Deponia: Udaj się do Elysium uratować Deponię - solucja, opis przejścia Deponia - poradnik, solucja
3: Niższa Stacja Wschodzenia - solucja
Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2021
Udaj się do Elysium uratować Deponię
Wróć do środka statku i porozmawiaj z Docem. Po zakończeniu rozmowy, włóż wyczyszczony chip do głowy Goal. Dziewczyna ocknie się, i praktycznie bez problemów będzie mogła z Tobą porozmawiać. Wyczerp wszystkie opcje dialogowe, informując ją o niecnych planach Cletusa i Organonów. Po zakończeniu rozmowy czas na super plan - domenę Rufusa (wybór opcji dialogowej nie ma znaczenia, Goal i tak przekona Rufusa, że najlepiej dostać się na platformę w przebraniu Cletusa). Wyjdź z łodzi i wróć pod wieżę.
Niestety, okazuje się że poszukują Was żołnierze Organonów, blokując drogę do środka. Zauważ dźwig po drugiej stronie lokacji - gdyby się tak można do niego dostać ... Wyjmij z ekwipunku słomkę (Straw) i zanurz się w zielonej wodzie (Pool). Następnie dostań się do środka stosu złomu przez bagażnik (Trunk).
Pojaw się w lewym oknie (Left Window) i skorzystaj z korby po lewej stronie (Crank) aby otworzyć francuskie drzwi (French Door). Pojaw się w nich i zabierz leżący obok widelec (Fork). Wystaw rękę przez rurę (Pipe) obok klaksonu (Horn) i włóż do niego widelec. Skorzystaj z klaksonu wystrzeliwując widelec. Dach samochodu (Canopy Top) otworzy się, umożliwiając Ci przejście dalej.
Zauważ, że po dwukrotnym nadepnięciu na deskę z piszczącą zabawką (Platypus Soft Toy), żołnierze zaczynają się rozglądać po lokacji, spuszczając z oczu przejście za ogrodzenie. Przejdź zatem w lewo, uruchamiając raz piszczałkę. Następnie wyjmij zabawkę spod deski (Board) i wróć w prawo. Ponownie włóż zbawkę pod deskę. Przejdź jeszcze raz w lewo, ponownie uruchamiając piszczałkę. Żołnierze zaczną rozglądać się po lokacji, a w tym czasie Rufus przeskoczy przez ogrodzenie. Udaj się do dźwigu i uruchom magnes (Crane Lever). Problem z żołnierzami rozwiązany.
Rufus z Goal udadzą się do środka. Rufus ponownie przebierze się za Cletusa. Nastąpi kolejna rozmowa z Argusem, w trakcie której Rufus odeśle Goal na platformę.
Po zakończonej konwersacji, Rufus uda się na platformę, gdzie spotka rozmawiających Goal oraz Cletusa. Porozmawiaj z Cletusem (ponownie dialogi nie mają znaczenia), pozostawiając ostatecznie parę samym sobie. Zerknij do torby (Bag) Cletusa leżącej w pobliżu kapsuły ratunkowej, znajdując zapasowe ubranie (Cletu's Rags) - skorzystaj z niego.
Już w przebraniu Cletusa ponownie zagadaj do sprzeczającej się pary (Squabblers). Powtórz kwestie Cletusa (Don't make me laugh), denerwując go i doprowadzając do sytuacji, gdy pokaże Ci swoje znamię. Taka sytuacja może się nie powtórzyć! Pociągnij go za majtki (Cletus' Speedos) i zaczep o słup flagowy - Cletus znajdzie się na maszcie.
Niestety, sprawy przybierają zły obrót, kiedy Goal dowiaduje się, iż Rufusowi wcale nie zależy na ocaleniu Deponii, a jego jedyny cel to dostanie się do Elysium za wszelką cenę. Niestety, nie masz wyboru - wyciągnij implant Goal (#1). Po chwili zjawi się Argus, który wydaje się zadowolony z takiego obrotu sprawy (#2). Jego zdaniem Rufus powinien trafić do Elysium, gdyż nikomu nie zdradzi planów Organonów w obawie przed powrotem na Deponię.
W kolejnej scenie widzimy Rufusa-Cletusa i Goal udających się do Elysium. Dodajmy, iż Goal nie pamięta nic ze zdarzeń na Deponii - załadowałeś jej osobowość z zapasowego implantu. Goal zauważy, że coś Cię gnębi - wybieraj środkowe opcje dialogowe - w rezultacie wraz ze wściekłą Goal ponownie znajdziesz się na platformie. Goal stanowczo żąda przywrócenia jej właściwego implantu. Problem w tym, że jest on w rękach Organonów.