Assassins Creed Shadows: Najlepsze umiejętności Assassins Creed Shadows poradnik, porady
AC Shadows zawiera aż dwanaście drzewek umiejętności. Z tej strony poradnika dowiecie się, w które z tych umiejętności najlepiej zaopatrzyć się jak najszybciej.
Ostatnia aktualizacja: 17 marca 2025
Każdy z grywalnych bohaterów w Assassins Creed Shadows posiada aż sześć drzewek umiejętności. Choć nowe punkty umiejętności zdobywa się często, liczba dostępnych umiejętności może przytłoczyć. Na tej stronie poradnika znajdziecie zatem najprzydatniejsze umiejętności w grze z każdego dostępnego drzewka, w które warto zaopatrzyć się jak najszybciej.
Na stronie znajdziecie głównie umiejętności o niskiej randze - odblokowywanie dalszych umiejętności wymaga wielu punktów mądrości, których zdobywanie trwa długo i wymaga pokaźnej ilości eksploracji. Więcej o zdobywaniu punktów wiedzy i działaniu umiejętności dowiecie się na oddzielnej stronie poradnika.
Katana
- Kontratak (Counter Attack) - każdemu idealnemu odbiciu towarzyszy natychmiastowy kontratak. Katana to defensywna broń opierająca się na parowaniu, więc dodatkowe obrażenia przy każdym odbiciu są warte zakupu.
- Generator - ciosy z odskoku dają zwiększoną ilość adrenaliny. Naoe ma znacznie mniej adrenaliny od Yasuke, więc każdy sposób jej zdobywania jest bezcenny.
Kusarigama
- Splątanie (Entanglement) - przytrzymanie przycisku ataku podczas animacji silnego ataku związuje wroga i pozwala rzucić go w dowolnym kierunku. Choć z początku nieco nieintuicyjna, umiejętność ta bardzo przydaje się, gdy walczycie z pojedynczymi wrogami, pozwalając wam łatwo ich przewracać lub rzucać w dogodniejsze miejsca.
- Szybki cios (Quick Strike) - odczekanie chwili po ataku i ponowne zaatakowanie kontynuuje combo dwoma ciosami zamiast jednym. Największą słabością kusarigamy jest walka z pojedynczymi wrogami, zaś ta umiejętność pokaźnie zwiększa obrażenia zadawane takowym.
- Uderzenie cyklonu (Cyclone Blast) - Naoe wykonuje piruety i kręci łańcuchem wokół siebie, zadając obrażenia wszystkim wrogom nieopodal. Dzięki tej umiejętności możecie zmusić wrogów do wycofania się gdy jesteście otoczeni ze wszystkich stron.
Tanto
- Cieniste przebicie (Shadow Piercer) - Naoe rzuca tanto we wroga i wyrywa je z niego. Umiejętność ta czyni wroga podatnym na ładowane ciosy. Naoe jest także nietykalna podczas animacji - może więc łatwo wydostać się z sytuacji podbramkowej atakując wroga cienistym przebiciem, przerywając tym samym jego ataki.
- Cienista nawałnica (Shadow Barrage) - Naoe automatycznie unika do siedmiu ciosów przez dwadzieścia sekund. Jest to tymczasowa nietykalność, dzięki której możecie bezkarnie skupić się na agresji i ofensywie. Uważajcie na chwyty - umiejętność nie działa na nie.
- Cios w plecy (Backstab) - trafienie wroga ładowanym ciosem w plecy traktowane jest jako atak w słaby punkt. Używając tanto jesteście zachęcani do mobilności, a ta umiejętność pozwoli wam zadawać pokaźne obrażenia bez potrzeby uprzedniego czynienia wroga podatnym.
Narzędzia
- Nowe narzędzia - trzy umiejętności odblokowujące nowe narzędzia (bomby dymne, shurikeny, dzwonki shinobi). Wykupcie je jak najszybciej by mieć dostęp do wszystkich narzędzi Naoe.
- Większa torba na narzędzia (Larger Tool Bag) - permanentnie zwiększa ilość narzędzi, które może nosić przy sobie Naoe. Im więcej, tym lepiej - warto zaopatrzyć się w tę umiejętność jak najszybciej.
- Szybki rzut (Quick Throw) - poprzez określoną komendę klawiszową Naoe może automatycznie, bez celowania, rzucić wybranym narzędziem w najbliższego wroga. Przydatne zwłaszcza przy bombach dymnych pozwalających na szybką ucieczkę i przy shurikenach, pozwalających na łatwe zataczanie wrogów.
- Obrażenia przy skrytobójstwie kunai (Kunai Assassination Damage) - zwiększa obrażenia zadawane przez rzut kunai w głowę nieświadomego wroga. Ulepszanie tej umiejętności czyni z kunai narzędzie do cichych, przebijających pancerz, dystansowych zabójstw.
Shinobi
- Igański przewrót (Igan Roll) - wciśnięcie przycisku uniku przed uderzeniem w ziemię zmniejsza obrażenia od upadku. Umiejętność przydatna jedynie okazjonalnie, lecz niejednokrotnie uratuje wam życie w razie pomyłki.
- Przyspieszenie wspinaczki (Ascension Boost) - Naoe szybciej wspina się na kotwiczce. Im szybciej Naoe dostaje się na dachy, tym mniejsza szansa na jej wykrycie.
- Błyskawiczne kopnięcia (Lightning Kicks) - Naoe powala dwóch wrogów na ziemię. Niesamowicie przydatna umiejętność - działa na prawie każdego przeciwnika, podczas animacji Naoe jest nietykalna, a powaleni wrogowie leżą na ziemi przez kilka sekund. Możecie wtedy dźgnąć ich ukrytym ostrzem, zadając pokaźne obrażenia lub niszcząc ich pancerz.
