Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

DiRT Rally 2.0: Sterowanie i podstawy jazdy rajdowej DiRT Rally 2.0 poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2021

W tej sekcji poradnika do gry DiRT Rally 2.0 zawarliśmy informacje na temat sterowania samochodem przy użyciu różnych kontrolerów oraz o dostępnych w grze pomocach i asystach. Dowiesz się również podstaw na temat rajdowej jazdy i czym różni się ona od wyścigów. Podpowiadamy, jak nauczyć się przejeżdżać rajdowe odcinki szybko i bezwypadkowo.

Jazda rajdowym samochodem po luźnej, szutrowej nawierzchni różni się znacząco od asfaltowych wyścigów. Podczas gdy w tych drugich absolutnie nie chcesz driftować bokiem w zakrętach, w rajdach lekkie uślizgi i kontry kierownicą są kluczem do szybkiego pokonania trasy. Nie możesz się nauczyć toru na pamięć, nie zapamiętasz punktów hamowania i nie masz szerokich krawężników do wykorzystania po bokach.

Rajdowa jazda przypomina bardziej pokonywanie wąskiego tunelu z ogromną prędkością, z wystającymi pułapkami po bokach. Wymaga maksymalnego skupienia przez cały czas nie tylko na tym, co widać za przednią szybą, ale i na tym co pojawi się za chwilę. Do pomocy masz tylko komunikaty pilota i swoje umiejętności.

Zakręt w lewo znika za terenową przeszkodą, a pilot mówi już o zakręcie w prawo - rajdowa jazda wymaga myślenia naprzód. - DiRT Rally 2.0: Sterowanie i podstawy jazdy rajdowej - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry
Zakręt w lewo znika za terenową przeszkodą, a pilot mówi już o zakręcie w prawo - rajdowa jazda wymaga myślenia naprzód.

Sterowanie

DiRT Rally 2.0 aspiruje do gatunku symulatorów, więc kontrolowanie samochodu nie należy do najłatwiejszych i trzeba się liczyć z bardziej złożoną fizyką prowadzenia niż w takich grach, jak DiRT 4 czy The Crew 2. Najlepsze efekty uzyskasz używając kierownicy z pedałami. Trochę mniejszą kontrolę będziesz miał z joypadem, choć DiRT Rally 2.0 jest całkiem grywalny na padzie bez większych modyfikacji ustawień sterowania. Skrajną możliwością jest używanie klawiatury. Choć możesz sobie ustawić swoje klawisze, to jednak weź pod uwagę, że kontrola samochodu będzie ekstremalnie trudna, a konkurowanie w sieci i uzyskiwanie najlepszych czasów niemal niemożliwe, dlatego w tym przypadku warto korzystać z asyst.

Lista asyst przedstawia się następująco:

Używając kierownicy powinieneś zdecydowanie większą część asyst od razu wyłączyć - DiRT Rally 2.0: Sterowanie i podstawy jazdy rajdowej - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry
  1. Skrzynia biegów - automatyczna, półautomatyczna, ręczna, ręczna z przekładnią H
  2. Wymuszone wysprzęglenie - możesz zawsze używać sprzęgła
  3. Automatyczne naprawy - gra sama naprawi uszkodzony samochód
  4. System ABS - zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania
  5. Siła hamowanie przy zamkniętej przepustnicy - zdjęcie nogi z gazu od razu włącza hamowanie
  6. Automatyczne wycieraczki - szyba przecierana jest samoczynnie
  7. Kamery zewnętrzne - wyłączone wymuszają widok z kokpitu
  8. Automatyczna kontrola startu - zapobiega nadmiernemu buksowaniu kół podczas ruszania
  9. Kontrola stabilności - pomaga zachować kontrolę nad samochodem w każdej sytuacji
  10. Kontrola trakcji - ma szczególne znaczenie w autach z napędem na tył, zapobiega nadmiernym uślizgom samochodu
  11. Siła hamowania przy kontroli czasu - spowalnia samochód po minięciu mety i pozwala uniknąć uszkodzeń po zakończeniu jazdy na odcinku

Używając kierownicy powinieneś zdecydowanie większą część asyst od razu wyłączyć. Takie ułatwienia, jak automatyczna skrzynia biegów, ABS, kontrola trakcji, stabilności spowalniają trochę samochód i nie pozwalają mieć nad nim pełnej kontroli, którą zapewni Ci właśnie sterowanie kierownicą z pedałami. Warto od razu uczyć się bez asyst, by nie wyrobić sobie złych nawyków. Jeśli kompletnie Ci nie idzie, spróbuj z małą pomocą ABS-u i kontroli trakcji.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie