Banishers: Porady na start Banishers Ghosts of New Eden poradnik, porady
Banishers Ghosts of New Eden to sporych rozmiarów tytuł oferujący mnogość różnorodnych mechanik i systemów. Na stronie tej znajdziecie garść przydatnych porad, które ułatwią Wam pierwsze godziny z grą.
Ostatnia aktualizacja: 8 lutego 2024
Banishers Ghosts of New Eden od wczesnych etapów gry serwuje odbiorcom szeroki zestaw dostępnych mechanik i różnorodnych terminów. By nieco ułatwić Wam wejście w mroczny świat duchów nawiedzających tereny Nowej Anglii, przygotowaliśmy zestaw kilku istotnych wskazówek i podpowiedzi. Poniższe porady pomogą Wam szybciej przyzwyczaić się do specyficznego rytmu rozgrywki, a także zwrócą Waszą uwagę na istotne, acz łatwe do przeoczenia niuanse.
- Często przełączajcie się między bohaterami
- Używajcie namierzania przeciwników tylko w konkretnych sytuacjach
- Eksperymentujcie i bawcie się ewolucją i ekwipunkiem
- Szukajcie i aktywujcie ogniska
- Powracajcie do wcześniejszych regionów z nowymi umiejętnościami
- Zwracajcie uwagę na specjalne warunki starcia
- Klucze są zawsze niedaleko zamkniętej skrzyni
Często przełączajcie się między bohaterami
Niedługo po rozpoczęciu zabawy, gra zaoferuje Wam możliwość dynamicznego przełączania się pomiędzy tytułowymi pogromcami w czasie walki. Element ten stanowi jeden z podstawowych filarów rozgrywki w nowej produkcji Don't Nod i warto jak najszybciej przyzwyczaić się do jego sprawnego wykorzystywania.
- Zróżnicowane umiejętności Reda oraz Antei sprawdzą się w czasie walki z konkretnym typem przeciwników, tworząc komplementarny duet wojowników.
- Duża mobilność pogromczyni (umiejętność Skoku) pozwoli Wam błyskawicznie zmniejszać dystans na polu walki.
- W kryzysowej sytuacji, szybka zmiana aktywnej postaci na Anteę pomoże Wam uniknąć śmierci, gdyż utrata całej energii duchowej bohaterki nie kończy się automatycznym zgonem (w przeciwieństwie do utraty wszystkich punktów zdrowia Reda).
- Wiele specjalnych umiejętności na drzewku rozwoju postaci opiera się na sprawnym "żonglowaniu" bohaterami w konkretnych sytuacjach.
Używajcie namierzania przeciwników tylko w konkretnych sytuacjach
Podobnie jak wiele innych tytułów trzecioosobowych, Banishers umożliwia zablokowanie kamery na wybranym przeciwniku w czasie walki. Funkcja ta jest niezwykle przydatna w czasie starć z pojedynczymi przeciwnikami oraz bossami. Zauważyliśmy jednak, że podczas potyczek z większą grupą przeciwników, zablokowanie kamery może utrudniać sprawne poruszanie się po arenie i odpowiednie orientowanie się sytuacji. Nie bójcie się w takich sytuacjach wyłączyć śledzenia, gdyż nawet bez tej funkcji gra dość dobrze interpretuje polecenia gracza i "przykleja" ataki pogromców do najbliższego wroga.
Eksperymentujcie i bawcie się ewolucją i ekwipunkiem
Ewolucja, czyli obecny w grze system rozwoju postaci, oferuje szereg interesujących zdolności i bonusów zwiększających potencjał bojowy nieustraszonej pary pogromców. Warto zauważyć, że jest on bardzo elastyczny i liberalny w odniesieniu do decyzji gracza. Jeżeli wybrana przez Was zdolność nie przypadnie Wam do gustu, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w dowolnym momencie zrezygnować z wybranego wcześniej Talentu lub Objawienia odzyskując tym samym wydany wcześniej Punkt Umiejętności, bądź Esencję.
Przy rozwijaniu bohatera warto zwrócić także uwagę na posiadane wyposażenie. Konkretne stroje, akcesoria oraz broń zapewnią Wam unikatowe bonusy, które dobrze zadziałają w układzie z wybranymi zdolnościami.
System pozwalający bezstratnie modyfikować build bohaterów umożliwi Wam testowanie różnorodnych układów. Eksperymentujcie z różnorodnymi umiejętnościami i wyposażeniem, by znaleźć taką kombinację, która najlepiej wpasuje się w Wasz styl rozgrywki.
Szukajcie i aktywujcie ogniska
Niewielkie obozowiska przy ogniskach pełnią funkcję przystanków szybkiej podróży, a także lokalizacji do regenerowania zdrowia i ulepszenia ekwipunku. Grając na normalnym poziomie trudności zauważyliśmy, że wyzwanie narzucane przez grę nie wymusza na grającym ciągłego powracania do wspomnianych obozów celem zregenerowania straconego zdrowia czy mikstur leczących, bo te odnawiają się po każdej większej walce.
Warto jednak rozglądać się po mapie w poszukiwaniu ognisk, ponieważ niejednokrotnie fabuła lub zadania poboczne zmuszą Was do powrotu do wcześniej odwiedzonych lokacji. Możliwość szybkiego teleportowania się w pobliże celu misji oszczędzi Wam zatem żmudnego procesu przemierzania tych samych tras na piechotę.
Powracajcie do wcześniejszych regionów z nowymi umiejętnościami
Pozostając w temacie odwiedzonych wcześniej miejsc, warto zwrócić uwagę, że twórcy gry zaczerpnęli pewne rozwiązania z gier typu Metroidvania. Powracając do odkrytych lokacji po pozyskaniu nowych umiejętności, będziecie w stanie dostać się do niedostępnych wcześniej przejść i sekretów. Zdobycie muszkietu, możliwości niszczenia ścian czy otwierania specjalnych skrzyń otworzą przed Wami zupełnie nowe ścieżki.
Po domknięciu fabularnego wątku danego obszaru, zastaniecie dodatkowo uraczeni czymś w rodzaju epilogu, który zaprezentuje Wam dalsze losy spotkanych wcześniej postaci. Zabieg ten zachęca do dalszego angażowania się w poboczne aktywności i pozwala wpłynąć na losy poznanych bohaterów niezależnych.
Zwracajcie uwagę na specjalne warunki starcia
Niektóre większe starcia (głównie te przy gniazdach) obarczone będą specjalnymi zasadmi. W lewym górnym rogu ekranu wyświetli się wówczas specjalny komunikat wyjaśniający warunki starcia np. "Wrogowie wybuchają po śmierci" lub "Więcej obrażeń, gdy Red jest w pełni zdrowia". Zwracajcie szczególną uwagę na te modyfikatory, gdyż ataki wyprowadzone w sposób niezgodny z instrukcjami będą zadawać minimalne obrażenia i znacznie utrudnią walkę.
Klucze są zawsze niedaleko zamkniętej skrzyni
Jednym z rodzajów znajdziek w Banishers są specjalne, zamknięte skrzynie możliwe do otwarcia tylko przy pomocy odpowiedniego klucza. Z zasady jednak, te znajdują się najczęściej dość blisko. Jeśli podczas eksploracji zdarzy Wam się natrafić na tajemniczy klucz lub skrzynię, to drugi element układanki powinien być gdzieś niedaleko.
Zasada ta tyczy się również drewnianych figurek i przeklętych skrzyń, ale nie znajduje już pokrycia w przypadku map skarbów. Mapa znaleziona w jednym miejscu może odsyłać na zupełnie inny skrawek mapy.