Asasyn
- Podwójne skrytobójstwo (Double Assassinate) - mając wyposażone tanto, Naoe może wykonać skrytobójstwo na dwóch stojących obok siebie wrogach naraz. Bardzo przydatna umiejętność, która może rozwiązać wiele problematycznych sytuacji.
- Obrażenia od skrytobójstwa (Assassination Damage) - zwiększa obrażenia zadawane skrytobójstwami. Ulepszanie tej umiejętności pozwala wam pozbywać się coraz to silniejszych wrogów. Uważajcie - w ustawieniach gry można znaleźć opcję, dzięki której ukryte ostrze zawsze zabija jednym ciosem. Jeśli ją aktywowaliście, ta umiejętność jest bezużyteczna.
- Wzmocnione ostrze (Reinforced Blade) - pozwala na dokonywanie skrytobójstw na dużych wrogach. Duzi wrogowie to najczęściej także najgroźniejsi wrogowie, więc pozbywanie się ich z ukrycia jest bardzo istotne.
Długa katana
- Cios mieczem w pochwie (Sheathed Attack) - atakując trzymając gardę Yasuke zada przełamujący wrogie gardy cios. Ulepszanie tej umiejętności pozwoli nawet na ładowanie tych ciosów, i sprawi, że będą mogły one powalać wrogów.
- Silny doskok (Power Dash) - Yasuke mknie w stronę wroga i dostaje się za jego plecy, czyniąc trafionego wroga podatnym na cios w słaby punkt. Łatwo odsłania wrogów i służy jako prowizoryczny atak obszarowy - obrażenia otrzymają wszyscy wrogowie na drodze samuraja.
- Odpłata (Payback) - Yasuke tnie wroga trzy razy, lecząc się o 10% zdrowia przy każdym ciosie. Znacznie ułatwia przetrwanie i pozwala na znacznie częstsze leczenie się.
Naginata
- Cios półksiężyca (Crescent Strike) - Yasuke wykonuje szybki, zamaszysty cios o dużym zasięgu i obszarze, który odrzuca wrogów. Choć obrażenia są niskie, atak jest bardzo przydatny gdy potrzebujecie nieco przestrzeni.
- Trąba powietrzna (Whirlwind) - silna kombinacja ciosów przeciw pojedynczemu wrogowi. Wasza najlepsza opcja, gdy walczycie naginatą przeciw jednemu, potężnemu przeciwnikowi.
Kanabo
- Rozpęd (Forward Momentum) - kombinacje ciosów kanabo są szybsze. Pierwszy cios kombinacji kanabo zawsze jest słaby, lecz następne są druzgocące - im szybciej rozpoczniecie pełnoprawne combo, tym groźniejsi będziecie.
- Spustoszenie (Devastation) - zmiana typu ataku na końcu kombinacji (ze słabego na silny lub na odwrót) skutkuje potężniejszym ostatnim ciosem. Ostatnie ciosy kombinacji to najpotężniejsze ataki, do których ma dostęp kanabo, więc ich ulepszenie jest druzgocące.
Teppo
- Rozbijacz pancerzy (Armor Buster) - Yasuke przeładowuje broń i oddaje strzał niszczący wrogi pancerz. Oprócz możliwości pozbywania się pancerza, Yasuke jest nietykalny podczas animacji - możecie więc bez obaw w ten sposób przeładować teppo w środku walki.
- Większa sakwa (Larger Pouch) - zwiększa maksymalną ilość amunicji. Im więcej kul, tym lepiej.
- Bombowa niespodzianka (Explosive Surprise) - Yasuke rzuca torbą prochu i automatycznie strzela w nią, wywołując eksplozję. Wasze najlepsze narzędzie do kontroli tłumu dzierżąc teppo.
Samuraj
- Kopniak bojowy (War Kick) - jedna z najprzydatniejszych umiejętności w grze. Yasuke wykonuje bardzo szybkie, potężne kopnięcie odrzucające wroga na kilkanaście metrów. Możecie dzięki niemu nabierać dystansu od wroga, natychmiast przerywać niebezpieczne kombinacje, zrzucać wrogów z dachów i klifów i uderzać nimi o ściany.
- Regeneracja (Regeneration) - zabijanie wrogów leczy Yasuke. Jako samuraj walczyć będziecie z tłumami przeciwników naraz, więc ta umiejętność znacznie ułatwi wam przetrwanie.
- Brutalne skrytobójstwo (Brutal Assassination) - podejdźcie do nieświadomego wroga by wyprowadzić głośne, lecz niezwykle potężne skrytobójstwo, które najczęściej zabije go od razu. Jeśli uda wam się podkraść do przeciwnika lub polujecie na kogoś w miejscu publicznym, brutalne skrytobójstwo pozwoli wam od razu pozbyć się najgroźniejszego wroga przed rozpoczęciem walki.
Łuk
- Strzał snajperski (Marksman's Shot) - trafienie wroga naładowanym strzałem w głowę pozwala na natychmiastowy drugi strzał w głowę. Bardzo przydatne zwłaszcza przeciw lekko opancerzonym przeciwnikom - pierwszy strzał niszczy pancerz, a drugi zabija.
- Większy kołczan (Larger Quiver) - zwiększa maksymalną ilość amunicji. Im więcej strzał, tym lepiej.
- Ciche strzały (Silent Arrows) - odblokowuje specjalny rodzaj strzał, które ignorują pancerz i zadają ogromne obrażenia przy trafieniu nieświadomego celu w głowę. To jedyny sposób Yasuke na wykonywanie cichych zabójstw, co pozwala mu z oddali pozbyć się najgroźniejszych przeciwników przed rozpoczęciem walki.
Zobacz także