AC Shadows: Wszystkie misje, opis przejścia, solucja Assassins Creed Shadows poradnik, porady
AC Shadows to rozbudowana gra z wieloma mniej lub bardziej trudnymi zadaniami. Na tej stronie poradnika znajdziecie listę wszystkich questów głównych, wraz z krótkimi opisami najważniejszych założeń zadania i przydatnymi poradami.
Ostatnia aktualizacja: 4 kwietnia 2025
Assassins Creed Shadows to kolejna pełnoprawna część znanej serii gier wydawanych przez studio Ubisoft. Fabuła produkcji opiewa na szereg zadań, w których czekają na Was mniej lub bardziej skomplikowane problemy. Na tej stronie poradnika przedstawiamy pełną listę zadań głównych, wraz z krótkimi opisami każdego z nich. Tłumaczymy jak ukończyć zadania, podpowiadamy którego z dwóch bohaterów wybrać do poszczególnych aktywności i jakie nagrody czekają na Was za ukończenie misji.
Strona zawiera fabularne spoilery i była pisana grając w trybie kanonicznym. Podejmowane automatycznie przez bohaterów decyzje uznawane są zatem przez twórców gry za kanoniczną ścieżkę.
- Prolog
- Ranny (The Wounded)
- Złote teppo (The Golden Teppo)
- Konny (The Horseman)
- Głupiec (The Fool)
- Zadania Yasuke
- Zadania Naoe
- Naginata (The Naginata)
- Żałobnik (The Mourner)
- Szlachcic (The Noble)
- Byk (The Ox)
- Mędrzec (The Wise)
- Lis (The Fox)
- Dwulicowy (The Two-Faced)
- Prawdziwy konny (The Real Horseman)
- Duarte de Melo
- Kimura Kei
- Srebrna Królowa (The Silver Queen)
- Nuno Caro
- Asasyni (The Assassins)
- Zakończenie
Prolog
Region: Iga, Izumi Settsu
- The Lord's Favor - grę rozpoczniecie kilkoma bardzo krótkimi zadaniami z rzędu. Podążajcie za Akechim Mitsuhide by spotkać się z Odą Nobunagą. Rozmowa z nim zakończy misję.
- Spirit of a Warrior - jako Yasuke nauczycie się podstaw walki. Zabijcie kilku shinobich stojącym wam na drodze i podejdźcie do Nobunagi by zakończyć zadanie.
- Flames of War - kontynuacja poprzedniej misji. Przedrzyjcie się do wnętrza zamku walcząc z wrogami i sprintem staranujcie drewniane drzwi blokujące drogę. Na końcu liniowej ścieżki zmierzycie się z elitarnym shinobi i nauczycie się pozbywać wrogiego pancerza.
- Fight of the Kabushiba Ikki - po raz pierwszy wcielicie się w Naoe. Podążajcie za swoim ojcem i dołączcie do bitwy na dziedzińcu, pozbywając się oznaczonych wrogów. Następnie czeka was samouczek skradania się - musicie dostać się do skrzynki. Po drodze możecie ukrywać się w krzakach i zabijać wrogów z ukrycia. Bo wejściu do kofuna i podniesieniu pudełka zadanie się zakończy.
- The Onryo Samurai - najbardziej złożona misja prologu. Udajcie się konno do zamku Katano i skorzystajcie z kotwiczki by wejść na wieżę. Z dachu obserwujcie otoczenie - możecie oznaczyć wrogów. W trybie obserwacji ujrzycie niebieską kropkę, która wskazuje na cel misji. Czeka was kilkukrotne podążanie za fałszywym tropem i cicha infiltracja zamku - zachodźcie wrogów od tyłu by pozbyć się ich po cichu. Po znalezieniu każdego celu użyjcie obserwacji by znaleźć kolejny cel. W końcu znajdziecie Ido Yoshihiro. Pozbądźcie się go oskryptowanym zabójstwem z powietrza i biegnijcie w stronę murów zamkowych. Wejdźcie na mur, skoczcie do fosy i wypłyńcie z niej by uciec z zamku. Długi przerywnik filmowy zakończy zadanie.
- Wake Up Call - czeka was długa retrospekcja. Jako młodsza Naoe stoczycie sparing z waszym ojcem - gra nauczy was pojedynkowania się i przełamywania wrogiej gardy. Podążajcie za Nagato a następnie porozmawiajcie z Matsu. Wejdźcie na pobliską wieżę, skąd wypatrzycie zabitego jelenia. Trybem obserwacji wypatrzcie dwie niebieskie kropki - kłusowników. Podejdźcie do nich i pokonajcie ich w walce, po czym wróćcie do Matsu. To zakończy zadanie.
- An Unpayable Debt - podążajcie za Junjiro. Wypatrzycie tanukiego, którego będziecie musieli namalować - podkradnijcie się w miarę blisko i użyjcie trybu obserwacji. Skupcie się na tanukim przez kilka sekund, a Naoe go narysuje. Podążajcie znowu za Junjiro. Po przerywniku filmowym otrzymacie miecz - wypróbujcie go ścinając bambus rosnący na uboczach ścieżek w świątyni. Gdy zetniecie wystarczająco dużo bambusa, zadanie zakończy się.
- Z iskry w płomień (From Spark to Flame) - udajcie się do Tomiko, która nauczy was rozbudowywać kryjówkę. Po tym bardzo krótkim samouczku dowiecie się jak działa system Boards i otrzymacie w końcu dostęp do głównych zadań związanych z zabójstwami - musicie pozbyć się wszystkich członków organizacji Onryo. W regionie Settsu jest ich dwoje.
Ranny (The Wounded)
Region: Izumi Settsu
- Pozbawiony ojca mnich (The Fatherless Monk) - udajcie się do świątyni Gansenji na zachodzie regionu. Na dziedzińcu świątyni ma miejsce bitwa - pozbądźcie się wszystkich oznaczonych wrogów. Porozmawiajcie z Kyonyo by poznać tożsamość Rannego - Wada Koretake. To zakończy zadanie.
- Wykradziona wiara (Stolen Faith) - udajcie się na północny zachód regionu i porozmawiajcie z Mitsumune w jego obozie przy wodospadzie. Poprosi was on o zdobycie statuetki z miasteczka pocztowego na wschód od obozu. Statuetkę znajdziecie w jednym z budynków - możecie się tam zakraść lub pokonać bandytów po drodze. Po zabraniu statuetki wróćcie do Mitsumune.
- Zabójcza przestrzeń (The Killing Field) - udajcie się na północny zachód regionu. Musicie zabić kata - najpierw pozbądźcie się jednak po cichu jego żołnierzy, by nie mogli zabić schwytanych cywili w razie waszego wykrycia. Trzymajcie się blisko palisady - rosną przy niej krzaki, w których możecie się chować i cicho zabijać wrogów. W razie czego przez środek obozu biegnie także płytki tunel, w którym możecie się czołgać. Kat jest twardy i opancerzony, więc prawdopodobnie będziecie musieli dobić go w otwartej walce. Zgładźcie kata i uwolnijcie jeńców by zakończyć zadanie.
