Poradnik do gry - Garść porad | Divinity II Ego Draconis poradnik Divinity II: Ego Draconis
Ostatnia aktualizacja: 31 października 2019
Garść porad
- Wybór klasy na początku ma znikome znaczenie - otrzymujesz tylko jedną umiejętność oraz +4 punkty do obrony przed atakami powiązanymi z kierunkiem, który obrałeś;
- Łuk to przydatna broń tylko w początkowej części gry, dobrze przemyśl inwestowanie w umiejętności łucznicze;
- Upadki z dużych wysokości w żaden sposób nie wpływają na stan Twojego zdrowia;
- Przy pomocy klawisza "Q" zmieniasz swoją postać z człowieka na smoka i odwrotnie (dopiero po uzyskaniu takiej możliwości, czyli zdobyciu Bitewnej Wieży);
- Po naciśnięciu klawisza "U", po prawej stronie wysunie się zakładka, dzięki której możesz w dowolnej chwili przenieść się do swojej Bitewnej Wieży (dopiero po uzyskaniu takiej możliwości, czyli zdobyciu Bitewnej Wieży);
- Klawisz "F" służy jako aktywna pauza, możesz ją aktywować w dowolnym momencie gry, zmieniając tym samym na przykład ustawienie skrótów do umiejętności na pasku szybkiego wyboru;
- Niektóre teleporty nie umożliwiają wyboru miejsca docelowego;
- Nie wszystkie zadania musisz rozwiązać drogą siłową;
- W grze napotkasz iluzjonistów, dzięki którym możesz całkowicie zmienić wygląd swojej postaci.
- Rozmawiaj z każdym - zawsze dowiesz się wielu ciekawych informacji, czytaj także myśli, poznasz hasła do skrytek, lokalizację przedmiotów itd. Im wyższa jest "cena" odczytania myśli, tym ciekawsze informacje jesteś w stanie uzyskać. Jeżeli zaś jest bardzo niska, nie dowiesz się prawdopodobnie niczego konkretnego.
- W grze niestety nie jesteś w stanie kompletować drużyny ani ludzi do pomocy;
- Możesz za to stworzyć własną kreaturkę, która będzie Twoim kompanem i skutecznie będzie odwracała uwagę przeciwników - taką możliwość zaoferuje Ci nekromanta (po wypełnieniu jednej z początkowych misji bądź później, po zdobyciu Bitewnej Wieży). Ponadto możesz przyzywać nieumarłych/duchy/demony;
- Wystarczy, że będziesz tylko posiadał w ekwipunku zwój z formułą, alchemik będzie w stanie przygotować miksturkę;
- Zaplanuj od samego początku, w które umiejętności będziesz inwestował - masz podgląd do wszystkich od samego startu gry;
- Staraj się zbierać wszystkie napotkane rośliny - posłużą Ci później przy kreacji miksturek oraz zaklinaniu przedmiotów.
- Pod postacią smoka jesteś w stanie unikać ataków balist, lecz jesteś bezsilny przeciwko pociskom samonaprowadzającym;
- Nie jesteś w stanie atakować jednostek naziemnych, kiedy jesteś smokiem.
Legenda
Naberius M2.6(1) - oznacza, że Naberiusa znajdziesz w Old Cave (mapa M2.6 ) w miejscu z numerem 1 .
Na mapach nie zostały zaznaczone wszystkie postacie/miejsca - tylko te najważniejsze.
Kolor brązowy - oznaczenie zadań
Kolor niebieski - oznaczenie map oraz konkretnych miejsc na danej mapie
Kolor pomarańczowy - oznaczenie postaci
Kolor zielony - oznaczenie przedmiotów
Przejścia do innych lokacji. | |
Wszelkie skrzynie (również te złote). | |
Wszelkie klucze. | |
Wszelkie księgi itp. | |
Normalny teleport - umożliwia wybór miejsca docelowego spośród wcześniej już odwiedzonych. | |
Specjalny teleport - działa tylko w jedną stronę, brak możliwości ustawiania miejsc docelowych. | |
Ważne cele (np. sety magika/łucznika/wojownika w Latających Fortecach Damiana). | |
Strefa, w której nie możesz być smokiem. |