Drużyna i rozwój postaci | Porady Bounty Train Poradnik Bounty Train
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Zdobywanie doświadczenia
Zależnie od wybranego poziomu trudności zdobywasz różną ilość doświadczenia. Powinieneś być jednak w stanie dość szybko rozwinąć swoją postać. Rozwój polega na zwiększeniu jednego z trzech proponowanych, losowo wybranych parametrów. Są to zarówno umiejętności aktywne jak i bierne (tzw. perki), które mają znaczenie w walce, lecz nie tylko (np. perk zwiększający dochody z handlu).
Doświadczenie zdobywasz wykonując wszelakie zadania, szczególnie te od NPC oraz w ratuszu. Najwięcej jednak zdobędziesz go w trakcie starć z przeciwnikami. Dlatego czasem warto zmierzyć się z bandytami niż próbować im uciec lub płacić za puszczenie wolno.
Dobór członków drużyny
Członków drużyny, czyli twoich strażników, możesz znaleźć niemal na każdej stacji kolejowej a także nierzadko w obozach. Ilość członków drużyny jest w pewien sposób nieograniczona - możesz zakupić towarzysza i zostawić go na stacji, a dobrać do aktywnej gry przy innej okazji. Czasem podróżowanie z jednym z nisko-poziomowych sojuszników nie jest złe, jeśli np. przewozisz kontrabandę i obawiasz się aresztowania - możesz przekazać do więzienia tego nieco zbędnego pomocnika.
Ilość członków w aktywnej drużynie zależy od pojemności wagonu dla strażników. Do lokomotywy możesz dołączać tylko jeden wagon tego typu, dlatego jeśli chcesz zwiększyć swoje bezpieczeństwo, szybko szukaj takiego, który ma większą pojemność.
Przy wyborze sojuszników należy przede wszystkim sugerować się poziomem postaci (liczba na portrecie postaci). Awans na wyższych poziomach trudności jest wolny i bardziej opłaca się wymieniać towarzyszy niż awansować ich. Szczególnie dobrymi towarzyszami do walki są byli wojskowi w obozach Armii. Wiedz, że możesz przyłączyć do drużyny czterech członków swojej rodziny (za darmo) w trybie fabularnym, gdy wykonasz dla nich zadania i masz miejsce w wagonie (czasem po wykonaniu zadania mogą udać się do innych losowych miast).
Dobierając drużynę warto dobrze się zastanowić. Przy trzech członkach załogi dobrze, aby przynajmniej jedna z tych osób potrafiła pełnić funkcje wspomagające (leczenie, naprawa wagonów). Warto wiedzieć, że gaszeniem pożarów mogą zając się pasażerowie - nimi także kontrolujesz podczas walki - dlatego rozwój tej umiejętności nie jest tak ważny. Czasami zdarzyć się może, że ktoś z pasażerów posiada broń, lub jest np. lekarzem - jest to argument przemawiający za wożeniem przynajmniej jednego małego wagonu dla pasażerów.
Wskazówka: zwróć uwagę na umiejętności. W danej chwili możesz mieć aktywną tylko jedną z trzech dostępnych umiejętności, więc staraj się specjalizować bohaterów. Sam rozwój nieużywanych zdolności także się przydaje, lecz aby wykorzystać je w pełni, musisz podczas dowolnego postoju zmienić czynność, jaką będziesz wykonywał po aktywacji przycisku w trakcie walki.
Umiejętności
Przy rozwoju parametru Inteligencji zdobywasz możliwość nabycia nowych umiejętności (maksymalnie 3, choć losowi unikalni towarzysze potrafią mieć ich więcej). Każda z nich poprawia parametry posługiwania się określonym typem broni lub dodaje nowe umiejętności (np. naprawa, leczenie). Każda umiejętność wpływa na bohatera pasywnie oraz możesz wybrać jedną dominującą, której możesz dodatkowo używać aktywnie w trakcie walki jako umiejętność specjalna odnawiana po określonym czasie.
Strzelec wyborowy - zwiększa umiejętność posługiwania się strzelbami (broń o dużym zasięgu i sile ataku, jednak niskiej szybkostrzelności). Jej rozwój zwiększa szybkostrzelność i celność. Umiejętność specjalna pozwala oddać dodatkowy strzał bez przeładowania o większych obrażeniach i ze 100% szansą na zadanie obrażeń krytycznych.
Mechanik - pozwala bohaterowi naprawiać dziury w wagonach (pojawiające się dopiero przy dużym uszkodzeniu). Rozwój tej zdolności pozwala na zwiększenie maksymalnej ilości dokonywanych napraw (ilość noszonych materiałów, odnawia się przy odwiedzeniu miasta do maksymalnej wartości) oraz szybkość wykonywanych napraw. Umiejętność specjalna pozwoli na zwiększenie szybkości dokonywanych napraw przez określony czas. Warto posiadać jednego bohatera z tą zdolnością, jednak jako dodatkową (bez używania umiejętności specjalnej).