- Potoczą się głowy (Heads Will Roll) - porozmawiajcie z Kyonyo na wschód od zamku Amagasaki. Weźmiecie udział w ataku na zamek - najpierw pozbądźcie się wszystkich snajperów na murach. Są oni oznaczeni znacznikiem questu. Po pozbyciu się strzelców biegnijcie na mały dziedziniec na północy zamku. Tu znajdziecie Wadę Koretake - zabijcie go zachodząc go od tyłu lub z góry. Naoe boleśnie zgładzi Koretake i nakaże zabicie jego pojmanego żołnierza. To zakończy wątek Rannego.
Złote teppo (The Golden Teppo)
Region: Izumi Settsu
- Przeszukując Sakai (Searching Sakai) - porozmawiajcie z rusznikarzami w Sakai. Para rusznikarzy będzie rozmawiać - przykucnijcie za pobliską osłoną i podsłuchajcie ich. Następnie porozmawiajcie z nimi - jeden z rusznikarzy zacznie uciekać. Złapcie go i zabijcie (postarajcie się zrobić to z dala od straży). Następnie udajcie się do posiadłości Imai na południowym wschodzie miasta. Po rozmowie podążajcie za Sokunem by zakończyć zadanie.
- Wystrzałowy strój (Dress for Success) - porozmawiajcie ze sprzedawczynią w Sakai, tuż przy dokach. Zgodzi się uszyć dla was kosode jeśli przyniesiecie jej skradziony przez piratów jedwab. Pobliską łódką popłyńcie na duży statek nieopodal i pozbądźcie się piratów - możecie rzucić kunai w wybuchowe słoje by pozbyć się dużej ich grupy naraz. Zabierzcie jedwab ze skrzynki na środku pokładu i wróćcie do sprzedawczyni by zakończyć zadanie.
- Prezent doskonały (The Perfect Gift) - porozmawiajcie z kupcem herbacianym nieopodal portu Sakai i idźcie za nim. Nauczy was on jak zachowywać się podczas ceremonii herbacianej. Naoe wybierze prezent dla gospodarza - kanonicznym prezentem jest bambusowa chochla. To zakończy zadanie.
- Ceremonia herbaciana (The Tea Ceremony) - wróćcie do Sokuna by automatycznie rozpocząć ceremonię herbacianą. Po długim przerywniku filmowym porozmawiajcie z trzema pozostałymi kobietami i dołączcie do nich podczas ceremonii. Trzeba tutaj wybrać, która z kobiet jest złotym teppo. Naoe zidentyfikuje swój cel - Wakasę. Gdy obie kobiety będą same, podejdźcie do wiszącego na ścianie złotego teppo i podnieście je. Naoe zastrzeli Wakasę w cutscence, co zakończy wątek złotego teppo.
Konny (The Horseman)
Region: Izumi Settsu, Yamashiro
- Przyjaciel mojego wroga (Friend of my Enemy) - porozmawiajcie z Tomiko w kryjówce, a dowiecie się, że Akechi Mitsuhide chce się z wami spotkać. Udajcie się do jednego z domów w zamku Takano - lokacja jest wroga, więc musicie się przekraść. Mitsuhide zdradzi wam prawdziwą nazwę organizacji Onryo - Shinbakufu - oraz tożsamość ich lidera, którym jest Oda Nobunaga. Naoe zgodzi się przyjąć misję zgładzenia Nobunagi.
- W paszczy bestii (Belly of the Beast) - udajcie się do regionu Yamashiro i porozmawiajcie z Ise Sadaokim, nad rzeką na południu Kyoto. Wyśle on was po dokumenty znajdujące się w centrum miasta, w budynku tuż na zachód od świątyni Nanban. Przekradnijcie się przez obszar dachami aż nie dotrzecie na szczyt poszukiwanego przez was budynku. Szybko zeskoczcie na ziemię, wejdźcie do środka, chwyćcie dokumenty i ucieknijcie. Wróćcie do Sadaokiego by zakończyć zadanie.
- Świątynia jeźdźca (Temple of the Horseman) - czeka was długa, ważna misja zamordowania Ody Nobunagi. Porozmawiajcie z Akechim Mitsuhide w małej wiosce na południowych obrzeżach Kyoto. Będziecie musieli przekraść się przez teren świątyni Honnoji aż do dużego budynku na jej przeciwnym końcu. W momencie rozpoczęcia misji zawróćcie się i wejdźcie na wieżę za wami. Z tej wieży możecie przejść dachami aż pod sam główny budynek. Zeskoczcie w zarośla, wejdźcie kotwiczką na dach głównej świątyni i wejdźcie do środka tylnymi drzwiami. Możecie już porzucić skradanie się - gdy tylko wejdziecie do środka rozpocznie się cutscenka, po której staniecie do walki z Odą Nobunagą. Największym zagrożeniem jest spadające, płonące drewno z sufitu - miejsca upadku nie są niczym oznaczone, więc zawsze bądźcie gotowi na szybki unik. Sam Nobunaga nie jest szczególnie groźny i potrafi wykonywać serie do trzech ciosów naraz. Po walce obejrzyjcie przerywnik filmowy. Zostaliście oszukani - Nobunaga jest niewinny, a Akechi Mitsuhide jest członkiem Shinbakufu. To zakończy zadanie i automatycznie rozpocznie następne.
- Thunder and Lightning - raz jeszcze wcielicie się w Yasuke. Musicie przedrzeć się przez zamek Katano aż do ukrytej wewnątrz Naoe. Zadanie nie powinno sprawić wam problemu - wrogów jest niewielu, a misja jest bardziej ponownym samouczkiem gry jako Yasuke. Dotarcie do Naoe automatycznie rozpocznie następne zadanie.
- Mibuno Showdown - całe zadanie składa się z walki z bossem - waszym przeciwnikiem jest Momochi Sandayu. Sandayu to shinobi, więc uważajcie na jego brudne sztuczki - może on rzucać bomby dymne, kryć się w obłokach po czym rzucać w was zatrutymi nożami (możecie je blokować). Potrafi też wykonywać nagłe serie nieblokowalnych ciosów swoją kusarigamą. Okazjonalnie potrafi także zadać szybki cios nie wydający błysku - uważajcie na jego ruchy, nie tylko na błysk broni. Pokonanie Sandayu zakończy zadanie. Naoe i Yasuke oficjalnie połączą siły - możecie teraz przełączać się między bohaterami.
Głupiec (The Fool)
Region: Yamashiro
- Zły brat (The Bad Brother) - udajcie się do świątyni Byodoin i porozmawiajcie z Ise Sadatame. Po krótkiej rozmowie poznacie tożsamość Głupca - Ise Sadaoki.
