Banishers: Wszystkie Zmory Banishers Ghosts of New Eden poradnik, porady
Zmory (Scourge) to trudni przeciwnicy w Banishers Ghosts of New Eden. Z tej strony poradnika dowiecie się gdzie je znaleźć, jak je wywołać i jak zdobyć Złogi Zmory (Scourge Accretion).
Ostatnia aktualizacja: 26 lutego 2024
Zmory to opcjonalni przeciwnicy, z którymi Red i Antea mogą stanąć w szranki w Banishers Ghosts of New Eden. Pojawią się one na mapie dopiero po pokonaniu pierwszego bossa gry, Bestii. By stawić czoła Zmorze, musicie odnaleźć miejsce pełne duchowej energii i przeprowadzić rytuał Wywołania Zmory. Podobnie jak w innych opcjonalnych walkach, podczas starcia obowiązuje specjalna zasada zmieniająca przebieg walki. Za pokonanie Zmory otrzymacie wzrost wszystkich statystyk oraz Złóg Zmory, rzadki przedmiot służący do ulepszeń. Na tej stronie wypisaliśmy wszystkie Zmory w grze, przypisane do nich zasady oraz jak z nimi walczyć.
Niektóre z nawiedzonych miejsc są nieskończone - można podchodzić do nich wiele razy, lecz pojedyncze ukończenie wystarczy, by gra uznała je za zaliczone. Przy nieskończonych nawiedzonych miejscach zawarliśmy więc tylko porady dotyczące ich pierwszego ukończenia.
- Mroczny Las - Zmora #1
- Mroczny Las - Zmora #2 (Nieskończona)
- Mroczny Las - Zmora #3 (Nieskończona)
- Mroczny Las - Zmora #4
- Wyżyna Pleasant - Zmora #1
- Wyżyna Pleasant - Zmora #2
- Żyzne Pola - Zmora #1
- Żyzne Pola - Zmora #2
- Żyzne Pola - Zmora #3
Mroczny Las - Zmora #1
- Lokacja: Na plaży przy Legowisku Reda, gdzie główny bohater trafił po prologu gry.
- Zasada: Więcej zadawanych obrażeń gdy Red ma pełne zdrowie.
- Komentarz: Przeciwnikiem jest słabsza forma Bestii, pierwszego bossa gry. Choć sam wróg jest słabszy, sama walka jest trudniejsza, potrafi on bowiem przyzywać opętane wilki. Walczcie ze Zmorą na dystans przy pomocy karabinu i eliminujcie wszystkie wilki zanim skupicie się na bossie. Celujcie w głowy wszystkich wrogów, bowiem są to ich słabe punkty. Póki trzymacie Zmorę na dystans, będziecie musieli martwić się tylko o atak szarżą, który jest oznaczony pomarańczowym błyskiem i łatwy do uniknięcia odskokiem w bok.
Mroczny Las - Zmora #2 (Nieskończona)
- Lokacja: Na północny zachód od schronienia Kryjówka Jacoba, za Pełzającym bluszczem.
- Zasada: Ładowane ciężkie ataki zadają zwiększone obrażenia.
- Komentarz: Zmierzycie się ze zmodyfikowaną wersją Aul' Saula. Walka jest wymagająca głównie ze względu na obowiązującą zasadę. Boss jest za duży by ładowane ciężkie ataki go zachwiały, macie więc czas jedynie na jeden cios zanim zostaniecie trafieni. Pozostałe ataki nie robią mu niemal nic - przyzywa on też opętane zwłoki, których Antea nie może się efektywnie pozbywać przez jej brak możliwości ładowanych ciężkich ataków. Grajcie defensywnie - wystawiajcie wroga na ładowany cios blokując i parując jego zamachy kosą lub po zakończeniu wrogiej serii ciosów. Uważajcie na pociski w postaci widmowych kruków, omijając je unikami w bok, oraz trzymajcie się z dala od obszarów, które boss pokryje kolcami. Eliminujcie też zwykłych wrogów zanim skupicie się na bossie - już jeden potrafi napsuć krwi, zaś kilku naraz oznacza szybką śmierć. Okazjonalnie boss przybierze postać widma - spróbujcie go wtedy trafić naładowanym atakiem, ponieważ zadacie mu znacznie zwiększone obrażenia. Ta zmora jest nieskończona - nieskończone nawiedzone miejsca opisaliśmy szczegółowo na oddzielnej stronie poradnika
Mroczny Las - Zmora #3 (Nieskończona)
- Lokacja: W jaskini w obszarze na północny wschód od obozu myśliwskiego, za kamienną barierą, którą można zniszczyć umiejętnością Wybuchu.
- Zasada: Większe obrażenia zadawane przez Idealną zamianę, po Parowaniu, Biegu i Uniku.
- Komentarz: Zmierzycie się ze słabszą formą Bestii. Starcie jest trudniejsze, jesteście bowiem zmuszeni do walki wręcz przez obowiązującą zasadę. Waszym najlepszym źródłem obrażeń będzie parowanie - zamachy przeciwnika są dosadnie oznaczone i dość łatwo je sparować. Gdy boss odskoczy dalej, biegnijcie za nim i uderzcie go atakiem podczas sprintu. Nie marnujcie waszych Wygnań na bossa - przez zasadę walki nie zadadzą one mu znaczących obrażeń. Używajcie ich na normalnych przeciwnikach, bowiem ich mniejsze paski zdrowia bardziej ucierpią. Ta zmora jest nieskończona - nieskończone nawiedzone miejsca opisaliśmy szczegółowo na oddzielnej stronie poradnika.
Mroczny Las - Zmora #4
- Lokacja: Na obszarze na wschód od schronienia Wysoko położona jaskinia, przy zniszczonej drewnianej konstrukcji.
- Zasada: Pokonywanie przeciwników przywraca Wywary. Użycie Wywaru zadaje obrażenia obszarowe wokół grywalnej postaci.
- Komentarz: Zmierzycie się ze słabszą wersją Aul' Saula. Ta walka nie powinna sprawić wam przesadnych problemów - choć wrogowie są nieco bardziej wytrzymali, każde zabójstwo przywraca wam jeden z waszych Wywarów, pozwalając wam leczyć się niemal w nieskończoność. Wypicie Wywaru niedaleko wroga zada mu też pokaźne obrażenia.
Wyżyna Pleasant - Zmora #1
- Lokacja: Daleko na zachód od Fort Jericho, za Pełzającym bluszczem.
- Zasada: Większe zadawane obrażenia gdy Antea ma mało punktów energii duchowej.
- Komentarz: Zmierzycie się ze słabszą wersją Aul' Saula. Spróbujcie jak najszybciej pozbyć się waszej energii duchowej - umiejętność Usidlenia jest droga i kupi wam kilka cennych sekund. Gdy naładuje się wasz pasek Wygnania, użyjcie go, gdy macie mało energii. Walka nie powinna sprawić wam przesadnych problemów.
Wyżyna Pleasant - Zmora #2
- Lokacja: Na północny zachód od Fort Jericho, po drodze do Posiadłości Blighów.
- Zasada: Więcej obrażeń zadawanych przez Skok.
- Komentarz: Zmierzycie się ze słabszą formą Bestii. O tej walce nie ma zbyt wiele do powiedzenia - używajcie Skoku przeciw wrogowi ilekroć tylko możecie. Pomniejsi przeciwnicy pojawiają się rzadko, ale eliminujcie ich od razu - możecie na nich odnowić energię duchową.
Żyzne Pola - Zmora #1
- Lokacja: Na początku regionu, przy bocznej ścieżce po wyjściu z opuszczonego portu przemytników.
- Zasada: Wygnanie odnawia się szybciej i zadaje większe obrażenia.
- Komentarz: Zmierzycie się ze słabszą formą Bestii. W tej walce musicie pamiętać o jednym - na bieżąco eliminujcie zielone widma pojawiające się na skałach wokół areny. Jeśli zaniedbacie ich eliminację, pod koniec walki będziecie atakowani i ostrzeliwani ze wszystkich stron, co może prowadzić do bardzo szybkiego zgonu. Pozbywajcie się zielonych widm, a walka powinna pójść gładko.
Żyzne Pola - Zmora #2
- Lokacja: W północnej części regionu, niedaleko pól uprawnych.
- Zasada: Każdy atak zwiększa obrażenia. Efekt resetuje się po otrzymaniu obrażeń.
- Komentarz: Kluczowym podczas walki będzie unikanie otrzymywania obrażeń. Grajcie defensywnie, wykonujcie szybkie serie ciosów i natychmiast się oddalajcie. Możecie sobie pomóc karabinem, który również skaluje się z modyfikatorem pojedynku. By uniknąć chaosu, starajcie się jak najszybciej eliminować pomniejszych przeciwników, którzy pojawią się na mapie.
Żyzne Pola - Zmora #3
- Lokacja: Wschodnia część regionu, na południe od rzeki.
- Zasada: Więcej obrażeń od lekkich ataków i ataków pięścią.
- Komentarz: Prosty modyfikator zmusi Was do dynamicznego, agresywnego podejścia do walki. Odpuśćcie sobie ładowanie ataków oraz karabin. Skupcie się na dynamicznych seriach lekkich ataków oraz na unikach. Karabinu używajcie jedynie przeciwko pojedynczym, pomniejszym przeciwnikom stojącym w oddali.