Pojazdy | Alianci - jednostki | Command & Conquer Red Alert 2 poradnik Command & Conquer: Red Alert 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Pojazdy
GRIZZLY BATTLE TANK , czołg bojowy Grizzly
- CHARAKTERYSTYKA - Standardowy czołg Aliantów. Dobry w pierwszej fazie gry lub na początku rozbudowy bazy. Ciężko radzi sobie z czołgiem Apocalypse. Jego siła leży jednak w ilości. Kilka takich czołgów stanowi już dobry argument. Szczególnie jako wsparcie dla prism tanków, jako pierwsza linia walki.
- KOSZT - 800
- POTRZEBNE BUDYNKI - Fabryka broni
INFANTRY FIGHTING VEHICLE IFV , bojowy pojazd piechoty
- CHARAKTERYSTYKA - Ciekawa jednostka. Standardowo uzbrojona jest w wyrzutnie rakiet, dobrą na cele lotnicze, słabą na jednostki naziemne. Ale jej funkcje można zmieniać zależnie od tego czy w środku umieszczona jest jednostka piechoty. Po pojawieniu się GI, dany IFV lepiej będzie sprawował się w walce z piechotą. Inżynier spowoduje, że jednostka będzie naprawiać inne pojazdy. Ale już chrono-legionista czy SEAL na IFV wpływu nie ma.
- KOSZT - 600
- POTRZEBNE BUDYNKI - Fabryka broni
PRISM TANK , czołg pryzmatyczny
- CHARAKTERYSTYKA - Świetna sprawa. Skondensowana wiązka światła. Po strzale dodatkowo odbiera ona energię pobliskim jednostką. Czym więcej czołgów tym większa siła rażenia. Zasięg odbicia i rażenia dodatkowych celów, zależy od odległości od atakowanej jednostki (im większy, tym mniejsze pole rażenia). Prism doskonale radzi sobie z niszczeniem budynków, także i twoich (jeżeli zaczniesz nieuważnie atakować jednostki wroga znajdujące się blisko twoich struktur).
- KOSZT - 1200
- POTRZEBNE BUDYNKI - Fabryka broni i laboratorium
MIRAGE TANK , czołg "Mirage"
- CHARAKTERYSTYKA - Zdolnością specjalną tego czołgu jest możliwość kamuflażu w postaci drzewa. W obronie bazy średnio się to przydaje. Dziesięć drzew stojących przed wejściem wygląda podejrzanie. O wiele lepsze są w rozsypce, poukrywane między drzewami. Szczególnie w trybie skirmih lub multi. Mirage doskonale radzą sobie z piechotą (jeden strzał), także i walka z czołgami sowieckimi idzie im lepiej. Jednak samotny atak tylko tymi czołgami nie jest dobrym pomysłem.
- KOSZT - 1000
- POTRZEBNE BUDYNKI - Fabryka broni i laboratorium
MCV - MOBILE CONSTRUCTION VEHICLE , mobilny pojazd budowlany
- CHARAKTERYSTYKA - MCV to Construction Yard. W kampanii otrzymasz jednego w większości misji, drugi przyda się do budowania dodatkowej bazy. W razie zniszczenia pierwszej, masz cały drugą. Staje się to bardzo przydatne w rozgrywce multiplayer i skirmih gdzie często możemy stracić bazę. MCV nie ma broni i jest słabo opancerzony, więc trzeba na niego uważać.
- KOSZT - 3000
- POTRZEBNE BUDYNKI - Fabryka i stacja obsługi
CHRONO MINER , koparka chronogórnicza
- CHARAKTERYSTYKA - Koparka to podstawa wszystkiego. Ona zbiera kruszec, który w rafinerii przetwarzany jest na fundusze. Bez koparki nie ma pieniędzy, a bez pieniędzy... wiadomo. Alianci mają możliwość budowy koparek z opcją teleportacji, z powrotem do rafinerii. W oczywisty sposób oszczędza to czas i eliminuje możliwość ataku na naszą koparkę.
- KOSZT - 1400
- POTRZEBNE BUDYNKI - Fabryka broni i rafineria