[Misja 4.4] Fort Wingate - The Revolt cz.1 | Desperados 2 poradnik Desperados 2: Cooper's Revenge
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Oznaczenia na mapie: 1 - miejsce startu; 2 - urząd pocztowy, który należy odbić z rąk żołnierzy; 3 - baraki; 4 - potrzebne do wysadzenia wieży TNT; 5 - okupowana przez wrogów wieża strzelnicza; 6 - miejsce, w którym więzieni są oficerowie; 7 - więziony generał, którego należy uratować
Zadanie 1: The Post Station hostages
Zadanie 2: Fight for the Barracks
Zadanie 3: The Bridgehead
Zadanie 4: The Captured Officers
Zadanie 5: Surrender!
Zadanie 6: The Hostage
Przed Tobą ostatnia już misja rozgrywana w forcie. Jak się zapewne domyślasz, nie będzie ona zbyt prosta. Co więcej, po raz kolejny będziesz operował na mapie reprezentującej cały fort. Ogromnym ułatwieniem będzie natomiast możliwość dowolnego zabijania podległych zdrajcy żołnierzy, dzięki czemu cały etap powinieneś ukończyć zdecydowanie szybciej. Z racji tego, iż na mapie znajduje się CAŁA MASA różnorakich bonusów, będę zaznaczał pozycje jedynie tych, które przydadzą ci się w wypełnieniu najtrudniejszych założeń tej misji. W szczególności mam tu na myśli wyjątkowo cenne fiolki z gazem oraz kamienie, z których skorzysta Sanchez. W tej misji po raz pierwszy skorzystasz w pełni z usług Indianina (Hawkeye). To bardzo pożyteczna postać. W szczególności mam tu na myśli jego łuk, który posiada znacznie większy zasięg od większości broni (z pominięciem snajperki). Co więcej, w wielu sytuacjach nie ma problemu ze zdobyciem strzał gdyż można je znaleźć w wielu punktach mapy. Radziłbym więc często korzystać z usług tejże postaci.
UWAGA! Opisywany poziom w podstawowej wersji gry (niespatchowanej) posiada szereg poważnych błędów, które w znacznym stopniu odnoszą się do omawianego etapu. Chodzi tu mianowicie o to, iż po wykonaniu określonych czynności gra automatycznie zalicza cały poziom, nie pozwalając tym samym go w prawidłowy sposób (tj. wypełniając wszystkie postawione zadania) ukończyć. Tych z Was, którzy nastawieni są na szybką zabawę powinno to oczywiście ucieszyć. Osoby spragnione szerszego poznania plansz będą zapewne zawiedzione. Błąd gry najczęściej objawia się w momencie zaliczenia trzeciego wyzwania i to niezależnie od tego, które były wypełnione wcześniej. Zdarzają się też jednak inne sytuacje, w których gra przedwcześnie wyświetla ekran zaliczenia misji. Dzieje się tak między innymi w sytuacji zlikwidowania określonej ilości przeciwników lub częstego korzystania z materiałów wybuchowych (dynamitu oraz TNT). Wyżej wymienione bugi uniemożliwiły mi niejako szczegółowe opisanie wszystkich czynności wykonywanych w trakcie rozgrywania tego poziomu. W miarę możliwości zadbałem jednak o to żeby wszystkie najistotniejsze kwestie zostały objaśnione. Tobie, drogi Czytelniku, jeszcze przed rozpoczęciem właściwej zabawy radziłbym zaopatrzyć się we wszystkie aktualne łatki, tak aby tych i wielu innych problemów móc całkowicie uniknąć.
Zaczynasz w forcie (#1). Od siebie dodam, iż możliwie jak najczęściej powinieneś wykonywać save'y. Przemawia za tym kilka czynników. Po pierwsze, wejście do fortu jest monitorowane przez co najmniej jednego snajpera stojącego na okolicznej wieży. Po drugie, na przyczajonych gostków z karabinami także i później będzie wpadał dość często. Skieruj się do wejścia prowadzącego do urzędu pocztowego. W miarę możliwości nie wchodź jeszcze do środka. Będziesz musiał załatwić pojedynczego snajpera, który stoi przy drzwiach (#2). W tym celu wykorzystaj broń Doc'a. Amunicję (Rifle ammo) znajdziesz w forcie i niedaleko bramy.
Dopiero teraz zacznij likwidować gostków stojących przy lewym domku (#1). Jeśli chcesz możesz korzystać z łuku, bądź też odpowiednio się ustawiać i korzystać z Colta będącego na wyposażeniu Coopera. Tak czy siak, będziesz się musiał wszystkich pozbyć. Zwróć uwagę na to, iż będziesz mógł strzelać przez szybę (niszcząc ją). Z patentu tego wielokrotnie skorzystamy w trakcie rozgrywania tej misji. Uwaga! W domku znajdziesz strzały (Arrows), którymi wypadałoby się zainteresować. W dalszej części misji bardzo ci się one przydadzą. Ponownie wybierz Doc'a. Tym razem proponowałbym zdjąć drugiego snajpera. Znajduje się on na murze, niedaleko stajni (#2).
Spróbuj zbliżyć się do wejścia prowadzącego do saloonu. Uważaj, gdyż ze środka mogą wybiec pojedynczy przeciwnicy (#1). W tym przypadku musisz się z nimi błyskawicznie rozprawić. Teraz proponowałbym stanąć niedaleko wejścia lub jednej z szyb, tak aby móc zlikwidować pozostałych bandytów (#2). Uważaj jednocześnie na gostka kryjącego się w lewym pomieszczeniu. Nie możesz też postrzelić żadnego z sojuszniczych żołnierzy. Wejdź do środka. W okolicy znajdziesz wiele ciekawych przedmiotów, między innymi dynamit (Dynamite), amunicję do snajperki (Rifle ammo; być może podniesiesz ją później) oraz strzały (Arrows).