Dostań się do strefy relaksu | Rozdział trzeci Deponia Doomsday poradnik Deponia Doomsday
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Dostań się do strefy relaksu
Po wyjściu z windy skieruj się w lewo, do drzwi prowadzących do apartamentu Goal. Wejdź do środka.
Zwiń stojące w przedpokoju pod wieszakiem potworne kapcie oraz szczypce do węgla pozostawione przy kominku (z lewej strony owalnego salonu). Owymi szczypcami wyciągnij z fortepianu (po prawej) biały klawisz. Wejdź do łazienki (w dole, po prawej), gdzie Rufus natknie się na biorącego prysznic ojca Goal, Ulissesa.
Opuść mieszkanie dziewczyny i skieruj się do windy (w prawo). Spróbuj do niej wejść - Rufus zauważy, że ktoś jest w środku (o ile u góry po lewej wyświetla się jeszcze symbolizująca upływający czas klepsydra). Kliknij terminal na lewo od windy i sprawdź na nim widok z zainstalowanej w niej kamery. Następnie kliknij interkom i porozmawiaj z Goal. Wyjdź ze zbliżenia (strzałką po lewej), wejdź do windy i kliknij klawiaturę po prawej. Przywołasz Ronny'ego (2x), któremu każ się przenieść do strefy rozrywki.
W miejscu tym możesz wybrać którąś z czterech minigierek (odsyłające do nich ikony widnieją z prawej i lewej strony biegnącego Rufusa, strzałki pozwalające opuścić strefę rozrywki - tuż przy jego szyi): suchy basen (z kulkami), zwykły basen, golf i wyścigi. Jeśli chcesz otrzymać osiągnięcie FunScore, sprawdź każdą z nich (wyścigi na samym końcu) i postaraj się zdobyć 9999 punktów. W przeciwnym wypadku możesz od razu wybrać wyścigi.
Strefa rozrywki
Proponuję zacząć od golfa, który jest najtrudniejszy. Musisz kliknąć LPM w takim momencie, by zatrzymać przesuwający się w górę i w dół wskaźnik dokładnie na pomarańczowej strzałce (kiedy wskaźnik biegnie od dołu, trzeba kliknąć, gdy jest on jakieś pół centymetra przed strzałką). Następnie należy kliknąć w momencie, kiedy przesuwająca się od lewej do prawej i z powrotem wskazówka znajdzie się na środkowym, zielonym polu. Wtedy Rufus wystrzeli piłeczkę poza pole golfowe i gra zostanie zaliczona. Właściwe pozycje wskaźników na fotce poniżej.
W suchym basenie, klikając na wskazujące kierunki "strzałki" (w prawym dolnym rogu ekranu) albo za pomocą klawiaturowych klawiszy ze strzałkami, przesuwaj po planszy celownik, poszukując strzelających do Rufusa dzieci. Natrafiwszy na któreś, strzel w nie piłką (kliknij LPM - kursor myszki musi znajdować się wtedy na czerwonym polu pomiędzy "strzałkami"). Trafienie potwierdzają zmieniające barwę kółka po lewej (z żółtej na beżową). Musisz wyeliminować pięcioro dzieci.
Basen z wodą to najłatwiejsza minigierka. Klikaj szybko LPM, żeby wyprodukować dużo bąbelków (wiadomo jak) i nabić jak najwięcej punktów w określonym limicie czasowym (upływający czas widzisz w lewym górnym rogu ekranu).
W przypadku wyścigów kliknij muchomora (akcelerator) u góry po lewej, by odpalić pojazd, po czym kliknij akcelerator drugi raz, by włączyć przyspieszenie, i dalej klikaj go szybko LPM, by nabijać punkty, pędząc przed siebie aż do mety, gdzie zjawi się Mac i Rufus znów cofnie się w czasie - nie aż tak bardzo daleko, bo do łazienki Goal.
Opuść apartament i przejdź do windy. Sytuacja z jadącą nią Goal się powtórzy - możesz ponownie spróbować porozmawiać z dziewczyną przez interkom albo zaczekać, aż minie czas i Goal wysiądzie z windy. Tak czy siak - ostatecznie wejdź do windy. Naciśnij klawisz na klawiaturze, by przywołać Ronny'ego. Wybierz się teraz do pomieszczenia ze śluzami.
Po rozmowie Makiem zejdź trochę niżej i podnieś leżący na podłodze drewniany młoteczek, zabierz też pozostawioną na rurze (nieco niżej) skórę jaszczurki. Wróć do windy.
Ponieważ Ronny przenosi Rufusa tylko do trzech lokacji: śluz, strefy rozrywki i tarasu przy mieszkaniu Goal, musisz go jakoś przechytrzyć. Zdejmij zatem stanowiący przeciwwagę woreczek, wiszący z lewej strony okienka Ronny'ego, a z panelu z klawiaturą wysuną się kolorowe klawisze, każdy przypisany innemu miejscu, do którego można pojechać windą. Jeśli jednak klikniesz któryś z nich, okaże się, że nie wydaje on takiego dźwięku, jaki powinien, by winda zareagowała. Zawieś zatem woreczek z powrotem na haczyku, po czym podmień go na młoteczek, który zdejmij z haczyka. Kiedy klawisze się wysuną, uderz młotkiem w zielony, odpowiadający za strefę relaksu.