- Zaginiona korespondencja (Missing Missive) - idźcie na zachód od Kyoto, na most na pobliskiej rzece, i porozmawiajcie z posłańcem. Zakradnijcie się do pobliskiego bambusowego lasu, gdzie musicie pokonać złodzieja Gennojo w pojedynku. Nie powinien sprawić wam problemu - używa głównie pojedynczych, nieblokowalnych ataków, których łatwo uniknąć i wystawić go na kontratak. Wróćcie do posłańca by zakończyć zadanie.
- Pomoc z wewnątrz (Inside Help) - idźcie do świątyni Kiyomizudera i porozmawiajcie z Ujimasą. W zamian za jego pomoc musicie zgładzić wszystkich członków Haniebnego Drzewa, czyli cały ród Takahashi. Wszyscy znajdują w Kyoto. Możecie zignorować Goro i Ichi-Hime - kiedy tylko zabijecie ich ojca, Inoshichiego, przestaną być celami. Taro i Saburo znajdują się w siedzibie klanu Asukai. Taro jest osamotniony, więc jest łatwym celem dla Naoe. Saburo ma ciężko opancerzonego ochroniarza, więc lepszym zabójcą okaże się Yasuke. Shiro znajduje się na dziedzińcu pełnego wrogów pałacu Nijo i jest ciężko opancerzony, więc polecamy zgładzić go jako Yasuke. Możecie wywabić go na mur zamkowy i zrzucić do fosy kopnięciem by go utopić. Inoshichi i Jiro czekają w swojej posiadłości na południu miasta - jest tam wielu wrogów, których Yasuke może się łatwo pozbyć. Po zgładzeniu całej rodziny wróćcie do Ujimasy by zakończyć zadanie.
- Wzbierająca fala (The Rising Tide) - udajcie się do Iwashimizu Hachiman Shrine i poczekajcie na Ise Sadaokiego. Po krótkiej rozmowie zadanie zakończy się.
- Utracony honor (Lost Honor) - wróćcie do Sadatame w świątyni Byodoin. Podczas zadania będziecie przełączać się między Naoe i Yasuke. Najpierw Yasuke ma za zadanie wyeliminować wszystkich wrogów na dziedzińcu. Następnie musicie przekraść się przez zamek jako Naoe i otworzyć bramę - jak zawsze trzymajcie się dachów i murów. Najbezpieczniej jest iść naokoło, tuż przy obrzeżach obszaru misji, czyli tuż przy cyfrowej ścianie stworzonej przez Animusa. Po otwarciu bramy będziecie musieli eskortować Sadatame przez zamek jako Yasuke. Przeciwnicy skupiają się na was, nie na Sadatame, więc podążajcie za sojusznikiem walcząc po drodze z napotkanymi wrogami. W końcu dotrzecie do Sadaokiego, z którym będziecie musieli walczyć - wybierzcie Yasuke. Najpierw pozbądźcie się sługusów bossa, a następnie skupcie się na nim. Sadaoki potrafi wykonywać proste serie dwóch nieblokowanych ciosów oraz długie serie sześciu blokowalnych ciosów. Jeśli potrzebujecie chwili by odsapnąć, możecie zwabić go na szczyt schodów i zrzucić na dół kopnięciem, po czym ostrzeliwać zanim do was dobiegnie. Zgładzenie Sadaokiego zakończy zadanie i wątek Głupca.
Zadania Yasuke
Region: Omi
Wykonywanie zadań pokazujących przeszłość Yasuke jest wymagane do kontynuowania śledztw w sprawie następnych członków Shinbakufu.
- Pani Szeptów (The Lady of Whispers) - udajcie się do Rezydencji Hideyoshi, na południowym wschodzie regionu Omi. Będziecie musieli zabić wszystkich wrogów na dziedzińcu. Następnie skierujcie się do pobliskiej świątyni Sotenji. Przerywnik filmowy i spotkanie z panią Nene zakończy zadanie.
- Edukacja (An Education) - to długie zadanie w większości składa się z cutscenek, pokazujących jak Diogo został samurajem i zdobył nowe imię. Udajcie się do zamku Azuchi i przeczytajcie list w rezydencji sensei Nobutsuny. Rozpocznie się retrospekcja - podążajcie za mistrzem i weźcie udział w sparingu. Jego wynik nie ma znaczenia. Wyruszcie w kierunku swoich kwater, a po drodze wdacie się w walkę z uczniem wrogiej szkoły. Czeka was długa cutscenka ukazująca trening Diogo - po jej zakończeniu wdacie się w pościg za podsłuchującym was jezuickim księdzem. Ścigajcie go w górę schodów aż do baraków i obejrzyjcie kolejną cutscenkę. Następnym krokiem będzie rozmowa z Nobutsuną i minigra Kata - wciskajcie lub trzymajcie wyświetlające się na ekranie przyciski. Po następnym przerywniku dojdzie do ostatniej części zadania - musicie zgładzić trzech wrogich uczniów. Starajcie się ich rozdzielić i walczyć z jednym naraz. Zabicie wszystkich wrogów zakończy retrospekcję oraz całe zadanie.
- Władcy Azuchi (Lords of Azuchi) - udajcie się do zamku Azuchi by rozpocząć retrospekcję. Podążajcie za Ranmaru, a po długim przerywniku filmowym weźmiecie udział w treningu broni palnej. Strzelajcie w cele przed wami - w środku treningu zaatakuje was grupa shinobi. Ostrzeliwujcie ich ze swojego teppo, a gdy się zbliżą, przystąpcie do walki wręcz. Po zabiciu wszystkich shinobi zadanie się zakończy.
Reszta wątku Yasuke odblokowuje się później w głównym wątku fabularnym i składa się z eliminacji czterech wypisanych niżej celów: Duarte de Melo, Kimura Kei, Srebrna Królowa i Nuno Caro.
Zadania Naoe
Region: Dowolny
Zadania Naoe przybierają formę retrospekcji, które uruchamiają się automatycznie po ukończeniu kuji-kiri. Nie ma znaczenia, gdzie dokładnie dokonacie medytacji - misje będą uruchamiać się w tej samej kolejności. Po czwartym zadaniu następne kuji-kiri nie będą już wywoływać retrospekcji.
- Wojna shinobi (Shinobi Warfare) - podążajcie za Matsu i podnieście katanę gdy dotrzecie na miejsce. Po przerywniku filmowym idźcie w górę ścieżki. Będziecie musieli przekradać się wśród wrogich samurajów - czołgajcie się w krzakach. Na końcu ścieżki stoczycie walkę z mini-bossem - uważajcie na serie czterech ciosów wrogiego oprycha oraz na ataki nieblokowalne. Trzymajcie się delikatnie na dystans i atakujcie go ładowanymi ciosami. Po walce zadanie dobiegnie końca.
- Umysł i ciało (Mind and Body) - na początku zadania wykonajcie kolejne kuji-kiri. Porozmawiajcie z Matsu po czym udajcie się do chramu Kasuga. Przejdźcie przez niego dachami by uniknąć wykrycia przez wrogów i zabierzcie zwój z krańca chramu. Wróćcie do Matsu by zakończyć zadanie.
