Nene's Headquarters | Solucja - DVD2 | Blue Dragon poradnik Blue Dragon
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Nene's Headquarters
Kiedy Nene wyrzuci Kluke z wielkiego droida, będziesz musiał ją uratować jako Shu. Mini-gierka polega na dwukrotnym wciśnięciu przycisku A w idealnym momencie. Jeśli ci się uda, odblokujesz Achievementa. |
UWAGA: Następne akapity dotyczą poziomu, na którym jesteśmy obarczeni ograniczeniem czasowym. Z tego też względu skupimy się tylko i wyłącznie na opisie przejścia. Wyszukiwanie mało istotnych przedmiotów pobocznych pozostawiamy twojej dobrej woli.
Nie ma czasu do stracenia - na ukończenie całej fortecy masz tylko godzinę! Staraj się więc unikać walki za wszelką cenę. Idź korytarzem na wschód, a w skrzyni znajdziesz Phoenix Wing. Podążaj tym korytarzem aż do samego końca.
1F Sand Chamber
Wejdź na ruchomą platformę i daj się przewieść na drugą stronę.
Boss - Land Shark
Pierwsza faza walki jest dość prosta. Jeśli będziesz używać magii wody, być może w ogóle nie dasz Land Sharkowi dojść do głosu. Fizyczne obrażenia również dają bardzo dobry efekt. Podobnie jest po przedmianie przeciwnika w bardziej zaawansowaną formę. Ilekroć zobaczysz komunikat, że Land Shark nagrzewa się do ognistego ataku, uderz go magią wody. |
Po walce stań w zielonym polu siłowym, a zostaniesz przeniesiony na wyższy poziom.
Nene's Fortress - 2F
Wyjdź przez drzwi. W miarę potrzeby skorzystaj z machiny leczącej i punktu zapisu. Idź wzdłuż korytarza, lecz weź pierwszy zakręt w lewo - w skrzyni znajdziesz zaklęcie Lv 5-Regenera. Przejdź tym wewnętrznym korytarzem do końca, a znajdziesz tez czar Lv 6-Resistus. Dojdź do końca zewnętrznego korytarza i przejdź przez drzwi.
2F Storm Chamber
Wejdź na platformę i przejedź na drugą stronę.
Boss - Sai, Kesu, Mai, Ku
To już nie przelewki - przed tobą stoi naraz cała czwórka droidów, z którymi walczyłeś pod koniec pierwszego aktu. W pierwszym rzędzie stoi trzech przeciwników, w drugim - jeden. Skup się na zniszczeniu tych pierwszych, najlepiej za pomocą magii Watera oraz ataków konwencjonalnych. Potrafią oni zadawać dość spore obrażenia, a także nadawać rozmaite negatywne statusy (w tym zamianę w Kelolona), dlatego też miej się na baczności i trzymaj magię uzdrawiającą w pogotowiu. |
Boss - Grand Szabo
Kiedy pokonasz 4 pomocników Szabo, sam szef postanowi się z tobą rozprawić. Aby móc zadawać mu obrażenia, musisz w pierwszej kolejności zniszczyć przyczepione do niego działa. Zrób to konwencjonalnymi atakami, jako że niektóre rodzaje magii naprawiają wyrzutnie, zamiast je niszczyć. Szabo ma zaskakująco mało HP - walka powinna skończyć się szybko i bezboleśnie. |
Nene's Fortress - 3F
Idź na wprost. Skręć w lewo i idź wzdłuż wewnętrznego korytarza (pamiętaj, by raczej omijać przeciwników!). W odnodze po prawej stronie jest skrzynia z zaklęciem Lv6-Cure-All. Dojdź do końca korytarza i przejdź przez drzwi.
3F Moon Chamber
Tutaj czeka na ciebie mini-gierka. Obejrzyj tutoriala, gdyż jest ona dość trudna. Twoim zadaniem jest zniszczenie dwóch grup uzbrojonych księżyców (najpierw 3, potem 4) za pomocą kontrolowanego przez Shu działa. Strzelasz za pomocą przyciska A, a przyciskiem B regenerujesz zdrowie drużyny (jest widoczne w lewym-górnym narożniku). Aby odblokować związanego z tą grą Achievementa, nie możesz pozwolić by drużyna odniosła jakiekolwiek obrażenia, a wszystkie twoje salwy musza być celne (tzn. zadawać obrażenia większe od zera). Pamiętaj: strzelaj tylko, gdy zobaczysz, że dany księżyc odwrócił się w twoją stronę i zaczął ładować swą broń. Nie skupiaj się też na ładowaniu broni przez przytrzymanie przycisku. |
Nene's Fortress - 4F
Idź wzdłuż korytarza. Zbierz zaklęcie Lv5-Erase, a nieco dalej, Lv6-Extractus. Dojdź do końca korytarza i przejdź przez drzwi.
Boss - Jumbo Mecha Robo
Wielkiego robota łatwo powalisz atakami konwencjonalnymi oraz magią wody. Kiedy wypluje ze środka 8 małych droidów, uważaj - każdy z nich wykonuje kontratak, bez względu na to w jaki sposób zadasz mu obrażenia. Jeśli użyjesz czaru Grounda, każdy z 8 robotów uderzy na postać rzucającą czar. Z drugiej strony, jeśli się nie pospieszysz, roboty będą mogły wrócić do cielska głównego droida i zregenerować siły. |
Nene's Fortress - 5F
Jeśli nieźle ci idzie z czasem (masz jeszcze około 20 minut), spokojnie rozejrzyj się po tym etapie i zbierz wszystkie czary: Lv5-Healus, Lv5-Reflecta, Lv5-Paralyze, Lv5-HP Max Up. Przejdź przez drzwi, by stoczyć ostatnią już w tym akcie walkę.
5F Servant Chamber
Naprzeciw tobie staje Yasato razem z grupą podobnych mu robotów. Zniszcz po kolei wszystkie droidy, zostawiając Yasato w spokoju. Po chwili bohaterowie zauważą, że należy zniszczyć kontrolujący go "odkurzacz". Tak też zrób, namierzając swymi konwencjonalnymi atakami "Controller" przy ciele robota.
Po krótkiej scence Zola tymczasowo odłączy od reszty, a ty znajdziesz się w komnacie Nene. Nastapi długa seria scenek, w której przewiną się dwie mini-gry. Obie polegają na odpowiednio szybkim wciskaniu pokazanych na ekranie przycisków. Pod sam koniec, gdy walczyć będziesz w Nene obsługującym głupawego strusio-robota, wybierz opcję "Flee" kiedy tylko pojawi się ekran walki. Zakończysz tym samym przygody na drugiej płycie.
Zarówno mini-gra, w której bohaterowie zdejmują obrożę Kluke, jak i pojedynek Shu ze strusiem związane są z Achievementami. W obu przypadkach warunkiem ich odblokowania jest bezbłędne wykonanie gierki. Jeśli popełnisz błąd, wróć do poprzedniego save'a i spróbuj ponownie. |