Zabójczyni: Sztuki walki | Diablo II Pan Zniszczenia poradnik Diablo II: Pan Zniszczenia
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
To najciekawsza "drabinka" Zabójczyni, dlatego że bardzo nietypowa dla Diablo II. Zdolności, które bohaterka może nabyć w tej dziedzinie przypominają nieco możliwości postaci w grach walki. Natomiast skuteczne ich używanie wymaga refleksu oraz zręczności, ponieważ należy operować klawiszami funkcyjnymi i zmieniać prawy z lewym przyciskiem myszki w odpowiednim czasie.
Pazur Smoka wymagany poziom: 1 |
Kopnięcie, które jest tzw. kończącym uderzeniem. W patchu 1.08 poprawiono nieco jego parametry.
Uderzenie Tygrysa wymagany poziom: 1 |
Niesamowite wzmocnienie umiejętności, dodające również sporą premię do skuteczności. Tygrysek siódmego poziomu może zadać nawet powyżej 700 procent obrażeń, co oznacza że spokojnie zadajesz ciosy powyżej 1000 dmg. Wymarzony do walki z bossami.
Szpon Smoka wymagany poziom: 6 |
Jest to kończące uderzenie, niestety możliwe do wykonania tylko wtedy, kiedy używasz Szponów i to w obu dłoniach.
Pięść Ognia wymagany poziom: 1 |
Dzięki temu wzmocnieniu umiejętności po zadaniu ciosu ranisz dodatkowo wrogów ogniem. Zdolności tej można używać tylko wtedy, kiedy uzbrojony jesteś w Szpony.
Uderzenie Kobry wymagany poziom: 1 |
Dzięki temu wzmocnieniu umiejętności jesteś w stanie odzyskać ogromny procent punktów życia i mana. Dobra umiejętność przy walce w zwarciu z tłumem przeciwników, chociaż tak naprawdę, to Zabójczyni do zwarcia w tłumie chodzić nie musi. Ale jak ci się spieszy...
Ogon Smoka wymagany poziom: 18 |
Następne kończące uderzenie (kopnięcie), należące do technik Zabójczyni.
Szpony Gromu wymagany poziom: 18 |
Wzmocnienie umiejętności podobne do Pięści Ognia, tyle że zamiast obrażeń od płomieni przeciwnicy otrzymują obrażenia od błyskawic. Zdolności tej można używać tylko wtedy, kiedy uzbrojony jesteś w Szpony.
Lot Smoka wymagany poziom: 24 |
Doskonałe kończące uderzenie (kopnięcie), pozwalające teleportować się do wroga. Zarówno zadawane obrażenia jak i skuteczność ataku są całkiem satysfakcjonujące. Niestety pomiędzy wykonaniem kopnięć musisz odczekać dość długą chwilę. Ale i tak jest to umiejętność bardzo przydatna. Dzięki niej możesz przeskoczyć na drugi brzeg rzeki, ominąć gromadę wrogów i od razu wedrzeć się do miejsca, gdzie są najgroźniejsi przeciwnicy, ewentualnie uciec przed zagrożeniem.
Lodowe Ostrza wymagany poziom: 24 |
Wzmocnienie umiejętności podobne do Pięści Ognia i Szponów Gromu, tyle że wrogowie zostają poranieni i zamrożeni. Zdecydowanie najbardziej skuteczna z trzech "żywiołowych" technik. Zdolności tej można używać tylko wtedy, kiedy uzbrojony jesteś w Szpony.
Uderzenie Feniksa wymagany poziom: 30 |
Niestety, aby móc korzystać z tego kończącego uderzenia musisz przedtem zainwestować punkty we wszystkie wzmocnienia umiejętności w "drabince" Sztuk Walki. Stosując Feniksa możesz wybrać, czy wrogom chcesz zadać obrażenia od ognia, błyskawic, czy zimna. Z tego co wiem Uderzenie Feniksa jest dość powszechnie stosowane, ale mnie wydaje się mało przydatne. Walcząc z tłumem wrogów lepiej stosować Wartownika Śmierci, walcząc z silnym bossem skuteczniejsze jest połączenie Tygrysa z kończącym uderzeniem.
Jak rozwijać Sztuki Walki?
Tygrys ze swoim niesamowitym wzmocnieniem to podstawa. Zobaczysz jak szybko będą ci ulegać bossowie, kiedy użyjesz tej zdolności. Przydatna jest również Kobra (zwłaszcza w połączeniu z Tygrysem), a Lot Smoka znakomicie pozwala zneutralizować przeciwników, do których chcesz szybko dotrzeć (np. atakujących na odległość). Nie rozwijałem wzmocnień żywiołów i nie stosowałem Feniksa. Wydaje mi się, że te punkty lepiej przeznaczyć na co innego.
Jak stosować Sztuki Walki?
Stosowanie Sztuk Walki jest czasami trochę męczące, ale kiedy się przyzwyczaisz nie będzie ci się wydawało skomplikowane. Najważniejsze jest tu rozsądne zaplanowanie klawiszy funkcyjnych. Przyporządkuj wzmocnieniom przyciski F1 oraz F2 (a nawet F3, jeśli stale korzystasz z trzech wzmocnień) i zadawaj te ciosy lewym przyciskiem myszy. Uderzeniom kończącym przyporządkuj inne klawisze funkcyjne i zadawaj te ciosy prawym przyciskiem myszy. Twoja walka będzie więc wyglądała np. tak: F1, trzy razy LPM, raz PPM. Ale możesz również stosować bardziej skomplikowaną technikę i zapamiętać więcej niż jedno wzmocnienie. Wtedy atak wygląda w ten sposób: F1, trzy razy LPM, F2, trzy razy LPM, raz PPM. Zastosowanie kończącego uderzenia wyzwoli wtedy oba zapamiętane wzmocnienia. Musisz tylko pamiętać, że jeśli nie zadasz kończącego uderzenia w określonym czasie, to skutki działania wzmocnienia znikną.
Obrażenia zadawane dzięki wszystkim technikom kopnięć Zabójczyni nie są w żaden sposób zależne od posiadanej broni. Na wysokość dmg mają wpływ tylko i wyłącznie Siła oraz Zręczność. Talizmany, dodające punkty do maksymalnych, czy minimalnych obrażeń również nie zmieniają tego parametru.