Deponia: Znajdź Goal (Kuvaq) - solucja, opis przejścia Deponia - poradnik, solucja
1: Kuvaq - solucja
Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2021
Znajdź Goal
Niestety, kolejny plan Rufusa spalił na panewce. Ponownie znajdujemy się na Deponii, przed wejściem do wioski. W aktualnej lokacji na razie nie ma nic ciekawego czym można się zająć, ruszaj zatem do środka (#1). Po prawej stronie ekranu zobaczysz Ratusz, przed którym zebrał się mały tłumek. Jako, że jest to niecodzienna sytuacja, ruszaj do środka, aby przyjrzeć się temu bliżej (#2).
W środku spotkasz Lotti, recepcjonist(k)ę burmistrza oraz 3 petentów (Lobo, Gonzo i Micek). Porozmawiaj z nimi (opcjonalne), a dowiesz się nieco więcej o poszukiwanej Goal. Dziewczyna jest nieprzytomna i przebywa w auli na końcu korytarza, natomiast wspomniani wcześniej osobnicy oczekują na spotkanie z burmistrzem, który ma zadecydować kto "przechowa" gościa z Elysium. Co ciekawe, również Wenzel jest tym zainteresowany, aczkolwiek nie ma go w tej chwili w budynku ratusza. Niestety, mimo wszelkich prób Rufus zmuszony jest do pobrania numerka i stanięcia w kolejce. Podejdź więc do maszyny widocznej po lewej stronie i pociągnij za dźwignię (Lever), a następnie weź swój numerek (Waiting Number) - 66. Zainteresuj się również tablicą przy wyjściu z ratusza i weź z niej magnesy (Magnets). Ponieważ nie możesz dostać się do burmistrza (musisz odczekać w kolejce), jak również do urzędu pocztowego (brak godzin otwarcia), udaj się prosto do auli.
Znajdziesz tam nieprzytomną Goal oraz Gizmo, który opiekuje się dziewczyną. Próba obudzenia Goal nie powiedzie się, lecz Gizmo napomknie, iż mocna kawa mogłaby ją postawić na nogi. Porozmawiaj z Gizmo (opcjonalne), a dowiesz się, iż w swoim gabinecie przechowuje środki stymulujące. Zejdź ze sceny do auli i zainteresuj się przyciskiem przy zamkniętych drzwiach (Doorknob). Wciśnij go a schowek stanie otworem. W środku znajdziesz kartonowe pudło (Cardboard Box) z balonami (Baloons) - weź je.
Wróć do ratusza i przejdź do wioski. Przejdź teraz do zaułka widocznego pośrodku wioski. W centralnej części lokacji zauważysz wejście do baru Lonzo - wejdź do środka i porozmawiaj z właścicielem. Wyczerp wszystkie tematy aż pojawi się możliwość zapytania o coś mocnego, co mogłoby postawić człowieka na nogi (Is there something on your menu that can give someone a real boost? - pod warunkiem, że wcześniej znalazłeś Goal). Lonzo zamyśli się, a po chwili pokaże Ci odrestaurowaną pramatkę wszystkich automatów do espresso. Otrzymasz również listę składników niezbędnych do przygotowania szatańsko mocnego napoju. Głównymi składowymi są czysta, ożywcza i energetyzująca woda oraz proszek kawowy, który musi być czarny, stymulujący i zrobiony z ostrych, pikantnych ziaren. Do zdobycia są więc:
- ożywczy płyn (Revitalizing Liquid)
- czysta woda (Clear Water)
- energetyzująca woda (Energy-rich Water)
- super stymulant (Extraordinarily Stimulating)
- czarny proszek (Black Powder)
- ostre ziarna (Hot Beans)
Podnieś z podłogi czerwoną zasłonę (Red Curtain), zerwij ze słupa przy barze poster z wizerunkiem krowy (Sign) i wyciągnij rzutkę (Dart) z tarczy. Porozmawiaj ponownie z Lonzo (opcjonalne) i wypytaj go o poszukiwane składniki. Według niego czarny proszek nie jest prochem (jednak Rufus zinterpretuje to w zupełnie inny sposób), stymulant natomiast może znajdować się w gabinecie Gizmo. W kwestii wody Lonzo nie jest niestety zbyt pomocny - według plotek ojciec Rufusa znalazł niegdyś źródło czystej wody, ale jest to traktowane w kategorii legendy. Więcej na ten temat może wiedzieć Wenzel, a siedzący przed barem Hannek również może mieć użyteczne informacje, pora więc na kolejną pogawędkę.