Cyberpunk 2077: Mini-gry Cyberpunk 2077 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 13 stycznia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Cyberpunk 2077 znajduje się lista dostępnych mini-gier. Dowiesz się w jakich okolicznościach można przystępować do mini-gier oraz czy są one zawsze dostępne do rozegrania. Odpowiadamy też na pytanie czy Cyberpunk 2077 posiada odpowiednik Gwinta z serii Wiedźmin.
- Najważniejsze informacje
- Wyścigi samochodowe
- Walki na pięści
- Turnieje strzeleckie
- Hakowanie - Naruszenia Protokołu
- Czy w Cyberpunku 2077 pojawia się Gwint?
Najważniejsze informacje
- W Cyberpunk 2077 nie odnajduje się mini-gier bezpośrednio na mapie świata. Nie możesz np. odwiedzić salonu gier czy przystąpić do jakiejś aktywności powiązanej z mini-grami w dowolnym momencie rozgrywki. Niemal wszystkie mini-gry powiązane są z pobocznymi questami. Oznacza to, że możesz je zaliczać wyłącznie w trakcie rozgrywaniu questów. Musisz też liczyć się z tym, że po uporaniu się z danym zadaniem lub serią zadań mini-gra może stać się z powrotem niedostępna w dalszej części gry.
- Wyjątkiem od powyższej reguły są Naruszenia Protokołu, czyli mini-gry hakerskie. W tym przypadku może dojść do sytuacji, że mini-grę zaliczysz kilkadziesiąt lub nawet ponad 100 razy w trakcie przechodzenia gry. Do jej aktywacji będzie mogło dochodzić przy każdej próbie włamania się do jakiegoś urządzenia.
- Każdą mini-grę można zawalić i gra nie zawsze pozwoli ci na powtórzenie mini-gry - może po prostu dojść do sytuacji, że będziesz musiał pogodzić się z porażką. Warto zabezpieczać się i zapisywać stan gry przed rozpoczęciem mini-gry. Zagwarantuje ci to jej powtórzenie jeśli dojdzie do jej zawalenia.
Wyścigi samochodowe
Wyścigi w Night City powiązane są z serią pobocznych questów Szybka i wściekła zlecanych przez Claire Russell. Do rozegrania są trzy wyścigi kwalifikacyjne oraz jeden wyścig finałowy. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że ostatni wyścig ma dwa różne zakończenia i wybranie wariantu, który zakłada rezygnację z dalszego uczestnictwa w wyścigu, jest lepszym pomysłem.
3 z 4 wyścigów rozgrywają się w różnych dzielnicach miasta, a jeden na Badlandach i zawiera on dodatkową "atrakcję" w postaci burzy piaskowej. W każdym z wyścigów możesz użyć pojazdu Claire lub jednej z maszyn z garażu V. Nie ma to dużego wpływu na ewentualne zwiększenie swoich szans na zwycięstwo w wyścigu.
Uczestnicy wyścigu mogą wzajemnie atakować się, aczkolwiek nie wpływa na to znacząco na sposób ich rozgrywania. W każdym z wyścigów zadaniem V jest wyłącznie prowadzenie auta i przejeżdżanie przez kolejne bramki kontrolne. Ewentualnym ostrzeliwaniem innych aut zajmuje się Claire, która zawsze zasiada na fotelu pasażera.
Wygrywanie wyścigów nagradzane jest kredytami i możesz otrzymać ich więcej jeśli dojedziesz do mety na pierwszym miejscu. Dodatkowo jeśli chcesz awansować do finałowego wyścigu questu Szybka i wściekła to wszystkie 3 wyścigi kwalifikacyjne musisz ukończyć na podium. Umiejętnego rozegranie serii questów o wyścigach może doprowadzić do pozyskania aż dwóch darmowych aut - pojazdu Claire i sportowej maszyny jednego z uczestników finałowego wyścigu.
Walki na pięści
Walki na pięści powiązane są z serią pobocznych questów Do krwi i o ich istnieniu V możesz dowiedzieć się od trenera Freda. Główny bohater może następnie otrzymywać namiary na walki organizowane w różnych częściach miasta. Uczestnicy tych walk stawiają na szali pieniądze i zwycięzca walki zgarnia wszystkie kredyty z puli.
Istotną cechą walk na pięści jest to, że zakazują one używania jakichkolwiek odmian broń palnej oraz broni białej i dodatkowo zabronione jest korzystanie z gadżetów (np. granatów) i ręcznie aktywowanych lekarstw. W pojedynkach dozwolone jest natomiast używanie wszczepów (np. Pięści Goryla zwiększających obrażenia w walkach na pięści) oraz technik (powolnej) automatycznej regeneracji utraconych punktów zdrowia.