- Prawdziwa Iganka (A True Igan) - udajcie się do fortu Kunimiyama. Przekradnijcie się przez fort dachami i zaroślami - w razie potrzeby możecie chwytać i podduszać pojedynczych wrogów. Wejdźcie na oznaczony przez grę dach i podsłuchajcie rozmowę. Wejdźcie na szczyt wieży strażniczej i zbadajcie zwłoki. Wykonajcie skok wiary ze szczytu wieży i wróćcie do Sandayu by zakończyć zadanie.
- Tradycje (Traditions) - podążajcie za Nagato. Po długim przerywniku filmowym stoczycie pojedynek z Fujitą Juro - po sparowaniu trzech ciosów zawsze róbcie unik przed jego szybkim, nieblokowalnym pchnięciem. Po walce wejdźcie do fortu przez dziurę w murze i porozmawiajcie z Nagato. Przedostańcie się do wnętrza fortu dachami i czołgając się na ziemi. W budynku na wewnętrznym dziedzińcu znajdziecie zwój. Po rozmowie z Hattorim Hanzo zadanie zakończy się.
- Wilki i lisy (Wolves and Foxes) - udajcie się na południowy wschód regionu Yamashiro, do Uji Tawara. Zabijcie wszystkich wrogów walczących z ludźmi Tokugawy Ieyasu. Po przerywniku filmowym podążajcie za Hattorim Hanzo i porozmawiajcie z nim by zakończyć zadanie.
Reszta wątku Naoe dotyczy odkrywania przez nią historii bractwa Asasynów. Składające się na ten wątek zadania znajdziecie nieco niżej, pod nagłówkiem Asasyni. Wątek ten dokończyć możecie dopiero w epilogu gry.
Naginata (The Naginata)
Region: Omi
- Wieczór w Otsu (An Evening in Otsu) - porozmawiajcie z Aoi w Otsu i udajcie się na most Seta, na wschód od miasta. Podnieście list z rusztowania pod mostem i obejrzyjcie cutscenkę. Zidentyfikujecie wasz cel - Naginatą jest Akechi Kagemitsu. Będziecie musieli wziąć udział w potyczce z kilkoma wrogami. Po pokonaniu wszystkich wrogów zadanie zakończy się.
- Starcie z Koga-ryu (Against the Koga-Ryu) - udajcie się do wioski Koga i tam porozmawiajcie z Shotei jako Yasuke. Po rozmowie weźmiecie udział w potyczce z wieloma wrogami naraz. Pokonajcie ich, a Shotei wyśle was na górę Hiei, do świątyni Enryakuji, w poszukiwaniu jego córki - wyruszcie jako Naoe. Na schodach świątyni znajdziecie zwłoki i wdacie się w walkę z wrogim shinobi. Pnijcie się dalej schodami w górę, aż dotrzecie na szczyt świątyni. Musicie tu zgładzić czterech wrogów - macie na szczęście wsparcie snajperskie od Katsuhime, która potrafi zabijać ich jednym strzałem. Po walce zadanie zakończy się.
- Starcie w Sakamoto (Showdown in Sakamoto) - udajcie się na wieżę Sakamoto, pomiędzy miastem Sakamoto a górą Hiei. Jako Yasuke będziecie musieli przebić się przez posiadłość Yoshimitsu i zabić Gamo Yoshimitsu, ochroniarza Akechiego. Zabijcie kilku strażników na dziedzińcu i wejdźcie do domu by stanąć do pojedynku. Yoshimitsu opiera się głównie na nieblokowalnych ciosach, ale uważajcie na jego niebieską kombinację - cios piruetem i opóźnione niskie cięcie. Po zabiciu Yoshimitsu wcielicie się w Naoe. Wdrapcie się po bambusowym rusztowaniu na mury zamkowe. Musicie wysadzić trzy skupiska prochu rzucając w wybuchowe beczki kunai albo shurikenem. Trzymajcie się dachów i nie schodźcie na ziemię, detonując proch celnymi rzutami z oddali. Wróćcie do Katsuhime, a potem do Shotei. Waszym ostatnim zadaniem jest zabicie Kagemitsu - polecamy wybrać Naoe, ponieważ ma ona bardzo prostą ścieżkę do celu. Ruszajcie murami i dachami w stronę zamku - póki nie zejdziecie na ziemię, nie powinniście zostać zauważeni. Użyjcie kotwiczki by wejść na dach, i przez otwarte okno wkradnijcie się do środka. Kagemitsu czeka jedno piętro pod poddaszem - po cichu zabijcie jego ochroniarza i stańcie z nim do walki. Wróg używa wyłącznie nieblokowalnych ataków naginatą - róbcie uniki, póki nie stanie się podatny, po czym kontratakujcie. Zabicie Kagemitsu zakończy wątek Naginaty.
Żałobnik (The Mourner)
Region: Omi
- Rozmowa z Damą (A Talk with a Lady) - udajcie się do ruin Odani i porozmawiajcie z Kumą jako Yasuke. Po rozmowie z panią Oichi to bardzo krótkie zadanie zakończy się. Otrzymacie od niej listę zadań, których wykonanie osłabi Żałobnika.
- Modlitwa za Omi (A Prayer for Omi) - kolejne zadanie, w którym nie ma wiele akcji. Jako Yasuke udajcie się do doków przy świątyni Isakiji. Wejdźcie na łódkę i razem z panią Oichi przepłyńcie przez jezioro. Będziecie musieli wziąć udział w czterech rytuałach - pomódlcie się przed bramą torii, porozmawiajcie z miko na zachodzie chramu, umyjcie się wodą na wschodzie chramu i porozmawiajcie z kapłanem na północy chramu. Wejdźcie do głównego budynku po czym odprowadźcie panią Oichi na brzeg. To zakończy zadanie.
- Cena ryżu (The Price of Rice) - jako Naoe porozmawiajcie z Kumą przy kanale Hachiman. Wyśle was on do pobliskich rolników, którzy poproszą was o zabicie pijanego samuraja okupującego ich pola. Nie powinien sprawić wam przesadnych problemów - możecie osłabić go przed walką zabójstwem z powietrza, z pobliskiego dachu. Rolnik w nagrodę zdradzi wam lokację skorumpowanego daikana - przedmieścia Azuchi. Wejdźcie do jego posiadłości dziurą w murze, przekradnijcie się zaroślami i wejdźcie na dach. Daikan stoi przed budynkiem, nieuzbrojony - zabijcie go celnym rzutem kunai w głowę po czym szybko ucieknijcie. Wróćcie do Kumy by zakończyć zadanie.
- Czarny proch z Nagahamy (Nagahama Black Powder) - udajcie się do fabryki tempo tuż obok zamku Nagahama. Na wysoko ułożonym drewnianym rusztowaniu, przy dachach, znajduje się stół i list - przeczytajcie go. Wejdźcie na pobliską łódkę i popłyńcie na ogromny statek przewożący proch. Podpłyńcie do dziobu - możecie wejść na szczyt statku drewnianymi belkami na dziobie. Otwartym, wysokim oknem wejdźcie do budynku na zamku, zabijcie strażnika i zabierzcie bombę ze stołu. Musicie teraz dokonać sabotażu prochu - proch znajduje się na rufie statku. Wejdźcie na dach, a z dachu zeskoczcie na krawędź statku. Gdy strażnicy nie będą patrzeć, zakradnijcie się do oznaczonego miejsca, podłóżcie bombę i zeskoczcie do wody. Statek eksploduje, co zakończy zadanie.
- Zdemaskowanie Koła (Unmasking the Wheel) - udajcie się do chramu w Shiotsu i poczekajcie przy murku, o który oparta jest broń. Jako Naoe przejdźcie dachami na drugą stronę wioski, aż na dach tawerny. Wejdźcie do tawerny tylnymi drzwiami i po cichu zabijcie samuraja, po czym wróćcie na miejsce spotkania z Yasuke. Ponownie jako Naoe możecie wkraść się do świątyni Hogonji - przejdźcie lasem na teren świątyni i wejdźcie na dach budynku nieopodal. Skoczcie na kamienną kolumnę, a potem na dach świątyni. Poczekajcie, aż strażnicy nie będą patrzeć, zeskoczcie na dół i szybko otwórzcie przednie drzwi. Odkryjecie tożsamość Żałobnika - pani Oichi we własnej osobie. Będziecie musieli zdecydować, co zrobić - kanonicznie Naoe i Yasuke postanowią ją oszczędzić. To zakończy wątek Żałobnika.
Szlachcic (The Noble)
Region: Harima
- Rengakai (The Rengakai) - udajcie się na przedmieścia zamku Himeji i porozmawiajcie z mistrzem rengi. Większość zadania składać się będzie z rozmów, cutscenek i podążania za wskazanymi przez grę postaciami. Na końcu zadania dojdzie do małej potyczki - pokonajcie wszystkich roninów, a najpierw skupcie się na strzelcach stojących z tyłu dziedzińca.
- Zapach wojny (The Scent of War) - udajcie się do Starego Portu Aga i porozmawiajcie z Yukinagą. Nakaże wam on porozmawiać z pobliskimi podejrzanymi sprzedawcami. Rozmowa skończy się walką, więc lepiej zrobić to jako Yasuke. Jako Naoe popłyńcie do pobliskiej świątyni Aga Hontokuji i zbadajcie trzy cele - wypatrujcie niebieskich kropek w trybie obserwacji. Wrogowie w tym zadaniu często zbierają się wokół wybuchowych słojów - możecie rzucać w nie kunai lub shurikenami by pozbywać się całych grup naraz. Po zebraniu wskazówek wróćcie do Yukinagi.
- Przegrane rozdanie (Losing Hand) - udajcie się do zachodniego Himeji, do domu Tokubei. Znajdziecie tu kilku bandytów - jeden z nich jest w pokoju Suzu, żony Tokubei, więc bądźcie gotowi dokonać szybkiego zabójstwa tuż po wejściu do pokoju. Porozmawiajcie z Suzu i udajcie się do domu hazardowego w poszukiwaniu jej męża. Możecie zignorować strażników - przejdźcie przez mur i szybko zejdźcie po schodach do podziemi, gdzie znajdziecie wasz cel. Tokubei rzuci się do ucieczki - biegnijcie za nim, aż się nie zatrzyma i porozmawiajcie z nim. To zakończy zadanie.
- Dziwaczny gość (A Peculiar Guest) - udajcie się do chramu Junisho i porozmawiajcie z miko na dziedzińcu. Czeka was walka z wrogą shinobi - uważajcie na bomby dymne, lecz sama przeciwniczka jest bardzo krucha i powinna zginąć po zaledwie kilku ciosach. Udajcie się do chramu Itatehyozu i porozmawiajcie z młodym panem Hideie. Podążajcie za nim, a uruchomicie cutscenkę. Poznacie prawdziwą tożsamość Szlachcica - Ukita Naoie. Wróg napuści na was dużą grupę shinobi. Jeśli gracie jako Yasuke, walczcie - jeśli gracie Naoe, salwujcie się ucieczką, biegnijcie sprintem w stronę pobliskiego muru, wejdźcie na niego i opuśćcie teren chramu. To zakończy zadanie.
- Wiosna i jesień (Spring and Fall) - wróćcie do zamku Himeji i porozmawiajcie z panem Kanbei. Grając jako Naoe będziecie musieli wyeliminować trzech szpiegów - chodźcie po dachach i murach, kierujcie się w głąb zamku, wypatrujcie szpiegów trybem obserwacji i zabijajcie ich rzutem kunai w głowę. Następnie dojdźcie do bramy i otwórzcie ją dla Yasuke. Jako Yasuke pozbądźcie się wszystkich wrogów wokół honmaru i obejrzyjcie przerywnik filmowy. Będziecie musieli ścigać Naoiego - jako Naoe możecie przebiec obok wrogów i wspiąć się na najwyższe piętro tenshu po zewnętrznych ścianach (trzy piętra pod dachem znajduje się otwarte okno). Przekradnijcie się wśród wrogów na poddasze lub pozabijajcie ich. Gdy będziecie anonimowi, wejdźcie na poddasze i stawcie czoła Szlachcicowi w pojedynku - wybierzcie walkę jako Yasuke. Sam Naoie nie jest szczególnie groźny (uważajcie na serie trzech ciosów) lecz gdy spadnie do połowy zdrowia przyzwie on do pomocy dwóch shinobi. Szybko ich zabijcie i dobijcie główny cel. Naoe zabije Naoiego w cutscence i zdradzi Hideiemu prawdę na temat śmierci jego ojca. To zakończy wątek Szlachcica.
Byk (The Ox)
Region: Harima
- Gniewny głos (A Voice in Anger) - udajcie się do świątyni Tanjosan Myoyoji. Jest tu kilku wrogich żołnierzy przetrzymujących związanego opata na dziedzińcu - musicie się ich pozbyć. Jeden z nich jest bardzo ciężko opancerzony, więc Yasuke może okazać się lepszym wyborem. Po rozmowie z opatem obejrzyjcie cutscenkę. Poznacie tożsamość Byka - Bessho Harumasa. Musicie teraz przedostać się przez świątynię i uwolnić Nakamurę Tadashige. Jeśli chcecie się skradać, jak zwykle trzymajcie się dachów - w skupisko wrogów chroniących jeńca możecie rzucić bombę dymną, co pozwoli wam pozabijać ich wszystkich po cichu. Po uwolnieniu Nakamury przedostańcie się przed tenshu i porozmawiajcie z nim by zakończyć zadanie.
- Na manowcach (Astray) - udajcie się do fortu Hiraiyama. Teren otacza palisada, lecz możecie dostać się na zewnętrzny dziedziniec przez otwarte okno stojącego przy ogrodzeniu budynku. Jak zawsze kroczcie dachami, wieżami i murami, unikając ziemi i patrolujących strażników, aż nie dotrzecie na główny dziedziniec. Tu powybijajcie strażników oraz dowódcę siedzącego przy parawanie i zabierzcie dokumenty, których strzegł. Opuśćcie fort i wróćcie do Nakamury by zakończyć zadanie.
