Sanktuarium Kadingir | Opis przejścia | Doom poradnik Doom Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019 6868 Następna Opis przejścia Obiekt Argentu (zniszczony) Poprzednia Opis przejścia Wieża Energii Argentu Sanktuarium KadingirWyzwaniaŚladami trupa Zdobądź 4 punkty ulepszeń Praetora. Ciła rozpędu Zabij 10 demonów podczas używania powerupa. Wyzwanie możesz zaliczyć z pomocą Poczwórnych Obrażeń, które dostępne są podczas pierwszej walki z Cacodemonami. Podetnij go! Wykonaj cztery Zabójstwa Chwały w prawą nogę Piekielnego Burzyciela. Wyzwanie możesz wykonać przy pierwszym starciu z demonami. Odszukaj portal oznaczony przez UAC Po rozpoczęciu etapu kieruj się cały czas prosto jedyną dostępną ścieżką, raz zeskakując w dół, a innym razem wdrapując się po skalnych półkach. Cały czas podczas marszu będziesz musiał walczyć z hordami demonów. Będą wśród nich niemal wszystkie typy stworów, a starcie będzie długie, więc bardzo uważaj, żeby głupio nie zginąć pod sam koniec. Najwięcej problemów mogą sprawić czekające na samym dole Antropokub. Jednego możesz szybko ściągnąć celnymi strzałami w głowę z Gauss Cannona, a drugiego za pomocą pełnej paliwa piły mechanicznej. Pamiętaj też, żeby używać odpowiednich Zabójstw Chwały na Piekielnym Burzycielu. Wystarczy stanąć z boku ogłuszonego stwora i skierować kamerę na jego nogę. Gdy walka dobiegnie końca, udaj się do wskazywanego przez radar czerwonego przełącznika i użyj go. Odblokujesz w ten sposób przejście do wnęki naprzeciwko. Ukryto w niej żółtą czaszkę. Przedmiot ten jest kluczem do żółtych wrót wskazywanych przez radar. Za drzwi znajdziesz pierwszego Elitarnego Strażnika oraz świecący na zielono kamień, który jest jednocześnie Dziennikiem. Gdy wyjdziesz z jaskini z drugiej strony, rozpocznie się kolejne starcie. Nie jest to prosta walka, przede wszystkim ze względu na Przywoływaczy oraz dużą liczbę Rycerzy Piekieł. Zawsze staraj się pozbyć Przywoływaczy w pierwszej kolejności. Przeciwko nim najlepiej sprawdzają się naprowadzane rakiety. Ta sama broń działa również dobrze na rycerzy, więc zdecydowanie powinieneś się w nią wyposażyć. Gdy starcie dobiegnie końca, przejdź przez wrota z prawej i podążaj cały czas prosto, aż do wielkiej przepaści, nad którą chwilę później pojawią się skalne platformy. Musisz między nimi przeskakiwać, korzystając oczywiście z podwójnego skoku. Zanim jednak przejdziesz na drugą stronę, wdrap się po platformach na sam szczyt i użyj znajdującego się tam przełącznika. Otworzysz w ten sposób wrota naprzeciwko. Za nimi znajduje się zielony portal, który przeniesie się w inną część etapu. Zanim jednak z niego skorzystasz, skręć w prawo. Na końcu krótkiej ścieżki znajdziesz pierwszą figurkę (Pan Astronauta). Gdy zostaniesz przeniesiony przez portal i podniesiesz niebieską czaszkę, rozpocznie się następna walka. Nie jest ona zbyt trudna w porównaniu z poprzednimi, ale uważaj na nowy typ przeciwników, czyli Cacodemony. Te latające jednookie bestie najłatwiej zabić przy pomocy wyrzutni rakiet. Dobrym miejscem do walki jest narożnik skalny z lewej. Pamiętaj tylko, żeby cały czas się poruszać i sprawdzać oba jego końce. Warto też jak najszybciej podnieść Poczwórne Obrażenia unoszący się niedaleko. Pozwoli ci on zaliczyć jedno z wyzwań. Po zakończeniu starcie, stań na głazie z kamieniami przytwierdzonymi łańcuchem. Po przeciwnej stronie do żółtych drzwi powinieneś