Ancient Hospital Ruins | Solucja - DVD1 | Blue Dragon poradnik Blue Dragon
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Ancient Hospital Ruins
Weź zawartość skrzyni na prawo od drzwi i wejdź do środka.
Ancient Hospital Ruins - 1F
Opróżnij tam kolejne dwa kufry, po czym wciśnij czerwony przycisk, a zapalisz światła. Rozejrzyj się po okolicy. W skrzyni na prawo od włącznika znajdziesz HP UP Elixir. Po okolicy krąży sonda alarmowa - jeśli cię wykryje, sprowadzi więcej robotów strażniczych (nic, z czym nie dasz sobie rady). Rozglądnij się po pomieszczeniach otaczających główną salę. Pamiętaj też, by przeszukiwać wszystkie szafki, półki i sterty gruzu - zdobędziesz w ten sposób sporo złota i przedmiotów.
Gdy wejdziesz do pokoju na zachód od centrum sali, zobaczysz scenkę, w której Kluke zacznie wspominać swoich rodziców. Dotknij stołu operacyjnego, a HP drużyny zostaną zregenerowane. Zbadaj jeszcze aparaturę na prawo od niego, by zebrać nieco więcej bonusów. Przejdź przez drzwi i wejdź po schodach na drugie piętro.
Ancient Hospital Ruins - 2F
Skieruj się na wschód, do Head Doctor's Room. Pokonaj znajdującego się tam robota. Drzwi są zamknięte - wróć więc do centrum drugiego piętra. Przejdź teraz na zachód. Pokonaj robota i weź ze skrzyni Silver Ring. Wróć do rozwidlenia i idź na południe, tam gdzie zobaczysz kolejny latający alarm. Pokonaj go (uprościsz walkę, jeśli zaatakujesz go jako pierwszy, przyciskiem X - dzięki temu nie zdąży on wezwać posiłków). Skręć tak, by skierować się do środka poziomu.
Zobaczysz tutaj nowy typ przeciwnika - owiniętego na mieczy typka o nazwie Wandering Wrath. W pilnowanej przez niego skrzyni jest Silver Bracelet. Idź dalej wzdłuż korytarza okalającego poziom i wciśnij kolejny przycisk. Zacznij wracać wzdłuż tego samego korytarza, zahaczając o do tej pory zamknięte pomieszczenia. W pierwszym z nich zastaniesz egipskie ciemności - przejdź po omacku na południe, a zobaczysz włącznik światła. Użyj go i weź zawartość dwóch skrzyń (z jednej z nich wyskoczy duch, z którym będziesz musiał walczyć). Nieopodal tego pomieszczenia zobaczysz schody - wyjdź po nich.
Ancient Hospital Ruins - 3F
Użyj włącznika światła. Skręć w stronę centrum piętra i wejdź w drzwi po prawej. Znów ciemność. Pokonaj kolejnego Wandering Wratha i weź ze skrzyni Silver Necklace. Przyjrzyj się aparaturze medycznej - zbierzesz nieco doświadczenia dla jednego z cieni. Przejdź do przeciwległego pokoju. Włącz światło, a odkryjesz punkt zapisu oraz skrzynię z 5xMedals. Przyjrzyj się całej aparaturze medycznej. Jeden z instrumentów doda 2 punkty doświadczenia cieniowi wybranej postaci.
Wyjdź przez dziurę w ścianie i ustaw się tak, by z pomocą kręgu walki sprowokować dwa psy do walki. Zejdź po schodach w dół
Ancient Hospital Ruins - 2F
Na prawo jest kolejne pomieszczenie z wyłączonym światłem - jest to centrum sterowania. Weź eliksir ze skrzyni, po czym użyj najbardziej oddalonego od wejścia przełącznika na ścianie po prawej (przy monitorach). Uruchomisz tym samym windę. Zidentyfikuj jeszcze jedno pomieszczenie na drugim piętrze, w którym nie byłeś - znajdziesz tam klucz do Head Doctor's Room. Tam też się skieruj. Weź Magic Crystal Ring ze skrzyni i pokonaj duchy, które się pojawią. Przyjrzyj się szafce po prawej, by zgarnąć klucz do sejfu. Użyj go na biurku, a otrzymasz kilka ciekawych przedmiotów, w tym "serduszka" jednokrotnego użytku, które zwiększą umiejętność Black/White magic wybranej przez ciebie postaci.
Wróć do centrum poziomu, dostając się tam od południa. Wejdź do windy i jedź na 3 piętro.
Ancient Hospital Ruins - 3F
Zacznij od pokonania dwóch par ognisto-lodowych psów. Pamiętaj, by łączyć je w pary za pomocą Monster Battle (tj. ogniste z lodowymi). Weź ze skrzyń MP Boost Elixir oraz Silver Earring. Przejdź na południe, a spotkasz kolejną "parkę". Pokonaj psy i weź Treasure Chest Key ze skrzyni. Idź teraz na północ - w ostatnim już niezbadanym pomieszczeniu znajdziesz dwa zamknięte kufry. Używając na nich klucza zdobędziesz Kelolon Powder oraz Magic Crystal Necklace. Zregeneruj siły, po czym przejdź przez bramę po drugiej stronie korytarza.
UWAGA: Upewnij się, że masz możliwość rzucania zaklęć Flare oraz Water!
Boss - Ice/Fire Wolf
Dwugłowy wilk posiada dwa tryby "działalności": lodowy oraz ogniowy. Jeśli zobaczysz, że przechodzi on w żywioł ognia, atakuj go wodą, jeśli w lód - ogniem. To w zasadzie cała filozofia tej bitwy. Tak naprawdę nie jest ona trudna, na pewno łatwiejsza od poprzedniego bossa. Twoje zaklęcia powinny zabierać przeciwnikowi sporo ponad 100 HP na rundę. Uważaj, by nie pomylić żywiołu, gdyż w takim wypadku uzdrowisz potwora zamiast go zranić. Jeśli nie posiadasz jednego z potrzebnych zaklęć, zmianę żywiołu przeciwnika wywołasz atakując go konwencjonalnie. Nie zadasz mu w ten sposób zbyt dużych obrażeń, ale osiągniesz swój cel.
Gdy będzie już po wszystkim, rozejrzyj się po arenie walki z bossem - znajdziesz tu 3 skrzynie, a w nich chociażby Magic Crystal Bracelet czy 7xMedals. Przejdź dalej na północ i porozmawiaj z Marumaro. Aktywuj teleporter. Po kolejnej scence dotykaj kolejno kulistych pojemników, które przeszukuje Maro. Znajdziesz nieco więcej medali. Pojemnik zawierający poszukiwane przez ludka lekarstwo jest po prawej stronie pomieszczenia. Gdy go otworzysz, nastąpi kolejna seria scenek.