Banishers: Wszyscy elitarni przeciwnicy Banishers Ghosts of New Eden poradnik, porady
W grze, oprócz bossów, możecie napotkać elitarnych przeciwników (Elite). Na tej stronie poradnika do Banishers Ghosts of New Eden podaje wszystkie lokacje przeciwników, jak wywołać wrogów i jak zdobyć elitarne klejnoty.
Ostatnia aktualizacja: 26 lutego 2024
Elitarni przeciwnicy są aktywnością poboczną, z którą zetkniecie się w Banishers Ghosts of New Eden. Działają na identycznej zasadzie co Gniazda - musicie odnaleźć miejsce pełne duchowej energii, przeprowadzić rytuał Ukazania i ukończyć następujące opcjonalne starcie. Tak jak przy Gniazdach, w walce z elitarnymi przeciwnikami obowiązują specjalne zasady zmieniające przebieg walki. W przeciwieństwie do poprzedniej aktywności, zamiast hordy wrogów stawicie czoła potężnemu mini-bossowi. Za pokonanie elitarnego przeciwnika otrzymacie permanentny wzrost statystyk oraz elitarny klejnot, rzadki przedmiot służący do ulepszeń. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy wszystkich elitarnych przeciwników w grze oraz przypisane do nich zasady.
Niektóre z nawiedzonych miejsc są nieskończone - można podchodzić do nich wiele razy, lecz pojedyncze ukończenie wystarczy, by gra uznała je za zaliczone. Przy nieskończonych nawiedzonych miejscach zawarliśmy więc tylko porady dotyczące ich pierwszego ukończenia.
- Mroczny Las - Elitarny przeciwnik #1
- Mroczny Las - Elitarny przeciwnik #2
- Mroczny Las - Elitarny przeciwnik #3
- Błotniste Mokradła - Elitarny przeciwnik #1
- Błotniste Mokradła - Elitarny przeciwnik #2
- Wyżyna Pleasant - Elitarny przeciwnik #1
- Wyżyna Pleasant - Elitarny przeciwnik #2 (Nieskończony)
- Wyżyna Pleasant - Elitarny przeciwnik #3
- Wyżyna Pleasant - Elitarny przeciwnik #4 (Nieskończony)
- Wyżyna Pleasant - Elitarny przeciwnik #5
- Żyzne Pola - Elitarny przeciwnik #1
- Żyzne Pola - Elitarny przeciwnik #2
- Żyzne Pola - Elitarny przeciwnik #3
Mroczny Las - Elitarny przeciwnik #1
- Lokacja: Na zachód od obozu myśliwskiego, na polanie daleko za domem Prudence Hake, pod sporym drzewem.
- Zasada: Więcej obrażeń zadawanych atakami lekkimi i pięściami Antei.
- Komentarz: Mimo wysokiego, 14 poziomu doświadczenia, przeciwnik nie powinien sprawić wam dużo kłopotów - lekkie ataki w mgnieniu oka wyczerpią jego pasek zdrowia. Uważajcie na przyzywanych pomniejszych wrogów i ataki obszarowe - eliminujcie ich od razu i nie dajcie się przytłoczyć.
Mroczny Las - Elitarny przeciwnik #2
- Lokacja: Na wschód od obozu myśliwskiego, w małym zagajniku za chatą, w której ukrywał się kowal.
- Zasada: Większe zadawane obrażenia gdy Antea ma mało punktów energii duchowej.
- Komentarz: Zadawane przez was obrażenia są znacznie zmniejszone, gdy Antea ma więcej niż 1/3 energii duchowej. Częste zmienianie postaci jest kluczowe, zwłaszcza że przeciwnik potrafi unieruchamiać Reda - szybka zmiana w postać Antei pozwoli wam wrócić do walki.
Mroczny Las - Elitarny przeciwnik #3
- Lokacja: W obszarze na południe od schronienia Obozowisko Kate.
- Zasada: Ładowane silne ataki zadają większe obrażenia.
- Komentarz: To starcie może okazać się trudne - stawicie czoła potężnemu opętanemu psu. Skupcie się na defensywie i nie próbujcie nawet używać innych ataków niż ładowane silne i Wygnania - są tu niemal bezużyteczne. Utrzymujcie umiarkowany dystans od wroga - mini-boss robi spore przerwy pomiędzy swoimi atakami. Uważajcie szczególnie na jego szarżę, sygnowaną pomarańczowym błyskiem wokół jego pyska.
Błotniste Mokradła - Elitarny przeciwnik #1
- Lokacja: Na obszarze pokrytym mgłą, na zachód od schronienia Stare obozowisko na bagnach.
- Zasada: Każdy udany atak zwiększa zadawane obrażenia. Efekt resetuje się po otrzymaniu obrażeń.
- Komentarz: Stawicie czoła opętanym zwłokom dzierżącym szablę. Karabin jest tu bezużyteczny, bowiem wróg uniknie niemal każdego strzału. Natychmiast przełączcie się na Anteę, której ciosy zadają więcej obrażeń przeciwnikowi. Narzucona zasada jest bardzo niefortunna, ponieważ wróg potrafi blokować wasze ciosy oraz parować je, jeśli dwukrotnie uderzycie go podczas bloku. Wrogie parowanie zachwieje was, wystawi na kontratak i anuluje mnożnik obrażeń. By łatwo pokonać wroga, wykonujcie serie od dwóch do trzech ciosów, po czym odskakujcie, poczekajcie na atak przeciwnika i atakujcie kolejną serią po tym, jak spudłuje. W ten sposób powinniście uniknąć wrogiego parowania i zachować wasz mnożnik obrażeń, który szybko opróżni pasek zdrowia przeciwnika.
Błotniste Mokradła - Elitarny przeciwnik #2
- Lokacja: Na obszarze pokrytym mgłą w drodze do Fortu Jerycho.
- Zasada: Większe zadawane obrażenia gdy Antea ma mało punktów energii duchowej.
- Komentarz: Zmierzycie się z opętanym psem. Rozpocznijcie walkę w postaci Antei i atakujcie wroga by jak najszybciej pozbyć się waszej energii duchowej. Uważajcie także na posiłki - zwłaszcza nieumartych żołnierzy i zielone widma na skałach. Gdy wasza energia osiągnie niski poziom, wyczerpcie ją całkowicie używając Wybuchu, który powinien poważnie zranić mini-bossa i innych wrogów nieopodal.
Wyżyna Pleasant - Elitarny przeciwnik #1
- Lokacja: Na początkowym obszarze Wyżyny Pleasant.
- Zasada: Więcej obrażeń zadawanych przez Skok.
- Komentarz: Stawicie czoła wrogiemu strzelcowi. Strategia walki jest bardzo prosta - używajcie Skoku Antei kiedy to tylko możliwe, jednocześnie omijając pomniejszych wrogów. Jeśli skończy wam się energia duchowa, odnówcie ją normalnymi atakami albo pijąc eliksir leczący. Uważajcie także na zielone upiory na okolicznych skałach - pojedynczy strzał z karabinu powinien je zniszczyć pomimo zmniejszonych obrażeń.
Wyżyna Pleasant - Elitarny przeciwnik #2 (Nieskończony)
- Lokacja: Na polanie w drodze do Fort Jericho.
- Zasada: Wygnanie ładuje się szybciej i zadaje większe obrażenia.
- Komentarz: Skupiajcie się na szybkich atakach, które najszybciej naładują wasz pasek Wygnania. Gdy będzie pełny, Wygnajcie najgroźniejszy obecnie cel. Uważajcie także na duchy na skałach, które można wyeliminować pojedynczym strzałem z karabinu. Ten przeciwnik jest nieskończony - nieskończone nawiedzone miejsca opisaliśmy szczegółowo na oddzielnej stronie poradnika.
Wyżyna Pleasant - Elitarny przeciwnik #3
- Lokacja: Na obszarze posterunku, przed wejściem do kopalni - przejdziecie tuż obok podczas głównego wątku fabularnego.
- Zasada: Wrogowie wybuchają po śmierci.
- Komentarz: Zmierzycie się z niebieskim szermierzem. Zasada sugeruje walkę na dystans, lecz mini-boss potrafi unikać ognia z karabinu. Zwykłych przeciwników eliminujcie bronią palną, jednocześnie trzymając się od nich z dala - eksplozje są spore i oznaczone pomarańczowym kręgiem na ziemi. Z głównym wrogiem najlepiej radzić sobie atakami wręcz Antei oraz idealnymi zamianami. Wybuchy ranią też wrogów - nie zadają wiele obrażeń opętanym zwłokom, lecz poważnie krzywdzą upiory.
Wyżyna Pleasant - Elitarny przeciwnik #4 (Nieskończony)
- Lokacja: W obszarze na południowy wschód od Fort Jericho, na południe od wieży strażniczej.
- Zasada: Karabin i Usidlenie zadają zwiększone obrażenia.
- Komentarz: Strategia bitwy jest dość prosta - pozbywajcie się przeciwników i nie dajcie się przytłoczyć, celując w ich słabe punkty. Umiejętność Wypędzającego strzału bardzo się tu przyda.
Wyżyna Pleasant - Elitarny przeciwnik #5
- Lokacja: Na północny zachód od Fort Jericho, tuż przed terenem Posiadłości Blighów.
- Zasada: Większe obrażenia zadawane przez Idealną zamianę, po Parowaniu, Biegu i Uniku.
- Komentarz: Umiejętność Śmiertelnego ciosu z drzewka Wybuchu bardzo się wam tu przyda - ta idealna zamiana jest tania i szybka, może więc ciągle wyprowadzać wroga z równowagi zanim zdąży was uderzyć. Pozbywajcie się pomniejszych przeciwników atakami Reda by odnawiać energię duchową, której potrzebujecie do Idealnych zamian.
Żyzne Pola - Elitarny przeciwnik #1
- Lokacja: W północno-zachodniej części regionu, na brzegu obok wraku statku.
- Zasada: Więcej obrażeń, gdy pasek zdrowia Reda jest pełen.
- Komentarz: Podejdźcie do walki bardzo defensywnie i natychmiast uzupełniajcie brakujące zdrowie, jeżeli zostaniecie trafieni. Walka bez spełniania warunku pełnego paska zdrowia staje się nieznośna, dlatego uważajcie, by nie skończyły Wam się leczące wywary.
Żyzne Pola - Elitarny przeciwnik #2
- Lokacja: Południowa część regionu, w niewielkiej odnodze drogi prowadzącej na plażę.
- Zasada: Objawienia zadają dodatkowe obrażenia.
- Komentarz: Utopionego Bosmana pokonacie korzystając ze specjalnych mocy Antei. Gdy te będą się ładować, przełączajcie się chwilowo na Reda i atakami ładujcie pasek Energii Duchowej. Przed atakiem na głównego przeciwnika dobrze jest także pozbyć się pomniejszych wrogów.
Żyzne Pola - Elitarny przeciwnik #3
- Lokacja: Centralna część regionu, na północnym brzegu sporego jeziora.
- Zasada: Pokonywanie wrogów odnawia ładunki wywaru, a ich użycie zadaje obrażenia okolicznym wrogom.
- Komentarz: Dość nietypowy zestaw modyfikatorów. Zbierzcie na sobie uwagę kilku wrogów naraz i gdy tylko się zbliżą, wypijcie wywar. Z wypiciem warto jest poczekać chwilę i osłabić wcześniej oponentów zwykłymi atakami. Zadbajcie także, by szybko dobijać ranne zjawy, by uzupełnić sobie w ten sposób zużyte mikstury lecznicze.