Sterowanie, walka i moce Aidena | Poradnik do Beyond Dwie Dusze Beyond: Dwie Dusze poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Na tej stronie poradnika do gry Beyond: Dwie Dusze zamieściliśmy komplet informacji pomocnych w przygotowaniu się do przejścia gry po raz pierwszy. Dowiesz się jak prezentuje się sterowanie, na jakich zasach rozgrywane są walki, oraz jakimi mocami dysponuje Aiden, który towarzyszy Jodie przez całą grę.
Sterowanie w Beyond: Dwie Dusze
W Beyond: Dwie Dusze standardowo przemieszczasz się lewym analogiem, prawy natomiast służy do interakcji z przedmiotami/osobami oznaczonymi białą kropką. Wykonasz w ten sposób dużą część dostępnych w grze działać. Wszystkie pozostałe realizujesz poprzez wykonywanie pojawiających się na ekranie poleceń. Gra może wymagać od ciebie wciśnięcia konkretnych przycisków, ruszenia analogiem w określony sposób lub wychylenia odpowiednio pada.
Tym co może początkowo sprawić nieco problemów jest walka oraz wykorzystywanie mocy Aidena. W pierwszym przypadku twoim zadaniem jest ruszanie odpowiednio prawym analogiem w momencie, gdy nastąpi zwolnienie czasu. Na normalnym poziomie trudności gra nie pokazuje ci dokładnych kierunków i musisz je wyczytać z ruchów Jodie. Jeżeli widzisz, że bohaterka próbuje zrobić unik, wychyl analog w tą samą stronę. To samo dotyczy bloków oraz ataków. Zawsze postępuj zgodnie z ruchem dziewczyny.
Moce Aidena
Inną kwestię stanowią moce Aidena. Poniżej znajdziesz ich pełną listę.
1. Uderzenie - podstawowa moc Aidena. Możesz jej użyć na rzeczach oznaczonych niebieskimi kropkami. Aby wykonać atak, przytrzymując cały czas L1 pociągnij oba analogi do siebie, a następnie puść w tym samym momencie (nadal trzymając L1). Czasami nie będziesz mógł maksymalnie odciągnąć dwóch niebieskich kropek. Puść wtedy obie gałki i spróbuj jeszcze raz.
W niektórych przypadkach po przytrzymaniu L1 dwa punkty będą znajdować się daleko od niebieskiej kropki, a nie na niej. Musisz wtedy przechylać analogi do wewnątrz pada, zamiast do siebie.
2. Tworzenie tarczy / Przejmowanie umysłu / Duszenie - mocy tej używasz w podobny sposób jak uderzenia. Różnica polega na tym, że nie puszczasz analogów i przechylasz je cały czas do środka pada. Tarczy możesz użyć tylko w określonych przez grę miejscach, przejmowania umysłu na przeciwnikach posiadających pomarańczową poświatę, a duszenia na wrogach świecących na czerwono.
3. Leczenie - leczenia możesz użyć na osobach z zieloną poświatą. Mają one dodatkowo zielone punkty na swoim ciele, wskazujące miejsce rany. Aby uleczyć daną postać, przytrzymuj cały czas L1 i tak kieruj analogami, żeby dwa punkty przysłoniły chore miejsce.
4. Wyciąganie wspomnień - wspomnienia możesz wyciągać z przedmiotów oraz ludzi, z których wydobywa się mały niebieski strumień. Aby to zrobić, przytrzymuj cały czas L1 i ustaw oddalony od Jodie punkt tuż obok wylotu strumienia, a bliższy punkt kilka centymetrów wyżej. Twoim celem jest skierowanie strumienia na głowę bohaterki.