Do rozegrania jest maksymalnie 6 walk na arenach. V musi najpierw wygrać starcia w czterech "zwykłych" walkach i otwiera to możliwość przystąpienia do wielkiego finału. Dostępna jest też jedna opcjonalna walka, która nie jest wymagana do awansowania do finału i którą można zająć się np. dopiero na samym końcu.
Do większości walk możesz ponownie przystąpić w przypadku przegranej, choć porażka będzie oznaczała utratę kredytów. Wyjątkiem jest finałowa walka, którą można rozegrać tylko raz. Ostatni duży pojedynek ma dwa zakończenia - pokonanie (bardzo) silnego finałowego przeciwnika nie jest jedynym wariantem zachowania, bo V może się też celowo podłożyć i przegrać. Pozwoli to zdobyć więcej kredytów (kosztem mniejszej liczby punktów reputacji).
Turnieje strzeleckie
W grze Cyberpunk 2077 możliwe jest przystępowanie do turniejów strzeleckich. Zakładają one używanie broni palnej do trafiania w tarcze. Zadaniem V jest oddanie jak największej liczby celnych strzałów w wyznaczonym limicie czasu.
Z przystępowaniem do zawodów strzeleckich powiązane są dwa różne, zupełnie niezależne od siebie poboczne questy. W queście Cel, pal! główny bohater może dołączyć do zawodów organizowanych na strzelnicy. W zawodach można strzelać do wszystkich tarcz, nie tylko tych znajdujących się przed V. Uzyskanie wysokiego wyniku punktowego i zwyciężenie w mini-grze nagradzane jest unikalnym pistoletem, którego nie można w inny sposób zdobyć.
Quest Umarł boss, niech żyje boss rozgrywa się w Rancho Coronado. Dodatkowym utrudnieniem zawodów z tego zadania jest konieczność spożywania alkoholu pomiędzy kolejnymi seriami strzeleckimi. Może to poważnie utrudnić zdobycie wymaganej liczby punktów. Nagrodą w queście jest ikoniczna broń, przy czym w przypadku zawalenia zawodów można zachować się niehonorowo i zabić po prostu wszystkie osoby z lokacji questowej.
Oba turnieje strzeleckie wymuszają korzystanie z broni palnej określonego typu, ale można samemu wybrać jaki to ma być model. Najlepiej przynosić ze sobą bronie o dużej szybkostrzelności i pojemnym magazynku.
Hakowanie - Naruszenia Protokołu
"Proste" hakowanie w grze Cyberpunk 2077 jest całkowicie zautomatyzowane i wymaga po prostu namierzenia w trybie skanowania obiektu/postaci i zużycia określonej ilości pamięci. Mini-gra hakerska załącza się jedynie w przypadku bardziej zaawansowanych prób włamania się do jakiegoś systemu.
Mini-gra z hakowania nosi w grze nazwę Naruszenia Protokołu (Breach Protocol). Dotyczy ona odnajdywania ciągów znaków na bazie sekwencji podanych na ekranie. V musi w międzyczasie ścigać się z upływającym czasem. Dodatkowym utrudnieniem mini-gry może być ograniczona pojemność bufora, która może uniemożliwić wykonanie wszystkich zaplanowanych akcji.
W mini-grze hakerskiej główny bohater może korzystać z różnych odmian programów hakerskich zwanych demonami (Daemons). Początkowo V dysponuje tylko jednym demonem, ale w miarę przechodzenia gry można odblokowywać kolejne.
Podczas przechodzenia kampanii zapewne co najmniej kilkadziesiąt razy rozegrasz mini-grę w różnych okolicznościach. Zaliczanie mini-gry hakerskiej może wiązać się z otrzymywaniem różnorakich nagród, przy czym są to głównie kredyty i komponenty do wytwarzania hacków w oparciu o crafting. Przystępowanie do Naruszeń Protokołu może też być związane z celami niektórych questów.
Czy w Cyberpunku 2077 pojawia się Gwint?
Niestety nie, w grze Cyberpunk 2077 nie pojawia się Gwint (z serii Wiedźmin) ani jakakolwiek inna odmiana gry karcianej. Podczas przechodzenia kampanii możesz spotykać postacie, które grają ze sobą, ale nie można do nich dołączać.
Pozostaje mieć nadzieję, że jakaś większa i podobna mini-gra zostanie dodana po premierze, być może wraz z jednym z dodatków fabularnych do Cyberpunka 2077.