Porady dla nowych graczy | Porady do DiRT 4 Poradnik DiRT 4
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Jeśli nie słyszysz dobrze komunikatów pilota, w górnej części ekranu wyświetlane są te same informacji w postaci symboli
W tym rozdziale zawarto kilka porad, które mogą być przydatne dla nowych graczy, szczególnie tych niemających dużej styczności z serią DiRT.
- Słuchaj uważnie komunikatów pilota - na początku zapewne nie będzie to łatwe. Wstępnie postaraj się jedynie usłyszeć liczbę określającą kąt skrętu (1-6, przy czym szóstka jest najłagodniejszym zakrętem) oraz informacji, czy możesz go ściąć. Jeśli taka wystąpi, a mimo to spróbujesz jechać ostro po wewnętrznej, możesz np. zahaczyć się kołem o rów i nawet przewrócić samochód.
- Osobiście zalecam grę w trybie symulacyjnym. W domyślnym trybie samochód jest "odporny" poślizgi. Prowadzenie takiego wozu może być względnie łatwiejsze, lecz nie koniecznie przyniesie lepsze wyniki czasowe, a tym bardziej frajdę z jazdy.
- Koniecznie naucz się korzystać z manualnej / sekwencyjnej skrzyni biegów - pozwoli ci to lepiej manipulować samochodem i zwiększy średnią prędkość.
- Pamiętaj, że czasem warto oddać jedną pozycję, niż ryzykować np. poważne uszkodzenie pojazdu - może braknąć ci czasu na dokonanie napraw przed kolejnym odcinkiem.
- Po każdym odcinku trasy myj samochód - poprawia to twój wizerunek, a tym samym reputację.
- Nie kupuj aut na zapas - zdarza się, że po uzyskaniu nowej licencji dostajesz także nagrodę w postaci pojazdu. Może się okazać, że to taki sam jak kupiłeś lub z tej samej klasy (zawsze otrzymujesz auto ze zbliżonej klasy).
- Czasami podczas jazdy możesz napotkać losowe usterki - np. uszkodzenie skrzyni biegów. Te uszkodzenia, jeśli nie są wywołane stłuczką, same po chwili ustąpią.
Prowadzenie pojazdu
Tutaj zamieszczonych zostało kilka porad poświęconych stricte prowadzeniu samochodu.
- W początkowych fazach gry, posiadając niezbyt mocne pojazdy, zwalniać (puszczać gaz) wystarczy jedynie przy zakrętach o oznaczeniu 4. Hamuj dopiero przy niższych cyfrach.
- Redukuj bieg tuż przed wjazdem w wodę.
- Dokonując ostrych rotacji przy słupkach staraj się zredukować bieg do 1 lub 2 i mocno zwolnić, by wykonać obrót na ręcznym przy niskiej prędkości (jedynie zarzuć tyłem pojazdu, a nie pokonuj całego zakrętu na łuku w poślizgu). Wyjątkiem jest asfalt gdzie nie utracisz tyle prędkości co na szutrze, więc możesz pozwolić sobie na większy kąt wychylenia pojazdu podczas pokonywania łuków.
- Staraj się nie nadużywać ręcznego przy zakrętach łatwiejszych.
- Nie hamuj w zakrętach hamulcem roboczym! Zamiast tego, jeśli kąt pokonywania zakrętu jest niski, delikatnie pomóż sobie hamulcem ręcznym.
- Za wszelką cenę unikaj zniszczeń pojazdu. Z ich powodu stracisz czas, jeśli wjedziesz w grupkę ludzi otrzymasz dodatkowo karę, przy okazji niszczysz pojazd, za którego naprawę będziesz musiał zapłacić.
- Dalej sobie nie radzisz na zakrętach? Spróbuj jazdy na niższym poziomie przeciwników i wypróbuj wchodzenie w zakręty na takim biegu, jakim jest liczba określająca skręt. Nie działa to w każdym pojeździe, ale w zdecydowanej większości (poza 5 i 6); czyli np. zakręt 3 pokonuj na III biegu.
- Najlepiej jest utrzymywać samochód w ciągłym działaniu - albo przyspieszać, albo hamować. Jednak w wielu zakrętach należy dla bezpieczeństwa utrzymywać gaz na poziomie niskich obrotów (ok. 4 tys.), by nie spowodować buksowania i/lub rotacji samochodu. Zamiast tego możesz spróbować także puścić gaz pokonując zakręt i zacząć przyspieszać dopiero, gdy jesteś w połowie jego długości - jeśli zaczniesz przyspieszać wcześniej, zwiększa się kąt na wyjściu z zakrętu (dlatego uważaj także podczas zjazdów z górki z zakrętami).
- Klasycznie najlepiej ciasne zakręty (od 3 w dół) pokonuj bardzo mocno zwalniając - ważniejsza jest prędkość na wyjściu z zakrętu, niż sama szybkość jego pokonania.
- Przy używaniu szybszych samochodów (np. klasa R5) spróbuj wchodzić w zakręt z lekkim poślizgiem (bez używania hamulca, ale mocno zarzucając kierownicą), jeszcze zanim się w nim znajdziesz. Samochody z dużą mocą i 4x4 natychmiast mogą wyjść z poślizgu (nie dotyczy zbytnio grupy A samochodów.
Techniczne pokonywanie zakrętów to najważniejsza umiejętność w całej grze
Zakrętów nie pokonuj na pełnym gazie, szczególnie gdy obroty zbliżają się do czerwonej kreski - zależnie od rodzaju napędu i nawierzchni: zwalniaj, by pokonać zakręt ciasno, pokonuj zakręt bez gazu: