejsca z kolejnym Dziennikiem zapytań. Teraz pora na odszukanie pierwszej na tym etapie figurki.
Na początku obróć się w prawo, zeskocz na dół, a następnie udaj się w lewo. Dojdziesz w ten sposób do nieruchomego kontenera. Po tym jak się na niego wdrapiesz, spójrz na ścianę po drugiej stronie. Jest tam półka, do której możesz doskoczyć. Żeby to zrobić, przede wszystkim ustaw się niemal prostopadle do niej przed skokiem (twój bohater nie chwyci się jej z ukosa) oraz poczekaj, aż przejedzie pobliski kontener. Po kilku próbach powinno się udać.
Jak znajdziesz się na miejscu, odwróć się o 180 stopni i spójrz w lewo. Będzie tam tunel, przez który przejeżdżają kontenery.
Gdy droga stanie się wolna, wskocz do środka, biegnij przed siebie, a następnie zeskocz w dół na półkę z lewej. Czeka tam na ciebie upragniona figurka (Pan Pomarańcza).
Możesz teraz wrócić na dół do miejsca, gdzie leżał Dziennik zapytań i iść dalej prosto. Na końcu po lewej zobaczysz właz. Otwórz go, zejdź poziom niżej, a następnie otwórz kolejne drzwi.
Za nimi czeka cie starcie z dużą grupą demonów, wśród których będzie kilku Antropokub. Te wielkie bestie potrafią strzelać na dużą odległość, miotać ogniem, a także uderz w ziemie wywołując falę uderzeniową. Walcząc z nimi najlepiej zawsze mieć jakąś osłonę za którą można się schować.
Gdy zabijesz pierwszego dużego stwora, jak najszybciej pobiegnij w prawo. Dotrzesz w ten sposób do miejsca z powerupem Poczwórne obrażenia. Wykorzystaj go dobrze do zdobycia jednego z wyzwań. Jeśli brakuje ci do niego sporo przeciwników, to pod koniec walki wczytaj grę i rozpocznij starcie od początku. Poprzedni przeciwnicy będą zaliczeni, a Poczwórne obrażenia ponownie pojawi się na mapie. Powerup najlepiej sprawdza się z wyrzutnią rakiet, która ma naprowadzane pociski. Jednak taka wzmocniona seria powinna zabić nawet Antropokuba.
Po zakończeniu starcia udaj się do zielonego panelu wskazywanego przez radar. Użyj go, żeby podnieść nieco platformę, a następnie skacz dalej w prawo do kolejnej podobnej windy.
Po aktywowaniu trzeciej maszyny, przeskocz z niej na platformę poruszającą się przy ścianie obok. Wjedziesz w ten sposób na kolejny poziom wieży.
Udaj się teraz jednym z chodników nieco wyżej i wdrap po zaznaczony na zielono platformach następny poziom w górę.
Pod jednym z dwóch kolejnych chodników ukryto drugą figurkę (Pan Fiolet). Na początku sprawdź na mapie, pod którym jest jakaś przestrzeń, a następnie zeskocz ostrożnie w dół i wyrównaj lądowanie podwójnym skokiem.
Po zebraniu przedmioty zeskocz poziom wyżej i wróć znowu na górę. Dalsza wspinaczka zaprowadzi cię do miejsca obracającym się pierścieniem. Poczekaj, aż ten się zatrzyma i pojawi się platforma, na którą możesz wskoczyć. Wdrap się tam szybko, bo ta zaraz zniknie.
Na kolejnym poziomie wieży znowu czeka cię starcie z demonami. Jeżeli będziesz miał problemy, zbierz zaznaczony na mapie powerup Nieśmiertelność, który sprawi, że przez jakiś czas będziesz... nieśmiertelny. Żeby się do niego dostać, musisz użyć wyrzutni grawitacyjnych.
Gdy walka dobiegnie końca, udaj się do oznaczonego na radarze pomieszczenia. W środku znajdziesz Baterię Argentu, stację medyczną oraz panel uruchamiający specjalne drony.
Jedna para robotów będzie tuż za szybą, a druga dokładnie po przeciwnej stronie wieży. Na początku udaj się do tej drugiej pary i wskocz na jedną z maszyn.
Zabierze cię ona do platformy z dźwignią, którą odblokuje Klasyczną Mapę poniżej (w miejscu, gdzie chowają się drony).