- Towarzysze broni (Brothers in Arms) - udajcie się na północny zachód od Miki, tuż przy rzece. Obok drewnianej chaty ujrzycie potyczkę ronina Koshiro z wrogimi żołnierzami - jako Yasuke idźcie mu na pomoc. Następnie udajcie się do świątyni Jorakuji przy zamku Kanki, gdzie ujrzycie pojedynek Koshiro z Seijim. Ruszcie mu na pomoc - jako Naoe możecie zajść Seijiego od tyłu podczas pojedynku i poważnie go zranić cichym zabójstwem. Po walce Koshiro zdecyduje się oszczędzić Seijiego. To zakończy zadanie.
- Wróg mojego wroga (Of My Enemy) - porozmawiajcie z pracownikiem kupca Hiromichiego w Takasago. Idźcie za nim - Hiromichi wyśle was na statek zakotwiczony nieopodal chramu Takasago by zabić porucznika Byka. To robota dla Yasuke - porucznik siedzi w swoim pokoju, patrząc na oba wejścia (otwarte okno i drabinę), więc raczej nie uda wam się zajść go po cichu. Jako Yasuke zabierzcie łódkę z brzegu, podpłyńcie do statku od strony dziobu, wejdźcie po dziobie na pokład, zabijcie wszystkich wrogów, a na końcu porucznika. Wróćcie do Hiromichiego - bohaterowie odmówią oddania mu znalezionych dokumentów. To zakończy zadanie.
- Złamany róg (Broken Horns) - porozmawiajcie z Nakamurą by rozpocząć atak na zamek Miki. Jako Naoe przekradnijcie się do środka by zabić pięciu strzelców. Wszyscy stoją przy wschodniej palisadzie. Uważajcie wchodząc na wieżę, by nie wypatrzył was jeden z wrogów na dziedzińcu. Stańcie na szczycie ogrodzenia i wypatrujcie Yasuke. Jako Yasuke stoczycie walkę z Tsuno i jego ludźmi - jak zawsze pozbądźcie się sługusów, a na końcu głównego wroga. Raz jeszcze jako Yasuke będziecie musieli przedrzeć się przez zamek - zabijajcie wrogów po drodze na główny dziedziniec, gdzie stoczycie walkę z Bykiem. Harumasa jest bardzo twardy, ale też bardzo powolny i używa krótkich, nieblokowalnych kombinacji ciosów. Bardzo łatwym sposobem na pokonanie go jest zatem korzystanie z kopnięcia - odrzuci go ono na kilka metrów. Możecie wtedy ostrzeliwywać go z łuku lub z teppo i ponownie kopnąć gdy do was dobiegnie. Yasuke ostatecznie zabije Harumasę. To zakończy wątek Byka.
Mędrzec (The Wise)
Region: Yamato
- Przypadkowe spotkanie (A Chance Encounter) - udajcie się do chramu Omiwa, w południowej części Centrum Nary (Nara Heartland) i porozmawiajcie z Fuyu. Podążajcie za nią i pomódlcie się przy wszystkich kapliczkach w chramie. Po spotkaniu z tajemniczym Kojiro udajcie się na wschodnie przedmieścia Koriyamy i porozmawiajcie z Tsutsui Junkei. To zakończy zadanie.
- Niespokojne duchy (Restless Spirits) - udajcie się do Katsuragi, gdzie musicie porozmawiać z kilkoma kapłanami. Rozmowa poprowadzi was do pobliskiej posiadłości Gokenin. Przekradnijcie się do głównego budynku, gdzie przeczytacie list. Następnie udajcie się do chramu Hachiman, niedaleko na północny-wschód od posiadłości. Porozmawiajcie z Kojiro, który pokieruje was do pobliskich ruin zamku Tatakori, gdzie musicie pozbyć się bandytów. Wkradnijcie się tam Naoe i dotrzyjcie do punktu widokowego. Punkt widokowy nie jest uznawany za wrogi obszar, więc możecie tam zmienić postać, zejść na dziedziniec jako Yasuke i pokonać zarówno herszta, jak i pozostałych wrogów. Zbadajcie magazyn z łupami bandytów by zakończyć zadanie.
- Zaginieni posłańcy (The Lost Envoys) - udajcie się do Mitsue, wioski położonej pomiędzy Takatori, a ukrytą rzeką. Porozmawiajcie ze wszystkimi świadkami. Będziecie musieli stoczyć pojedynek z pijanym żołnierzem - używa jedynie nieblokowanych ciosów. Bądźcie ostrożni jeśli schowa kanabo, jego ciosy pięściami są bardzo szybkie. Po walce udajcie się do pobliskiego magazynu rudy żelaza i zabijcie wszystkich wrogów. Porozmawiajcie z jeńcem, który pokieruje was do zamku Uda Matsuyama, a konkretnie do rezydencji daimyo w centrum zamku. Zakradnijcie się do zamku południowym murem - łatwiej się nim wspiąć i jest tam mniej straży. Z rezydencji daimyo wykradnijcie zaproszenie, po czym idźcie do chramu Katsugataisha. Porozmawiajcie z panią Ayako i idźcie za nią by zakończyć zadanie.
- Opowieści świątynne (Temple Stories) - idźcie do świątyni Todaiji i porozmawiajcie z Jokenem Hokkyo jako Yasuke. Podążajcie za nim, a następnie za Kojiro. Zbadajcie trzy przedmioty - czajnik, katanę i list na stoliku. Idźcie dalej za Jokenem. Przed bramą świątyni dojdzie do walki - zabijcie wszystkich napastników. Po walce udajcie się na zachód, do megalitycznego skarbca - nie wchodźcie do środka. Wasze cele czyhają na zewnątrz skarbca - zgładźcie trzech złodziei i zabierzcie wykradziony przez nich dokument. Udajcie się na przedmieścia Koriyamy i oddajcie zwój panu Junkei by zakończyć zadanie.
- Nadejście mroku (Darkness Falls) - jako Yasuke weźmiecie udział w rozmowach pokojowych. Porozmawiajcie z Jokenem, panem Junkei i panią Ayako. Negocjacje zostaną przerwane nagłym, nieudanym zamachem. Musicie domyślić się, kto jest sabotażystą - waszym celem jest Mędrzec, Joken Hokkyo. Jako Yasuke zabijcie wszystkich wrogów na dziedzińcu, a jako Naoe rzućcie się w pościg za Jokenem, który czeka tuż za murami świątyni. Joken nie jest trudnym przeciwnikiem, lecz uważajcie na jego ataki - wszystkie są nieblokowalne. Zgładzenie Jokena zakończy wątek Mędrca.
