DiRT Rally 2.0: Najlepsze samochody na początek DiRT Rally 2.0 poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2021
Niniejszy rozdział poświęcony jest samochodom w grze DiRT Rally 2.0. Znajdziesz tu porady dotyczące wyboru swoich pierwszych samochodów, czyli na co najlepiej wydać zarobione kredyty. Zawarliśmy również informacje o klasach pojazdów i sposobach ich ulepszania.
Samochód rajdowy samochodowi rajdowemu nie równy! Przekonasz się o tym nie tylko prowadząc je, ale już w samym menu gry, patrząc na bogaty wybór samochodów historycznych i nowoczesnych w sporej ilości rajdowych klas.
Klasy skupiają poszczególne pojazdy z uwzględnieniem ich mocy oraz rodzaju napędu - na przód, tył lub obie osie, oraz mogą dzielić się na dalsze podklasy. W grze DiRT Rally 2.0 znjadziesz samochody rajdowe oraz przeznaczone do dyscypliny Rallycross.
Grę zaczynasz z historycznym pojazdem Lancia Fulvia HF do rajdów oraz Oplem Corsą w klasie Rallycrossowej RX Super 1600. Nie są to najbardziej ekscytujące auta, ale ich naprawy zawsze są darmowe. Jeśli będziesz chciał odłożyć trochę kredytów na nowe samochody, a zwykle tracisz za dużo na składanie wozu do kupy po wypadkach, to te dwa zawsze są sposobem, by nieco zarobić, nie płacąc za swoje błędy.
Samochody kupujesz w swoim garażu. Każdy z nich możesz przetestować przed kupnem na krótkim odcinku rajdu, więc śmiało korzystaj z tej opcji. Nie wszystkie samochody są zawsze dostępne do zakupu - zawartość sklepu zmienia się co 8 godzin, a o aktualizacji informuje Cię licznik w prawym, górnym rogu. Jeśli nie ma akurat auta, które Cię interesuje - poczekaj, zamiast wydawać kredyty od razu. Wiele samochodów dostępnych jest w wersji nowej lub używanej. Za używkę zapłacisz mniej, ale Niemiec wcale nie płakał, jak sprzedawał - takie auto zaraz po zakupie będzie wymagało kilku napraw.
W każdej klasie dostępnych jest sporo ich przedstawicieli, więc w pewnym zakresie możesz kierować się własnym gustem, gdyż auta tej samej klasy będą prowadzić się podobnie. Różnice pomiędzy klasami mogą już być duże, dlatego dobrze jest się pilnować i na pewno nie warto od razu kupować mocarnego auta historycznej klasy B, choćby nie wiem jak podobało Ci się kultowe Audi Sport Quattro S1E2 lub Lancia Stratos.
Dobre auta na start
Najlepsze samochody na początek spróbujmy podzielić według ich przedziałów cenowych. Jeśli marzy nam się coś innego niż domyślna Fulvia, to bardzo dobrze prowadzi się druga generacja Golfa - Volkswagen Golf GTI 16V za około 50 tysięcy kredytów. Bezpiecznym zakupem będzie też małe Mini, choć jego wolna prędkość nie daje zbyt wielu emocji.
Przy kwocie około 150 tysięcy kredytów można zainwestować w Peugeota 208 R2. Może nie jest tak kultowy, jak 205-tka, ale raczej nie doprowadzi nas do frustracji na trasie.
Sto tysięcy kredytów więcej daje nam już dostęp do rajdowych "pewniaków" - nie można grać w grę rajdową i nie mieć w swojej kolekcji EVO lub Subarynki! 250 tysięcy starczy nam na Mitsubishi Lancer EVO X lub Subaru WRX STI NR4. Skorzystaj z jazdy testowej, jeśli stać Cię tylko na jednego z nich - drugiego dokupisz później! Napęd na cztery koła i świetne prowadzenie w połączeniu z dobrymi osiągami sprawiają, że nawet jazda po trudnych i wymagających odcinkach specjalnych będzie frajdą. Można też pokusić się na nieco droższy wcześniejszy model - Subaru Impreza 1995 za 270 tysięcy.
Jeśli bardzo chcesz spróbować czegoś mocnego, to najlepszym reprezentantem grupy B będzie MG Metro 6R4. Z pewnością nie sponiewiera Cię na trasie tak bardzo, jak choćby Ford RS200.
W Rallycrossie na początek wystarczy domyślna Corsa. Kolejnym wartym polecenia zakupem jest ponownie Subaru WRX STI - ale tym razem oczywiście w klasie RX. Jak zwykle będzie prowadził się jak marzenie.