Rozdział 3 - Port Anderson II | Akt 2 Bionic Commando Bionic Commando poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 19 września 2019
Rozdział 3 - Port Anderson II
Ukryte bonusy: 6
Opis przejścia etapu: Zignoruj okoliczne latające maszyny, bo nie zostaniesz przez nie zaatakowany. Zbliż się do ogromnej konstrukcji znajdującej się na wprost od miejsca startu i zacznij się na nią wspinać z użyciem linki. Po znalezieniu się na samej górze będziesz mógł podnieść pierwszy bonus .
Zeskocz śmiało na dół, lecąc w stronę oznaczonego przez grę budynku. Wylądujesz na nieco innej konstrukcji, ale za to w okolicy odnajdziesz drugi bonus . Dopiero teraz wykonaj skok w stronę oznaczonego przez grę magazynu i śmiało wejdź do środka.
Znajdujących się wewnątrz magazynu wartowników likwiduj z użyciem karabinu lub linki. Nie radzę używać granatnika ani granatów, bo te elementy arsenału wkrótce Ci się bardzo przydadzą. Rozglądaj się też na bieżąco za nowymi zapasami. Ruszaj prosto, ale po drodze zbadaj prawą ścianę. Przyczep się do niej, podciągnij do góry i zabierz ze skrytki trzeci bonus .
Zbliż się do wyjścia z magazynu i chwyć się pobliskiej metalowej konstrukcji, dzięki czemu dofruniesz do niewielkiego balkoniku. Szybko udaj się teraz w lewo, podnosząc amunicję do granatnika. Przygotuj się na pojawienie usprawnionych Biomechów. W sumie do pokonania będą trzy maszyny, przy czym w danym momencie będziesz walczył nie więcej niż z dwoma mechami.
Mechy zastosują tu dosyć nietypową taktykę. Główny atak maszyn polega bowiem na wzbiciu się w powietrze i wysyłaniu w Twoją stronę kul energii. Pojedynczy kontakt z kulą poważnie Cię zrani, a seria zabije, tak więc musisz się umiejętnie przemieszczać i chować. Oprócz tego musisz być gotowy na to, że mechy co jakiś czas mogą spróbować Cię staranować, tak więc w takich momentach należy umiejętnie uskoczyć na bok.
Mechy możesz zwalczać na kilka różnych sposobów. Do eliminacji maszyn podczas gdy znajdują się one w powietrzu używaj granatnika, a gdy wylądują na ziemi korzystaj szybko ze zwykłych granatów. Warto także podejmować próby wykonywania ataków Zip Kick czy uderzeń specjalnych opierających się na wykorzystaniu paska adrenaliny.
Jak zapewne zdążyłeś zauważyć, nie wystarczy Ci amunicji do zlikwidowania wszystkich mechów. Po jej wyczerpaniu ruszaj w stronę oznaczonego przez grę punktu kontrolnego. Wkrótce w okolicy wyląduje pod. Szybko udaj się w to miejsce i zabierz nowy granatnik, z użyciem którego będziesz się mógł pozbyć Biomechów.
Podczas próby dotarcia do poda zwróciłeś zapewne uwagę na zawieszony w powietrzu czwarty bonus , który możesz teraz zdobyć. Ostrzegam jednak, że nie będzie to łatwe. Musisz rozbujać się na balkoniku, perfekcyjnie wymierzyć skok i nie wpaść do wody. Po zebraniu bonusowego przedmiotu ruszaj w stronę punktu kontrolnego.
Nowi przeciwnicy pojawią się przy budynku zlokalizowanym na prawo od Twojego celu i dobrze byłoby się nimi w miarę możliwości zająć, zwłaszcza że odnajdziesz tam cenne zapasy. Zbadaj także tyły budynku, co pozwoli Ci wejść w posiadanie piątego bonusu .
Ruszaj w stronę oznaczonej przez grę strefy. Przyczep linkę do panelu ogromnego działa i wciśnij parę razy przycisk B żeby go wyrwać. Następnie w dobrze poznany sposób włam się do stacji przekaźnikowej. Zwróć uwagę na pod, który wylądował w okolicy. Zawiera on karabin maszynowy, tak więc udaj się w to miejsce tylko jeśli wyczerpałeś amunicję do granatnika.
Musisz teraz powrócić do magazynu, w którym wcześniej odnalazłeś jeden z bonusowych przedmiotów. Tym razem nie wpadniesz tu żadnych nowych przeciwników. Wrogowie pojawią się dopiero przy wyjściu z magazynu, stojąc na dachu pobliskiego budynku. Rozpraw się z nimi z większej odległości lub przeskocz do nich i pokonaj ich w bezpośrednich starciach.
Po rozprawieniu się z przeciwnikami skorzystaj z wystającej konstrukcji żeby przedostać się do dalszej części planszy. Sukcesywnie przemieszczaj się w stronę oznaczonej przez grę strefy, wykorzystując okoliczne budynki do tego żeby się odpowiednio rozhuśtać na linie. Docelowo powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym znajduje się wyłączone pole minowe.
Musisz naturalnie korzystać z rozmieszczonych w okolicy min, co pozwoli Ci zbliżyć się do kolejnego celu misji. Nie próbuj wspinać się na dachy wyższych budynków, które napotkasz po drodze, bo są one skażone przez promieniowanie. Kieruj się w stronę widocznych w oddali dwóch brązowych budynków i przedostań się na dach tego bliżej położonego.
Zauważ, że zbliżyłeś się do drugiego działa. Oznacza to niestety spore kłopoty, a to dlatego, że w okolicy pojawią się nowe Biomechy. Na razie jednak postaraj się przedostać w to miejsce i pozbyć się wszystkich standardowych przeciwników. Często używaj linki i pozostawaj w ciągłym ruchu, nie dając się namierzyć wrogim maszynom.
Do walki z Biomechami początkowo musisz używać granatnika lub zwykłych granatów. Uważaj przy tym żeby nie spaść na dół, bo w większości przypadków oznaczałoby to szybką śmierć. Opcjonalnie możesz także popróbować ataków z użyciem linki, ale byłyby one dość ryzykowne.
Po upływie około minuty w okolicy wyląduje pod, do którego warto się możliwie jak najszybciej przedostać. Zabierz z poda wyrzutnię rakiet, z użyciem której pozbycie się pozostałych mechów będzie dziecinnie proste. Po zakończonych walkach w dobrze poznany już sposób wyrwij panel z drugiego działa.
W okolicy znajduje się stacja przekaźnikowa, do której musisz się włamać. Umożliwi Ci to skorzystanie z pobliskiego pola minowego. Pamiętaj o tym żeby dokładnie wymierzyć sobie każdy skok, bo bardzo łatwo tu o pomyłkę.
Po dotarciu na dach oznaczonego przez grę budynku zignoruj chwilowo wyjście i ruszaj prosto. Zbliż się do krawędzi budynku, a na dole zauważysz ostatni szósty bonus . Musisz się naturalnie opuścić w celu pozyskania tego przedmiotu. Powróć teraz na górę i wskocz do magazynu przez dziurę w dachu.