Porady ogólne w Beat Cop Beat Cop poradnik
Dzięki tej stronie dowiesz się, jak grać w Beat Cop, dowiesz się więcej o normie mandatowej oraz o rywalizujących ze sobą frakcjach w Beat Cop.
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
1. Najważniejszą walutą w tej grze jest czas. Każdego dnia zaczynasz o godzinie 8.00 i kończysz służbę o 18.00. Podczas rozmów czas się zatrzymuje i na zegarku zamiast godziny zobaczysz litery "Zzz" (czas wtedy "śpi"). Nie musisz spieszyć się z rozmową ani podejmować decyzji w pośpiechu, choć przy niektórych wyborach zobaczysz niebieski pasek, który ma wskazywać na dynamiczną reakcję na zdarzenie.
2. Będziesz potrzebował dużej wprawy aby wywiązać się ze wszystkich zadań oraz wezwań w ciągu dnia. Bieganie to podstawa i do zwiększenia wytrzymałości warto regularnie jeść w kilku punktach na mapie. W ten sposób uzupełniasz staminę, wyznacznik wytrzymałości. Jeśli jest za niska, podczas biegu będziesz się szybciej męczył oraz Jack zacznie narzekać, że jest głodny. Na początku zawsze możesz liczyć na darmowe śniadanie w jadalni Moonwalk oraz na paczkę pączków w sklepie obok kościoła (tylko jeśli Twój szacunek z ludnością jest dostatecznie wysoki).
3. Prawie każda czynność ma wpływ na jedną z trzech frakcji oraz na ludzi mieszkających w dzielnicy. Sporo sytuacji ma wpływ na więcej niż jedną grupę. Skrajnie zła opinia u Policji, Mafii czy Gangu (Crew) zakończy grę (w mniej lub bardziej brutalny sposób)! Dobra opinia czasem otwiera nowe możliwości i zazwyczaj pozwala zrobić coś przeciwko danej frakcji bez obawy o przykre konsekwencje. Szacunek u danej frakcji ma również wpływ niektóre rozmowy. Również ludzie na ulicy będą wypowiadać pochlebne lub nieprzyjemne komentarze. Jeśli ktoś ma jakąś sprawę lub zlecenie dla ciebie, nad jego głową wyświetli się dymek.
4. Słuchaj sierżanta! Przydzieli ci on codziennie nowe zadania, a najczęstszym będzie norma mandatowa, która należy wykonać na każdej zmianie. Czasami będzie chciał, abyś wypisał nie tylko określoną liczbę mandatów, ale wystawił je za konkretną rzecz np. niesprawne światła. Pamiętaj, aby skupić się tylko na takich samochodach, ponieważ mandaty wypisane za inne wykroczenie nie będą liczyć się do codziennego limitu. Ludzie będą czasem oferować łapówki za darowanie mandatów. Czas pozostały do końca dnia i twoje relacje z Policją powinny decydować, czy warto przyjąć pieniądze. Pamiętaj również, że zdarzają się prowokacje: łapówkarstwo to przestępstwo.
5. Mandaty możesz wlepić klikając na samochód i wybierając odpowiednią opcję (wcześniej możesz sprawdzić niektóre elementy jak np. pozostały czas parkowania). Z czasem nabierzesz wprawy i rozpoznasz, kiedy możesz wpisać mandat bez sprawdzania (parkowanie na zakazanej strefie). Wtedy wystarczy kliknąć bloczek mandatowy na pasku i wybrać odpowiednie auto.
6. Rozmawiaj ze swoimi kolegami przed rozpoczęciem służby. Oprócz wielu zabawnych kwestii możesz dowiedzieć się np. czy tajniacy z wydziału wewnętrznego będą na ulicy cię szpiegować albo czy twoi koledzy nie robią nalotu na gang w twoim rewirze (co możesz przekazać danej frakcji, aby zdobyć jej zaufanie).
7. Pieniądze są ważne przez większość gry. Będziesz ich potrzebował do spłacenia alimentów co kilka dni, inaczej gra zakończy się przedwcześnie. Za dolary kupisz również jedzenie, narkotyki lub poprawisz swoją reputację, wykupując "posługę" u księdza. Stałą pensję zdobędziesz, jeśli wyrobisz normę mandatów. Przy okazji, jeśli wypiszesz dwa razy więcej mandatów niż wynosi norma, otrzymasz premię. Pieniądze otrzymasz również z zadań, partii pokera, łapówek oraz zleceń od Mafii/Gangu.
8. Jeśli chcesz rozwikłać wątek główny - sprawę kradzieży u Senatora - czeka cię długa i kręta droga. Musisz dokładnie korzystać z informacji, które zdobędziesz. Będą zawarte w notesie. Jeśli otrzymasz informację, żeby z kimś się skontaktować w danej godzinie to musisz to zrobić. Inaczej możliwości przepadają i blokujesz sobie ścieżkę do rozwiązania sprawy. Czasami przez wiele dni sprawa nie ruszy do przodu, więc musisz być cierpliwy i czujny.
9. Po kilku dniach gry będzie pojawiał się codziennie handlarz narkotyków (dymek z uśmiechniętą buźką). Możesz go zignorować, kupić narkotyki (kosztuje około 50,60$; otrzymasz +5 do staminy) lub zaaresztować dilera (-15 do relacji z gangiem; +10 u Policji). Diler będzie się pojawiał codziennie, więc może ci służyć do szybkiego podreperowania relacji z kolegami w mundurach lub natychmiastowym uzupełnieniu staminy. Również co kilka dni mafia będzie zbierać haracz zawsze z dwóch sklepów w okolicy. Jeśli zareagujesz i przeszkodzisz wysłannikom mafii w ich pracy, otrzymasz +3 punkty relacji z Policją, -10 u Mafii oraz twój szacunek u mieszkańców wzrośnie. Czasami dostaniesz powiadomienie, o które sklepy chodzi, ale niekiedy sam musisz odszukać te, których sprawa dotyczy. Łatwo to rozpoznać: przed sklepem, z którego właśnie ściągany jest haracz, zawsze stoi na czujce członek mafii ubrany na czarno.
10. W kościele możesz załatwić sobie "rozgrzeszenie" u jednej z dwóch grup przestępczych. Oddając 200$, możesz poprawić o 10 punktów relację z gangiem lub mafią. Jeśli już uzbierałeś na alimenty lub któraś z frakcji krytycznie cię nie lubi, warto odwiedzić księdza Mushrooma. Możesz skorzystać raz dziennie z takiej usługi.