Alianci | Strategia | Command & Conquer Red Alert 2 poradnik Command & Conquer: Red Alert 2
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
"Nic nie jest bardziej zaszczytne dla dowódcy, jak umiejętność odgadywania planów wroga", Nicollo Machiavelli
Alianci opierają swoje działanie na informacji. Poznanie ruchów wroga za pomocą satelity szpiegowskiego i samolotów. Dezinformujemy wroga przy użyciu gap generator i sabotujemy przy użyciu szpiega. Szybkie ataki i wycofanie przy użyciu chronosfery i dominacja na morzu. Granie Aliantami wymaga odrobinę finezji, jest odrobinę trudniej, ale warto spróbować.
Jak wybudować bazę?
- Lokalizacja bazy musi być przemyślana. Bliski dostęp do złóż kruszcu to jedno, ale należy pamiętać o drogach do bazy. Najlepiej budować bazę na rogu mapy, dzięki czemu uniemożliwisz atak ze wszystkich stron. Na mapie z dużą ilością wody, pamiętać należy o dostępie to tejże. Jednak staraj się budować większość struktur jak najdalej od wody, ażeby uniknąć ataku z morza.
- Zależnie od dynamiki rozgrywki i naszego przeciwnika. Należy wybudować dwie rafinerię, kiedy przeciwnik atakuje od razu. Szybko budujemy baraki i formujemy GI. Bunkier oraz pociski patriot. W tym czasie tworzymy fabrykę broni i tworzymy czołgi grizzly. Lotnisko wydaje się kolejnym logicznym krokiem. Poznajemy odsłoniętą mapę i budujemy laboratorium. Teraz można budować prism tower. W między czasie wybuduj trzy, cztery elektrownie. Prism tower będą stanowiły doskonała obronę. W razie grania na mapie z dużą ilością wody, po fabryce broni buduje się port.
- Teraz należy zbadać sytuację, jeżeli odpieramy ataki przeciwnika, tworzymy chronosferę i maszynę do kontroli pogody. Ale przede wszystkim wysyłamy satelitę szpiegowskiego. Dalej zostaje ore purifier.
- Podczas rozbudowy wysyłamy jednostki piechoty lub zwiad na poszukiwanie rafinerii z ropą. Po ich znalezieniu wyślij tam inżynierów (na piechotę lub helikopterem)
Jak przygotować swoje siły?
- Znowu wszystko zależy od rodzaju przeciwnika. Podstawą jest jednak zdobywanie doświadczenia dla jednostek, widzimy je jako gwiazdki pojawiające się obok energii danej jednostki. Po ciężkich walkach, szczególnie w obronie bazy. Zawsze należy naprawiać swoje jednostki. Pojazdy w service depot albo przy użyciu IFV z inżynierami na pokładzie. Jednostek powietrznych na lotnisku i okrętów w porcie. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzamy fundusze, ale i zyskujemy doświadczone i silne jednostki. Czołg Grizzly o statusie weterana poradzi sobie z sowieckim rhino.
- Radzę przygotować obronę bazy poprzez budowanie pojazdów, a nie kolejnych struktur. Dlaczego? Ponieważ pojazdy zdobywają doświadczenie i można wykorzystać do ataku na przeciwnika.
- Z czego powinny składać się siły. Przede wszystkim skupiamy się na siłach lądowych, bo to one przeprowadzą główny szturm. Pięć Grizzly, 5 Mirage tanków i 5 prism tanków. Wsparcie lotnictwa jest pomysłem trafnym jedynie w momencie zniszczenia obrony przeciwlotniczej. Inaczej wygląda kwestia sił morskich. Alianci tak naprawdę królują na morzu. Dziesięć niszczycieli zapewni Tobie dominacje na wodzie. Jeżeli wiesz o tym, że przeciwnik popełnił błąd umieszczając swoje siły blisko brzegu przygotuj większą flotę i skutecznie połącz ją z główną ofensywą.
- Chronosfera i chronolegioniści doskonale nadają się do wojny podjazdowej. Szybki teleport za plecy przeciwnika, atak i natychmiastowa ucieczka są doskonałe. Pamiętaj, że możesz także teleportować za pomocą chronosfery jednostki wroga, wrzucając czołgi do wody, a okręty na ląd.
Jak zburzyć bazę wroga?
- W skirmih lub zabawie z żywym przeciwnikiem zmasowany atak może nie poskutkować. Wpierw należy zacząć od walki podjazdowej. Konstruuj szybkie grupy uderzeniowe (IFV, niewidzialne czołgi). Zniszcz jakąś strukturę lub kilka jednostek i uciekaj. Alianci mają szybsze jednostki, więc nie będzie problemów z ucieczką. W razie luk w obronie przeciwlotniczej wykorzystuj Harriery albo jeszcze lepiej wsadź na pokład transportera Blackhawk kilku inżynierów lub Tanie. Ta druga sabotuje budynki, a inżynierowie przejmą struktury, które od razu sprzedasz.
- Jeżeli masz możliwość ataku z morza - wykorzystaj to. Niszcz port, a potem budynki i pojazdy. Przeciwnik pozbawiony sił morskich nie będzie mógł odpowiedzieć na takie zaczepki.
- Koniecznie połącz się z satelitą. Otrzymasz dzięki temu możliwość atakowania każdego miejsca na mapie. Wykorzystaj w tym momencie urządzenie do kontroli pogody. Atakując jednostki lub co słabsze struktury (fabryki, laboratoria, elektrownie)
- Zawsze próbuj pozbawić przeciwnika prądu. Niszcząc elektrownie, a szczególnie elektrownie atomową.
- Po sporadycznych atakach i osłabieniu sił wroga można przejść do ofensywy. Odział uderzeniowy powinien składać się z czołgów grizzly lub mirage oraz koniecznie z prism tanków. IFV mogą pełnić rolę wsparcia na odległość. W bazie sowietów przede wszystkim należy zniszczyć cewki Tesli. Albo przez ich fizyczne zniszczenie albo przez zniszczenie elektrowni i odcięcie prądu. Pozbawienie przeciwnika energii unieruchomi jego obronę i spowolni jego linie produkcyjną. Dalej wyeliminować należy CY, fabrykę i baraki. W przypadku przeciwnika komputerowego taka kombinacja często kończy się sprzedaniem wszystkich struktur i zmasowanym atakiem na nasze wojska uderzeniowe. W przypadku żywego przeciwnika skutecznie zatrzyma jego możliwości rozbudowy.
- Ale czasem nasz oponent przygotował swoją obronę doskonale, a przebicie się do CY jest bardzo trudne wtedy należy zniszczyć jak najwięcej budynków, zaczynając od rafinerii i koparek, następnie pozbywamy się najdroższych budynków. W razie przygotowywania broni masowego rażenia, próbujemy oczywiście zniszczyć silosy lub kurtynę. Ewentualne niepowodzenie ataku musi być zakończone jak największymi stratami po stronie przeciwnika. Dodatkowo należy pamiętać, że w razie wyraźnej porażki (zbyt duże siły, błąd w taktyce) należy natychmiast się wycofać i kontynuować walkę podjazdową.