Navajo | Solucja Beyond Dwie Dusze Beyond: Dwie Dusze poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 7 kwietnia 2023
Ta strona poradnika do gry Beyond: Dwie Dusze zawiera opis przejścia sceny Navajo. To etap rozgrywający się na farmie zamieszkiwanej przez indiańską rodzinę. Jodie może pomóc w codziennych obowiązkach. W rozdziale tym pojawia się również tajemniczy wielki potwór. Etap kończy się uczestnictwem w indiańskim rytuale.
Osiągnięcia: [Szamanka], [Nie tylko piasek]
Bonusy: [Oprawa wizualna Beyond: Two Souls], [Pakiet projektów #9]
Ten rozdział rozpoczniesz na poboczu drogi. Idź cały czas prosto, aż dojdziesz do pierwszych zabudować. Po zapukaniu do domu mieszkalnego poczekaj chwilę, a Indianie zaproszą cię na kolacje. Zjedz razem z nimi rozmawiając na różne tematy i udaj się na spoczynek. Po przebudzeniu spróbuj wyjść z pokoju. Drzwi będą zamknięte. Aby je otworzyć, musisz przekręcić klucz z drugiej strony. Aidan świetnie się do tego nadaje. Po opuszczeniu pokoju, spróbuj wyjść na zewnątrz. Natkniesz się tam na ducha, który przestraszy Jodie.
Drugiego dnia porozmawiaj ze starym Indianinem i zgódź się pomóc przy gospodarstwie. Na początku otrzymasz zadanie przyniesienia wody dla owiec. Aby to zrobić, podejdź do studni i użyj jej, wykonując pojawiające się na ekranie polecenia. Gdy wiadro będzie pełne, zanieś je do wskazanego budynku.
Druga praca polega na dostarczeniu siana. Znajdziesz w je stodole. Po wejściu do środka obejrzyj książkę z prawej, a następnie wejdź po drabinie. Jodie nie będzie miała siły, żeby ściągnąć siano, ale Aiden może jej w tym pomóc. Przedmiot musisz dostarczyć do starego Indianina czekającego w zagrodzie z owcami.
Po wykonaniu zlecenia udaj się do pozostałych na obiad. Jedząc porozmawiaj na kilka tematów, a następnie podejdź do zagrody z końmi. Jedno ze zwierząt nie będzie zbyt posłuszne. Podejdź do niego. Jodie uspokoi konia, żeby Aiden mógł przejąć nad nim kontrolę i zaprowadzić do boksu. Ostatnie co musisz to zrobić, to się wykąpać. Prysznic znajdziesz po dużym zbiornikiem wody. Wejdź do środka i wykonuj pojawiające się na ekranie polecenia, żeby wykonać czynność.
Gdy ponownie znajdziesz w się domu, znowu spróbuj wyjść na zewnątrz. Tym razem ci się uda. Pochodź trochę po gospodarstwie, a pojawi się olbrzymia istota. Musisz przed nią uciekać wykonując uniki i wciskając odpowiednie przycisk. Jeżeli się nie pomylisz, zdobędziesz osiągnięcie [Nie tylko piasek]. Ostatecznie jednak Jodie zostanie schwytana. Uratuj ją używając mocy Aidena.
Następnego dnia znajdziesz się w zagrodzie z oswojonym wcześniej koniem. Wejdź na niego i jedź za swoim indiańskim towarzyszem. Zatrzymacie się pod jednym z drzew, gdzie Jodie dowie się szczegółów na temat duchowych obrońców. Po krótkiej wymianie zdań ponownie wsiądź na wierzchowca i udaj się do studni. Aby ją naprawić, musisz z pomocą Aidena pozbyć się krzaków blokujących wiatrak.
Gdy to zrobisz, wejdź do budynku, obok którego stał dziwny duch. Po zbadaniu znajdujących się w środku przedmiotów, będziesz mógł wrócić na zewnątrz. Znajdziesz się wtedy w płonącej wiosce, gdzie musisz wykonywać odpowiednie uniki. Jak krótka scenka dobiegnie końca, wsiądź na konia i jedź dalej prosto pod skalnym łukiem.
Droga zaprowadzi cię do opuszczonego fortu, gdzie musisz znaleźć szablę i kapelusz zawierające wspomnienia sprzed wielu lat. Najłatwiej odszukać przedmioty Aidenem. Gdy je już zbadasz, jedź droga prosto, aż do uschniętego drzewa. Tam ponownie wciel się w Aidena i poszukaj niebieskiego płomienia. Używając na nim mocy wskażesz Jodie miejsca zakopania artefaktów. Przyjrzyj się wszystkim ukrytym przedmiotom, sprawdzając na końcu metalowy talizman. Gdy skończysz, twój niewidzialny towarzysz odkryje kolejne podobne przedmioty. Po ich wykopaniu i zbadaniu wspomnień, pojedź konno z powrotem do domu Indian.
Na miejscu okaże się, że Paul został ranny. Pójdź szybko do jego pokoju, powiedz do niego kilka zdań, a następnie ulecz mocami Aidena. Za pomocą analogów musisz umieścić oba punkty w miejscu rany (zielony punkt). Gdy skończysz, idź porozmawiać z siedzącą w kuchni babcią. Po otrzymaniu ostatniego talizmanu wyjdź na zewnątrz i zabierz drewno leżące po lewej. Musisz je podpalić, korzystając z kanistra benzyny. Po rozpaleniu ognia, chwyć jeden z opartych o ścianę kijów, a następnie narysuj widziany wcześniej wzór (X). Przypomina on narysowanego w okręgu człowieka.
Niestety do odprawieniu rytuału zabraknie jednej osoby. Jej miejsce może zająć Aiden. Wciel się w niego i użyj mocy na leżącym na ziemi przedmiocie. Po dłuższej animacji Jodie zemdleje, a duchy Indian nie będą mogły same odpędzić bestii. Pomóż im używając Aidena. Jeżeli wszystko wykonałeś poprawnie, zdobędziesz trofeum [Szamanka].
Gdy ponownie odzyskasz kontrolę nad postacią, udaj się za pozostałymi na indiański cmentarz. Odbędzie się tam pogrzeb starej Indianki. Jak ceremonia dobiegnie końca, pobiegnij miedzy skały ścieżką po lewej. Dojdziesz w ten sposób do jaskini, gdzie Jodie odkryje ciekawe malowidła. Chwilę później rozpocznie się scena pożegnania, podczas której możesz przytulić lub pocałować Jaya. Bez względu na decyzję, epizod zakończy się opuszczeniem poznanej rodziny.