Strażak - zwiększa szybkość gaszenia pożarów. Umiejętność specjalna zwiększa ową szybkość jeszcze bardziej. Nie warto nabywać ani ulepszać tej umiejętności, jako że każdy bohater (oraz pasażerowie) potrafią gasić ogień. Jeśli rozpoczniesz jego ugaszanie gdy tylko się pojawi, każdy sobie z nim poradzi.
Inżynier - tą umiejętność możesz wybrać, jeśli czujesz taką potrzebę (w zależności od tego, na jakim poziomie trudności grasz, czy masz zamiar często brać udział w konfliktach zbrojnych). Zwiększa odporność pociągu na uszkodzenia. Umiejętność specjalna pozwala na pokonywanie zakrętów podczas ucieczki ze zmniejszonymi uszkodzeniami, jeśli wchodzisz w zakręt szybciej, niż powinieneś - przydatne jedynie podczas ucieczek.
Łucznik - łucznictwo to domena Indian, więc i towarzyszy werbowanych z tej grupy etnicznej. Jest to broń o niezbyt dużej szybkostrzelności i obrażeniach, lecz o wysokim mnożniku obrażeń krytycznych (to ten parametr zwiększa się przy ulepszaniu tej zdolności). Umiejętność specjalna pozwala zatruć przeciwnika przy trafieniu trucizną, która zmniejsza poziom jego zdrowia przez kilka sekund o podaną wartość.
Rewolwerowiec - jeśli chcesz, by twój bohater posługiwał się rewolwerem, ulepszaj tą umiejętność. Jest to broń krótkiego zasięgu z większym niż strzelba mnożnikiem obrażeń krytycznych, wysoką szybkostrzelnością i średnimi obrażeniami (jak i celnością). Jest to domyślna umiejętność głównego bohatera Waltera. Umiejętność specjalna pozwala na kilka sekund zwiększyć obrażenia i mnożnik trafień krytycznych.
Rzeźnik - jeśli nie grasz na bardzo wysokich poziomach trudności, umiejętność ta jest zbędna. Jej rozwój zwiększa szybkość zadawanych ciosów. Każdy z bohaterów potrafi walczyć wręcz, a gdy zauważasz, że przeciwnik próbuje wtargnąć na pociąg, a nawet gdy się do niego dostanie (lecz stoi od bohatera w pewnej odległości), ciągle możesz do niego strzelać. Strzelanie do walczących może spowodować zabranie punktów zdrowia obu postaciom. Umiejętność specjalna pozwala na kilka sekund otumanić oponenta. Pamiętaj, że przeciwnicy, którzy weszli na twój pociąg, będą chcieli odczepić twoje wagony, co wiąże się z ich stałą utratą.
Kanonier - jest to bardzo dobra umiejętność, warto by nawet dwóch lub więcej postaci posiadało tą umiejętność, szczególnie jeśli lubisz walczyć i montujesz w pociągu działka. Zdolność ta bowiem pozwala na zwiększenie celności z tych broni, w których dokładne namierzanie wroga jest trudne i wiele pocisków nie trafia. Umiejętność specjalna pozwala znacznie zmniejszyć czas przeładowania broni (przy wysokim poziomie tej umiejętności broń jest przeładowywana niemal natychmiast).
Medyk - warto mieć przynajmniej jednego medyka na pokładzie, szczególnie gdy nie posiadasz wagonu medycznego. Pozwala bohaterowie leczyć swoich towarzyszy (jednak nie siebie samego). Może się okazać jednak nieco zbędna, gdy stać cię na zakup leków i nosisz je w dużych ilościach przy sobie. Rozwój zdolności zwiększa tempo leczenia i ilość noszonych przy sobie medykamentów (odnawia się przy odwiedzeniu miasta). Warto zauważyć, że leczona postać nie może w tym czasie wykonywać żadnych czynności. Leczenie zajmuje sporo czasu, zmniejszyć go jednak może umiejętność specjalna, która natychmiastowo leczy pewną ilość zdrowia.
Niepokonany - zwiększa na stałe odporność na obrażenia. Umiejętność specjalna pozwala na kilka sekund aktywować całkowitą nieśmiertelność.
Handlarz - ta zdolność jest przydatna (szczególnie, gdy lubisz walczyć i napadać), lecz dopiero po wysokim jej rozwinięciu. Domyślnie zwiększa o 1% dochody z handlu, ze sprzedaży przedmiotów. Nie musi jej posiadać główny bohater. Umiejętność specjalna, gdy jest aktywna, zwiększa o 10% co poziom ilość łupów z plądrowania.