Etap 6 | Solucja | Area 51 poradnik Area 51
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
ETAP 6: "The Last Stand"
Etap rozpoczynasz wychodząc z windy [01] . Na starcie zostaniesz zaatakowany, dlatego podczas loading'u przygotuj się. Na korytarzu z zaskoczenia rzucą się na Ciebie kolejni dwaj śmiałkowie, pozbądź się ich. Na jednej ze ścian wisi wielki plakat LS - zeskanuj go. Podążając dalej, dojdziesz do wielkiej sali z komputerowymi stanowiskami [02] . Koło jednego z nich, potwór je czyjeś ciało, strzel do niego z daleka, "obudzi" to innych i wybuchnie mała wymiana argumentów. Po opanowaniu sytuacji dostaniesz przez radio komunikat, po którym otrzymasz pierwszy cel. Musisz wcisnąć guzik na panelu wielkiego komputera PS .
Po odebraniu kolejnej wiadomości od ocalałych, przejdź przez właz LS , znajduje się na lewo od wielkiego komputera (uważaj, gdy się do niego zbliżysz zaatakuje Cię zarażony). Znajdziesz się w małym pokoju, opuść go kolejnym włazem i zejdź do napotkanych żołnierzy [03] zeskakując przez przerwaną barierkę PS .
Po krótkiej rozmowie rozpocznie się kolejna strzelanina, potwory wychodzić będą w nieskończoność, więc nie bierz w niej udziału, tylko kontynuuj wykonywanie przydzielonych rozkazów. W tym celu wyjdź po wskazanej na zdjęciu LS schodach i przejdź przez korytarz. Dojdziesz do dużego magazynu [04] , na jego końcu znajdziesz potrzebny Ci przedmiot PS .
Rozejrzyj się po stojących tam regałach, bo na jednym z nich LS leży dokument do zeskanowania. Teraz wróć się do hali, gdzie odbywa się walka [03] i użyj wcześniej zdobytą rzecz w dwóch stojących tam działach PS . Uruchomisz je i pomożesz tym samym w walce.
Na tej samej ścianie, do której przyłożone są schody, znajduje się zniszczona kratka [05] LS (wcześniej była cała), przejdź przez nią i idź do samego końca, na którym znajduje się kolejny folder dający się wprowadzić do banku informacji, oraz przerwane kable, które musisz naprawić, ale aby to zrobić musisz mieć narzędzia. Przejdź do magazynu, w którym byłeś przed chwila, a zobaczysz otwarte nowe przejście [06] PS . Skorzystaj z niego...
... i weź skrzynkę z narzędziami LS . Wróć się teraz do miejsca z przerwanymi przewodami i użyj ją tam. Następnie wciśnij guzik na panelu PS koło miejsca, gdzie nowi towarzysze walczą.
Otrzymasz nowe rozkazy, biegnij za zaznaczonym przez grę żołnierzem.
Po drodze skręć do pierwszego napotkanego pomieszczenia (po prawej) [07] i zeskanuj dokumenty znajdujące się na regale LS . Teraz wejdź przez drzwi, koło których stoi kompan (będzie pilnował wejścia) [08] . Przejdź kawałek do przodu (rozwalając mutanta) i skręć w prawo. Zobaczysz tam deski PS , po których wejdź na metalową konstrukcję.
Następnie podejdź do miejsca, gdzie pada czerwone światło LS (zdjęcie zostało sformatowane, tak aby szczegóły były dobrze widoczne, spowodowało to wyblakniecie czerwieni), zapamiętaj położenie tego miejsca, gdyż zeskanować płyty CD, które tu leżą można jedynie od drugiej strony.
Zeskocz na dół, ale tak by znaleźć się za ścianką działową PS .
Przejdź pomiędzy skrzyniami, a zobaczysz znów oparte deski, wejdź po nich na górę. Wskocz po skrzyniach najwyżej jak się da i odwróć się w kierunku płyt CD (czerwone światło). Powinieneś widzieć coś takiego LS , przejdź (przeskakując lukę miedzy kontenerami) tak jak wskazuje strzałka, a dostaniesz się na tyle blisko płyt, że dadzą się wprowadzić do komputera. Teraz udaj się do miejsca wskazanego przez zieloną strzałkę i podnieś dynamit PS . W momencie, gdy to zrobisz, zaatakuje Cię parę zmutowanych pajączków, walka z nimi w ciasnych przestrzeniach jest dość trudna, dlatego znów wejdź po deskach i wykończ je z góry.
Wróć się teraz do osłaniającego ten magazyn kompana i podążaj za nim. Na końcu drogi poprosi o przekazanie mu ładunku, zrób to. Zamontuje go na ścianie, a ty podejdź do tego samego działa, które przedtem uruchomiłeś i wejdź do niego. Przejmiesz nad nim kontrolę, postaraj się trafić w ładunek LS (nie powinno to przysporzyć problemów). Gdy to wykonasz, nastąpi atak wroga, dość zmasowany, ale z działem dasz radę. Po walce, gra "wyrzuci" Cię z działa, a ty udaj się w kierunku wysadzonej ściany. |
Włączy się przerywnik, w którym poznasz nowe monstrum. Zginie kilku towarzyszy i uruchomi się pierwsza animacja (oprócz intra).