Lis (The Fox)
Region: Wakasa
- Czerwone ściany (Red Walls) - udajcie się do posiadłości na północy Obamy. Wejdźcie do środka głównego budynku, najlepiej jako Yasuke - poszukiwany przez was pan Nagahide broni się tu przed intruzami. Pomóżcie mu zabijając wszystkich wrogów. Porozmawiajcie z nim by zakończyć zadanie.
- Kucharz Hong (Chef Hong) - udajcie się do centrum Obamy, na ulicę z czerwonymi latarniami, na rynek Kara. Poszukiwany przez was kucharz ma dość sporą, otwartą restaurację blisko środka dzielnicy. Porozmawiajcie z nim by zakończyć zadanie.
- Szmuglerska zagrywka (Smuggler's Gambit) - udajcie się do zatoki Hiruga, na zachodnim brzegu jeziora Suigetsu. Musicie zbadać dwie drewniane chaty w kryjówce piratów. Jeśli chcecie się skradać, korzystajcie z wszechobecnych zarośli i przechodźcie pod drewnianymi rusztowaniami, na których zbudowane są chaty. Zbadanie dwóch wskazówek w chatach zakończy zadanie.
- Zemsta (Revenge) - jako Yasuke udajcie się do skał Sotomo na samej północy regionu, konkretnie do zamku Tsuruga. Na teren zamku możecie wchodzić swobodnie. Porozmawiajcie ze strażnikiem przed bramami domostwa i idźcie za nim by ostrzec rodzinę Nagahide przed nachodzącym atakiem. Będziecie musieli stoczyć potyczkę - pierwsza fala wrogów zaatakuje przednie podwórze, a druga spróbuje dostać się do domu od tyłu. Po zabiciu wszystkich wrogów zadanie się zakończy.
- Muzyka (The Music) - udajcie się do świątyni Saifukuji, na południowy zachód od skał Sotomo, i porozmawiajcie z muzykiem grającym na biwie. Poznacie tożsamość Lisa - Takeda Motoaki.
- Artysta (The Performer) - wróćcie do restauracji Honga. Po przerywniku filmowym jako Yasuke wdacie się w pościg za piratem Samemaru. Gońcie go - nie atakujcie, na razie jest nieśmiertelny. Gdy wróg się zatrzyma, staniecie z nim do walki. Wróg jest zwinny i potrafi unikać waszych ciosów, sam jednak wykonuje tylko pojedyncze dźgnięcia nożem i okazjonalnie nim rzuca. Po zabiciu Samemaru ponownie wcielicie się w Naoe. Nasłuchujcie dźwięku biwy i wejdźcie do domu, z którego wybrzmiewa. Szybko porozmawiajcie ze szlachcicem wewnątrz - jeśli będziecie za wolni, wezwie on straż i będziecie musieli ich zabić. Szlachcic powie wam, gdzie znaleźć Motoakiego. Biegnijcie do domu na południu ulicy, skąd wybrzmiewa dźwięk biwy. Przeczytajcie list na stole i obejrzyjcie cutscenkę, po której staniecie do walki z Takedą Motoakim. Przeciwnik używa wyłącznie nieblokowalnych, czerwonych ataków - róbcie uniki aż nie stanie się podatny na cios w słaby punkt. Naoe ostatecznie śmiertelnie zrani Motoakiego, co zakończy wątek Lisa.
Dwulicowy (The Two-Faced)
Region: Yamashiro
- Chłop, który miał zostać królem (The Peasant Who Would Be King) - udajcie się do świątyni Ginkakuji, na wschód od północnej dzielnicy Kyoto, i porozmawiajcie z panią Nene. Razem opracujecie plan zabójstwa Akechiego Mitsuhide. Krótka rozmowa zakończy zadanie.
- Obalić zdrajcę (Topple the Traitor) - nadszedł czas zgładzić Akechiego Mitsuhide. Porozmawiajcie z panem Hideyoshim w jego obozie przy wiosce Oyamazaki by rozpocząć bitwę. Będziecie musieli przedrzeć się przez zamek Shoryuji i dotrzeć do tenshu, w którym czyha Mitsuhide. Polecamy wybrać Yasuke - infiltracja jako Naoe zaprowadzi was prosto do czekającej na poddaszu pary elitarnych samurajów, z którymi Naoe może mieć poważne problemy. Jako Yasuke pozbądźcie się wszystkich wrogów na dziedzińcu i wejdźcie do tenshu. Po przerywniku filmowym wcielicie się w Naoe - szybko wsiądźcie na konia i gońcie uciekającego Akechiego. Dogonicie go we wiosce Oyamazaki, gdzie stoczycie finałowy pojedynek z Akechim Mitsuhide. Walka podzielona jest na dwie fazy - najpierw zniszczycie pancerz zdrajcy jako Yasuke, a potem pokonacie go jako Naoe. Walcząc z Mitsuhide uważajcie na dwa jego ruchy - nagłe kopnięcie piasku w oczy (zróbcie unik) oraz odbicie ciosu mieczem trzymanym za plecami (zróbcie unik, Akechi natychmiast skontruje po bloku). Trzymajcie go na umiarkowany dystans - jeśli Akechi nie trafi was pierwszym ciosem w swojej kombinacji, często potknie i zatoczy się, co da wam chwilę na kontratak. Po pokonaniu zdrajcy poznacie w końcu tożsamość lidera Shinbakufu, Konnego - to były shogun, Ashikaga Yoshiaki. Naoe ostatecznie zabije Mitsuhide zanim ten zdąży popełnić seppuku. Shinbakufu zostali zdziesiątkowani, a ostatni krok to ledwie formalność - konfrontacja z bezsilnym już przywódcą.
Prawdziwy konny (The Real Horseman)
Region: Yamashiro
- Człowiek ukryty za maską (The Man Behind the Mask) - ostatnia konfrontacja to krótki przerywnik filmowy. Udajcie się do świątyni Kuramadera na północy regionu, gdzie czeka na was Ashikaga Yoshiaki. Po krótkiej rozmowie były shogun podda się, oddając poszukiwaną przez Naoe skrzynkę. Naoe i Yasuke ostatecznie postanowią go oszczędzić. To zakończy wątek Shinbakufu - waszym ostatnim zadaniem będzie zapolowanie na wspólników Yoshiakiego, czterech Templariuszy.
Duarte de Melo
Region: Wakasa
- Mroczne fale, Czarne statki (Dark Waves, Black Ships) - udajcie się do portu handlowego w Obamie, gdzie w jednym z budynków znajdziecie list od Duartego de Melo. Przybije do brzegu po zapaleniu trzech świateł sygnałowych - zajmijcie się tym. Wszystkie światła znajdują się przy brzegu, w charakterystycznych małych budkach - możecie skorzystać z łódek by się do nich dostać. Po zapaleniu wszystkich świateł poczekajcie w oznaczonym miejscu.