Po odblokowaniu sekretu skorzystaj z "windy" obok panelu kontrolnego. Gdy wjedziesz na górę, zeskocz na najbliższą platformę i wspinaj się dalej do góry, aż do kręcącego się wokół wieży fragmentu pierścienia. Jak ten się zatrzyma, poczekaj na wysuniecie krótkiego chodnika, a następnie szybko na niego wskocz i przejdź błyskawicznie na konstrukcję przy ścianie.
Musisz tam poczekać na kolejny wysuwany tunel (pojawi się na skraju ruchomej platformy) i przebiec po nim na środek wieży.
Przeskakując między kolejnymi platformami i fragmentami wieży oznaczonymi zielonymi światłami dojdziesz do miejsca z Diablikami i czerwonymi wyładowaniami energii. Diabliki zabij, a na wyładowania uważaj, gdyż zadają spore obrażenia. Aby przejść na drugą stronę, musisz poczekać, aż na chwilę znikną. Kawałek dalej będzie ruchomy fragment wieży, który zabierze cię do pomieszczeni wyżej. Zabij znajdujące się w środku demony i idź cały czas prosto.
Po dotarciu do miejsca z kontenerami, poczekaj, aż droga będzie wolna, a następnie doskocz do wyjścia z drugiej strony.
Możesz się teraz odwrócić o 180 stopni i przeskoczyć poziom wyżej, ale zanim to zrobisz, zbadaj Wyzwanie Run (Siła wyposazenia) na dole z lewej. Tym razem wyzwanie polega na zabiciu 10 przeciwników przy pomocy wybuchających beczek. W nagrodę otrzymasz runę zwiększającą skuteczność granatów i innych przedmiotów tego typu. Na samym początku jak najszybciej udaj się do krawędzie lokacji, żeby nie zostać otoczonym i szybko nie zginąć, a następnie zacznij strzelać do beczek znajdujących się obok wrogów. Gdy środek będzie pusty, resztę wrogów zwab bliżej ścian i tam wysadź, zawsze starając się, żeby jedna beczka zabiła jak najwięcej demonów.
Po zaliczeniu wyzwania wróć do otwory którym wyszedłeś i wskocz poziom wyżej. Dojdziesz w ten sposób do krótkiego korytarza. Dalsza droga prowadzi na górę po platformach z lewej. Zanim jednak zaczniesz się wspinać, podnieś leżące w szczelinie wzmocnienie Megazdrowie, które zwiększy poziom twojego życia.
Podczas wspinaczki na wyższy poziom natrafisz też na ostatniego Elitarnego Strażnika. Warto go przeszukać.
Gdy znajdziesz się już na górze, wejdź po schodach do pomieszczenia ze stacją zdrowia oraz Hologramem. Zastępuje on granat i sprawia, że przeciwnicy zaczynają atakować twoją podobiznę zamiast ciebie. Przydatne w walce z silniejszymi wrogami.
W tym samym pomieszczeniu znajdziesz jeszcze szyb windy. Dalsza droga prowadzi w górę, ale zanim rozpoczniesz wspinaczkę spójrz w dół. Zobaczysz tam pomarańczową krawędź niszy wewnątrz szybu.
Spadnij w jej kierunku, a następnie odpowiednio wyląduj z pomocą podwójnego skoku. Znajdziesz w ten sposób kolejną broń. Będzie to zabójcze, ale wymagający precyzji Działko Gaussa. Żeby wrócić na górę, użyj pobliskiego panelu, który otworzy drzwi po drugiej stronie.
Gdy znowu dojdziesz do szybu, wskocz na platformę u góry, a następnie odwróć się i strzel w cztery czerwone hamulce blokując windę. Odblokujesz w ten sposób przejście do kolejnego pomieszczenia.
W środku pozbieraj wszystkie cenne rzeczy i idź prosto, aż rozpocznie się scenka, podczas której Olivia rozszerzy wrota piekieł. W tym momencie twoim zadaniem jest przetrwać, aż do zakończeni etapu. Wrogów będzie naprawdę sporo, a lokacja jest dość mała, więc dobrze wykorzystaj wszystkie obszarowe bronie i zdolności. Jeżeli poczujesz, że wrogów jest zbyt wielu, możesz wyskoczyć na zewnątrz na jedna ze skalnych półek. Po jakimś czasie bitwa dobiegnie końca, a ty trafisz do piekła.