zobaczyć unoszący się w powietrzu kawałek skały. Wskocz na niego, a stamtąd doskocz do krawędzi po lewej. Wdrapując się na samą górę, dotrzesz do pierwszego Wyzwania Runy. Uwaga! Jeśli spróbujesz tam wejść przed skorzystaniem z teleportu, droga do runy będzie wtedy zablokowana. Odblokuje się dopiero po teleportacji. Do wyzwanie jest dość specyficzne. Twoim zadaniem jest dostanie się do ołtarza po drugiej stronie lokacji. Problem polega na tym, że możesz się ruszać tylko przez kilka sekund po zabiciu każdego Diablika. Na szczęście bestie praktycznie cały czas pojawiają się kawałek przed tobą idealnie, żeby trafić jest strzelbą. Podczas wyzwania cały czas przeskakuj od jednego stwora do drugiego i najlepiej strzelaj tylko z bliskiej odległości. Zabijesz wtedy wroga błyskawicznie jednym strzałem, a jest to o tyle ważne, że Superstrzelba dość wolno się przeładowuje. Naboje powinieneś zmieniać tylko w trakcie biegu do kolejnego demona. W nagrodę otrzymasz runę Dzikość, która pozwoli ci szybciej wykonywać Zabójstwa Chwały. Po zaliczeniu runy, otwórz niebieskie wrota znajdujące się niedaleko głazu z łańcuchami. W środku powinieneś iść prosto, ale warto na chwilę odbić też w prawo, żeby podnieść Baterię Argentu. Gdy wyjdziesz z tunelu, zostaniesz zaatakowany przez demony. Szybko zabij słabszych przeciwników z lewej, a następnie usuń pierwszą wielką bestię za pomocą piły. Druga pojawi się na dolę i najłatwiej pozbyć się jej rakietami. Na dolnym poziomie znajdziesz też powerupa. Po pozbyciu się kolejnych wrogów, przeskocz na skalna platformę z prawej. Pojawi się wtedy jeden przeciwnik z lewej oraz trzy latające czaszki. Jak najszybciej pozbądź się, lecących w twoją stronę wrogów, a następnie doskocz do ostatniego wroga i zabij go z bliska. Znajdujący się po drugiej stronie przepaści tunel zaprowadzi cię poziom wyżej, gdzie zostaniesz zaatakowany przez ostatnie bestie m.in. Cacodemona. Gdy wrogowie zginą, przeskakuj między unoszącymi się skałami, aż do czerwonego przełącznika z czaszką. Użycie go otworzy wielkie wrota na dole. Zanim przejdziesz przez wrota wróć do wyjścia z tunelu, gdzie zaatakował cię Cacodemon i dobrze przeszukaj pobliski teren. Tuż obok leży Elitarny Strażnik. Gdy wyciągniesz z niego cenny przedmiot, odwróć się spójrz w dół. Powinieneś zobaczyć wejście do jaskini. W środku ukryto nową broń - Karabin maszynowy. Podchodząc do niego odkryjesz sekret. Za wielkimi wrotami, które przed chwilą otworzyłeś, rozpocznie się kolejne starcie. Nie będzie ono jednak zbyt długie i wymagające. W tunelu tuż pod wejściem znajdziesz dodatkowo powerup Pośpiech, który ułatwi ci zadanie. Po walce czas na przeszukanie lokacji. Patrząc od wejścia na arenę, idź cały czas wzdłuż ściany po lewej. W pierwszej mijanej niszy będzie teleport, którego nie trzeba używać, a w drugiej Automapa. Po jej zbadaniu udaj się na przeciwny koniec lokacji. Dalsza droga prowadzi cały czas w górę, ale najpierw zbadaj tunel z lewej. Znajdziesz tam Wyzwanie Runy - Odnajdź i zniszcz. Twoim zadaniem będzie wykonanie trzech Zabójstw Chwały "śmierć z przestworzy" na Rycerzach Piekieł. Chodzi o egzekucję z powietrza. Przeciwnicy będą na szczęście pojawiać się po kolei, więc starcie nie powinno być zbyt trudne. Twoją podstawową bronią będzie ciężki karabin szturmowy. Warto wykorzystać jego ulepszenie z wybuchającymi pociskami, żeby szybko osłabić wroga. Aby wykonać Zabójstwo Chwały z powietrze możesz, albo ogłuszyć wroga pod schodami, a następnie zeskoczyć na niego z góry, albo zrobić to samo przy pomocy podwójnego skoku. Podczas walki pamiętaj o zbieraniu amunicji między kolejnymi rycerzami oraz o zabijaniu słabszych wrogów, żeby się uleczyć. Gdy zakończysz wyzwanie, zacznij się wspinać po schodach na górę. W połowie wspinaczki możesz się odwrócić do tytuły i spojrzeć w lewo. Będzie tam półka skalna, na której ukryto kolekcjonerską figurkę (Pan Czerwień). Po jej podniesieniu wejdź na szczyt schodów i udaj się w prawo. Jak podejdziesz do krawędzi skały powinieneś zobaczyć w dole żółto wyrzutnię grawitacyjną. Wyląduj obok niej, a następnie idź prosto. Z prawej strony znajdziesz Elitarnego Strażnika, a z lewej dwa Dzienniki zapytań (jeden w formie runicznego kamienia). Możesz teraz wrócić do wyrzutni i skorzystać z niej, żeby dostać się znowu na górę. Teraz powinieneś udać się na lewo od schodów. Po drodze będziesz mijał jeszcze jeden Dziennik zapytań oraz Drona Polowego. Gdy dojdziesz do jaskini, pojawi się hologram. Podążaj za wyświetlanymi postaciami, a następnie skręć w prawo na ścieżkę prowadzącą w górę. Na szczycie wzniesienia zobaczyć nowego demona (Baron piekieł) walczącego ze swoimi pobratymcami. Jeśli chcesz możesz, poczekać, aż stwory same się osłabią, a następnie dobić pozostałych. Na wielką bestię najlepiej użyć Karabinu maszynowego albo Wyrzutni rakiet. Po jakimś czasie pojawią się jeszcze dwie podobne bestie. Wtedy najlepiej skorzystać z leżącego po lewej powerupa Poczwórne obrażenia. Gdy walka dobiegnie końca, odblokują się wrota niedaleko powerupa. Zanim jednak przez nie przejdziesz, udaj się do jaskini naprzeciwko. Jest tam ukryta dźwignia otwierająca Klasyczną Mapę. Wejście do mapy znajdziesz zeskakując na prawo z mostu prowadzącego do dużej bramy. Jest ono dokładnie pod mostem. Za wrotami idź cały czas prosto, jedną dostępną ścieżką. Gdy zobaczysz demony walczące na skalnych pułkach, zabij je z odległości np. przy pomocy Działka Gaussa. Po zeskoczeniu z ostatniej wysepki, podnieś Dziennik zapytań i ruszaj dalej w górę. W trakcie wspinaczki natkniesz się na jeszcze jeden Dziennik w postaci runicznego kamienia, a kawałek dalej będzie Elitarny Strażnik. Ostatni Dziennik zapytań znajdziesz tuż przed finałową walką tego etapu. Przed starciem podnieś też leżącą w tunelu zbroję oraz amunicję. Czekają cię walka jest trudna główne ze względu na kilku baronów, którzy pojawią się w połowie starcia. Aby szybko ich zabić, podnieś czterokrotne zwiększenie obrażeń z prawej. Niedaleko niego znajdziesz również dodatkowy pancerz. Przeciwko baronom świetnie sprawdza się Karabin maszynowy, Wyrzutnia rakiet albo Działko Gaussa, czyli bronie, które w krótkim czasie potrafią zadać potężne obrażenia. Pamiętaj też o używaniu piły na silniejszych wrogach i ciągłym ruchu. Unikaj przede wszystkim okrążenia albo przybicia do ściany. Niemal na samym początku walki pojawi się również Piekielny Burzyciel. Warto go wykorzystać do wykonania jednego z wyzwań, jeśli jeszcze go nie zrobiłeś. Pamiętaj też o możliwości wielokrotnego wczytania gry, jeśli brakuje ci więcej niż jedno odpowiednie Zabójstwo Chwały. Po walce idź cały czas w górę, aż do miejsca z hologramem. Jak ten zniknie, będziesz mógł zakończyć etap. Następna Opis przejścia Obiekt Argentu (zniszczony) Poprzednia Opis przejścia Wieża Energii Argentu