- Nazywam się Yasuke (My Name is Yasuke) - idźcie liniową ścieżką wzdłuż brzegu, po drodze zabijając wrogich portugalczyków. Na końcu ścieżki porozmawiajcie z wioślarzem, który zabierze was na statek Duartego. Stoczycie tu z nim pojedynek - Duarte używa miecza i pistoletu. Jego ataki są nieblokowalne, lecz sam nie jest zbyt niebezpieczny i ma dość mało zdrowia. Yasuke zabije swojego oprawcę, pierwszego z czterech templariuszy.
- Droga, którą kroczy (The Path He Walks) - udajcie się do rezydencji jezuitów w południowym Kyoto, w regionie Yamashiro, gdzie porozmawiacie z Luisem. Krótka rozmowa zakończy zadanie.
Kimura Kei
Region: Kii
- Walka o sprawę (Fighting for the Cause) - udajcie się na południe regionu, do wioski Takahara, gdzie porozmawiacie z roninem. Pokieruje was on na północ regionu, do Koyasan, a konkretnie na cmentarz Okunoin. Tam znajdźcie i porozmawiajcie z Kumabe Ujiie. Podążajcie za nim - nikogo nie atakujcie, a polubownie zdobędziecie potrzebne informacje. Następnie udajcie się na południowy zachód, na plac treningowy przed świątynią Hibuse Fudo. Przygotujcie się - na miejscu stoczycie bardzo długą batalię z uczniami Kimury. Musicie przedrzeć się do świątyni, gdzie czeka Kimura - idźcie ścieżką, na której wyłożone są drewniane deski. Okazjonalnie natrafiać będziecie na zamknięte drzwi - w takim wypadku walczcie z wrogami, aż inny wróg nie otworzy ich od wewnątrz. W tym obszarze jest wiele klifów, z których możecie zrzucać wrogów. Przed wejściem do świątyni stoczycie walkę z trzema elitarnymi uczniami, a wewnątrz czeka was pojedynek z Kimurą Kei. Walka jest podzielona na trzy fazy - wróg najpierw walczy kataną, potem nodachi, a na końcu dwoma mieczami naraz. Uważajcie na rozlany po podłodze płonący olej. Używa głównie ataków nieblokowanych - strzeżcie się zwłaszcza szybkich pchnięć. Yasuke ostatecznie zabije Kimurę, co zakończy zadanie.
Srebrna Królowa (The Silver Queen)
Region: Tamba
- Srebrna Królowa (The Silver Queen) - udajcie się do Srebrnych Ziemi i porozmawiajcie ze szpiegiem przed wioską Tada. Wejdźcie do wioski (europejscy strażnicy was wpuszczą) i porozmawiajcie ze Srebrną Królową - Hosokawa Tama. Podążajcie za nią i napijcie się z nią herbaty, po czym obejrzyjcie cutscenkę. Po długim przerywniku filmowym zawrzecie sojusz - Tama powie wam, gdzie znaleźć Nuno Caro, w zamian za uratowanie młodego pana Mitsuyoshiego Akechiego. Przygotujcie się, wyekwipujcie broń wręcz i broń dystansową, po czym staranujcie drzwi sprintem by wydostać się z magazynu. Będziecie musieli wywalczyć sobie drogę ucieczki z kopalni srebra. Walczcie z wrogami i pamiętajcie, by strzelać w dzwony alarmowe kiedy tylko jakiś wróg rzuci się w ich stronę. Zadanie zakończy się po opuszczeniu przez was obszaru kopalni.
- Obietnica (A Promise) - udajcie się do zamku Kameyama i przygotujcie się na długą walkę. Będziecie musieli przebić się aż na wewnętrzny dziedziniec, gdzie w jednym z domów znajdziecie ranną służkę. Dostaniecie od niej klucz do celi młodego pana Akechiego. Wejdźcie do tenshu i otwórzcie celę Mitsuyoshiego. Podążajcie za chłopcem do wyjścia z zamku, zabijając dwie grupy wrogów po drodze. Gdy wyprowadzicie go na wolność, wróćcie do zamku i pozbądźcie się grupy wrogów na dziedzińcu, w tym mini-bossa Baltazara, by odzyskać katanę Mitsuyoshiego. Skierujcie się do pobliskiego chramu Atago, gdzie zakończycie zadanie. Tama dotrzyma obietnicy i zdradzi wam, gdzie kryje się Nuno Caro.
Nuno Caro
Region: Tamba
- Koniec trasy (End of the Line) - nadszedł czas wyeliminować wasz ostatni cel. Caro kryje się w zamku Takeda na zachodnim krańcu mapy. Wywalczcie sobie drogę na wewnętrzny dziedziniec i obejrzyjcie długą cutscenkę. Zacznijcie przedzierać się przez ludzi Caro, wspinając się wzwyż tenshu. Na najwyższym piętrze wyjdźcie przez okno i przejdźcie do drugiego, wyższego budynku obok. Na poddaszu stoczycie finałowy pojedynek z Nuno Caro. Caro jest żałośnie prostym przeciwnikiem niemal niczym nie różniącym się od podstawowych portugalskich wrogów. Uważajcie jedynie na jego szybkie serie ciosów mieczem. Zabijając Caro zakończycie plany Templariuszy w Japonii i zakończycie wątek Yasuke.
Asasyni (The Assassins)
Region: Izumi Settsu, Yamato
- Tajemnice ostrza (Secrets of the Blade) - udajcie się do starego kofuna na wschód od Sakai. Na końcu grobowca zbadajcie zamknięte drzwi i wszystkie przedmioty w sekretnym pomieszczeniu. Wyjdźcie z kofuna by zakończyć zadanie.
- Znaczenie miecza (Meaning of the Blade) - ostatnie zadanie wątku Naoe. Udajcie się do Yamato, na południowy wschód od Katsuragi, do Sakafuneishi. Zbadajcie symbol Asasynów by otworzyć grobowiec i wejdźcie do środka. Po zbadaniu podziemnego pomieszczenia podążajcie za Hattorim. Po długiej rozmowie stoczycie finałowy pojedynek z Hattorim Hanzo. Ataki Hanzo zadają bardzo wysokie obrażenia, lecz ma on tendencję do stania w miejscu i czekania na wasze ciosy. Jego najgroźniejszym ruchem jest rzut kunai, któremu nie towarzyszy typowy dla ataków błysk - uważnie obserwujcie jego lewą rękę i zróbcie unik. Uważajcie także na bomby dymne, którymi może pozbawić was widoczności. Naoe ostatecznie oszczędzi Hanzo, co zakończy jej wątek fabularny.
Zakończenie
Główny wątek fabularny gry dobiega końca po ukończeniu osobistych wątków Naoe i Yasuke. By odblokować finałowe misje tych wątków, musicie najpierw wyeliminować wszystkich członków Shinbakufu.
Finałowymi zadaniami w grze są zatem Koniec trasy (End of the Line) oraz Znaczenie miecza (Meaning of the Blade). By zakończyć główną fabułę musicie ukończyć oba te zadania. Kolejność nie ma znaczenia - napisy końcowe pojawią się automatycznie po ukończeniu drugiego z tych zadań.
Zobaczcie także: